رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 18 May
  • سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
  • کد خبر : 5345
  • چاپ خبر : رینگ داخلی میدان آذربایجان تا پایان سال افتتاح می‌شود
نگاهی به وضعیت پیشرفت پروژه میدان آذربایجانِ تبریز؛

رینگ داخلی میدان آذربایجان تا پایان سال افتتاح می‌شود

وجود مبادی ترافیکی در نقاط حساس و پر ترافیک شهر، یکی از اقداماتی است که مدیریت یک شهر، برای ساماندهی به ترددهای روزانه شهروندان و نظم بخشی به رفت و آمد خودروها، انجام می دهد.

به گزارش شورانیوز از تبریز، برای نیل به این هدف نیز، یا تعدادی از معابر قدیمی، گسترش یافته و بازسازی می شوند و یا معابر جدید، بازگشایی و احداث می شوند که هر دو، با تکیه بر مطالعات  و نیازسنجی های دقیق صورت می گیرد.

میدان اذربایجان تبریز، یکی از بزرگترین میادین شهری کشور است که در موقعیت ویژه ای قرار گرفته و روزانه حدود ۱۲هزارخودرو، از مسیرهای متصل به آن، به محدوده میدان وارد می شوند و حجم ترافیکی بالای ان، گاه موجب بروز تصادفات سنگین نیز می گردد. همین مسئله، کافی بود تا شهرداری تبریز برای رفع مشکلات ترددی شهروندان و مسافرانی که از این قسمت، وارد تبریز می شدند، همچنین برای ایجاد نمادی از شهر تبریز، یک مجموعه عظیم از تقاطع های غیر هم سطح و پل را در این مکان طراحی کند و در عین حالف برای بهره گیری از ظرفیت های آنجا، طراحی و اجرای نمای خارجی و ظاهری آنرا، به مسابقه بین المللی بگذارد تا زیباترین و کارآمدترین طرح را برای اجرا انتخاب کند.

این پروژه که یکی از بزرگترین طرح های عمرانی شهرداری تبریز است، توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری مرکز و شهرداری منطقه ۴ تبریز، به سازمان عمران شهرداری تبریز واگذار شده و این سازمان، با جدیت تمام، برای اتمام بخش عمرانی آن تلاش دارد؛ در سایه همین اقدام سرعتی، رینگ داخلی آن که  شامل زیرگذرها وپل های غیر هم سطح برای تردد درون میدانی است، به بهره برداری می رسد و به دنبال آن، اجرای رینگ خارجی پروژه نیز، وارد فاز اجرایی می گردد. رینگ خارجی میدان، علاوه بر مسیرهای ترافیکی، نمای خارجی و ظاهری طرح را نیز در بر می گیرد که در این قسمت، طرح برگزیده در مسابقه بین المللی، حاوی نورپردازی های بسیار بدیع و ویژه، اجرا می شود.

به گفته مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز، تا کنون ۵۰میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و برای تکمیل آن، ۳۰میلیارد تومان دیگر نیاز است. منیری فر، تاکید دارد که سازمان عمران شهرداری تبریز، تمام تلاش خود را به کار می برد تا بتواند کل پروژه را، تا شهریورماه سال آینده تکمیل کرده و برای استقبال گردشگران آماده سازد.

مهم ترین نکته در پروژه عظیم میدان آذربایجان، نقش محوری این میدان در تبادل ترافیکی شهر است که با اجرای آن، ترافیک شهر تبریز در دو رینگ اصلی تبادل می شود که هر دو از میدان آذربایجان و مسیر پاسداران شروع و به همان‌جا ختم می گردد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار