رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May
  • چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
  • کد خبر : 5102
  • چاپ خبر : انتقاد به عملکرد بانک مرکزی در قبال وضعیت ثامن الحجج / حقوق مالکیت مردم مقدم بر مسائل شهرداری است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان معتقد است عدم توانایی برای گرفتن تصمیم عاقلانه و روشن نکردن تکلیف آن ها نتیجه ای جز سرخوردگی و نارضایتی آن ها در پی نخواهد داشت.

به گزارش شورانیوز از اصفهان ، عدنان زادهوش در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: طی چند روز گذشته وزیر اقتصاد دولت تدبیر و امید به اصفهان سفر کرده و جلساتی را با مدیران شهری و استانی برگزار کرد اما در هیچ یک از این جلسات از رئیس شورای شهرستان اصفهان دعوتی برای حضور به عمل نیامد در حالی که اکثر مشکلات مردم مربوط به این حوزه است.
وی با اشاره به اینکه نماد ارتباط یک وزیر در یک شهرستان، ارتباط موثر با شورای آن شهرستان است، ادامه داد: بسیاری از نابه سامانی ها و شکاف های عمیقی که بین مردم و مسئولان دیده می شود به دلیل عدم این ارتباط است.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: امروز مردم کشور در فشار اقتصادی قرار دارند و مدیریت مالی دولت نیز دارای چالش های بسیار زیادی است.
وی با بیان اینکه بانک مرکزی با وجود برعهده داشتن بار اصلی مالی کشور دارای اشکالات بسیار زیادی است، عنوان کرد: یکی از این اشکالات، عدم مدیریت و تسلط بر نهادهای مالی کلان کشور است که نماد آن در موسسه مالی اعتباری ثامن الحجج تجلی پیدا کرده است.
زادهوش عدم نظارت دقیق و به موقع بر این موسسه را علت بروز این اشکال دانست و گفت: با توجه به اینکه سال ها در این موسسه عبارت «زیر نظر بانک مرکزی نوشته شده بود»، مردم با اعتماد به این نوشته، قراردادهای سالیانه و چند ساله بستند اما ناگهان این نوشته را برداشتند و قبل از اینکه مدت قرارداد سرمایه گذاران به اتمام برسد، موسسه منحل شد.
وی از عدم پرداخت هیچ گونه مبلغی به سرمایه گذاران این موسسه با وجود گذشت بیش از یک سال از انحلال آن خبرداد و یادآور شد: سرمایه گذاران حجم عمده دارایی های این موسسه را تأمین کرده بودند اما با گذشت این مدت هیچ پولی به آن پرداخت نشده است.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان معتقد است عدم توانایی برای گرفتن تصمیم عاقلانه و روشن نکردن تکلیف آن ها نتیجه ای جز سرخوردگی و نارضایتی آن ها در پی نخواهد داشت.
وی در ادامه از وجود سابقه بد برخی از مدیران مالی کشور خبر داد و گفت: این مسائل، بدبینی مردم را بیشتر کرده اما بدتر از آن شاهد تبلیغات موسسات مالی و اعتباری در صدا و سیما هستیم که دقیقا با همان مشخصات با همان مقدار سود موسسه منحل شده اند.
زادهوش معتقد است این رفتارها نشان دهنده این است که عمدی در کار است چراکه در این میان عده ای با پول مردم صاحب ثروت زیاد شوند.
وی با بیان اینکه در سطح استان هم شاهد عدم توانایی حل مشکلات هستیم، اظهار کرد: چندبار به مدیریت کلان استان در خصوص حل مشکلات سرمایه گذاران شرکت گیتی پسند تذکر دادیم ولی متأسفانه ناتوانی در حل مشکلات این مجموعه اقتصادی مشهود است.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: مجموعه این مشکلات جز نا امیدی از دولت امید نتیجه ای به بار نمی آورد.
وی به شرکت خود در جلسه ای طی چند روز گذشته با مدیران برنامه و بودجه کشور اشاره کرد و گفت: در این جلسه عنوان شد تاکنون بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای دریاچه ارومیه اختصاص یافته درحالی که اگر کسری از این مبلغ را به زاینده رود اختصاص می دادند شاهد این ظلم عظیم و بی عدالتی نبودیم.
زادهوش ناتوانی مدیریت کلان استان و نمایندگان و تمام مسئولان قبلی و فعلی در اتخاذ سیاست هایی درست و مدیریت صحیح را بدتر از عدم تخصیص بودجه دانست و بیان کرد: اگرچه در این بین باید از خدمتگزاران راستین تشکر کرد که کار را از این هم بدتر نکردند و حالا حداقل آب برای خوردن داریم.
وی تاکید کرد: مدیریت ناژوان با برنامه ریزی درست خود در سال جاری باعث شده تا شاهد روشن شدن آتش در این پارک جنگلی نبوده و هوای آن عاری از دود شده و احتمال آتش سوزی ها در این محدوده نیز کاهش یابد.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تشکر از همه کارکنان و مدیریت سازمان آتش نشانی و تمام سازمان ها و نهادهای دیگری که برای امنیت مردم حداکثر تلاش خود را به کار می گیرند، یادآور شد: علاوه بر امنیت فیزیکی شامل آتش سوزی و نظافت این پارک، امنیت اجتماعی و اخلاقی نیز اولویت دارد که در همین راستا باید در اجرای مصوبات شورای تأمین و نیروی انتظامی توجه ویژه شود و در این خصوص به مردم اطلاع رسانی مناسب انجام شود.
به گفته وی شهردار اصفهان باید ردیف بودجه ویژه ای به رفع گلوگاههای شهر اختصاص دهد و این مکان ها را جدی گرفته تا در آینده شاهد حوادث ناگوار به دلیل عدم توانمندی برای کمک رسانی به خاطر وجود گلوگاه ها نباشیم.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به وضعیت شهروندان میدان بهار در شهرداری منطقه ۹ اصفهان اشاره و عنوان کرد: چند ماه است که به دلیل مراجعه جمع کثیری از صاحبان غرفه های میدان بهار و پیگیری حقوق مالکان و شهروندان، شهرداری منطقه ۹ متعهد به نظافت این میدان شد اما تا به حال هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده است.
زادهوش تاکید کرد: حقوق مالکیت مردم مقدم بر مسائل شهرداری است لذا درخواست می شود شهردار اصفهان در ارتباط با این میدان یا کمیته ای تعیین کنند یا شخصاً تصمیم عادلانه و عاقلانه ای بگیرند.
وی بیان اینکه اگر بقیه شهرداران نتوانستند دلیلی بر ناتوانی شهردار فعلی برای حل این مشکل نیست، خاطرنشان کرد: حق نداریم به مال مردم چوب حراج بزنیم و با بی انصافی آن را مالک شویم؛ باید با مدیریت درست و توجه به مالکیت مردم امور را پیش ببریم. این میدان از دوره دوم شوراها تا به حال معضلی بوده که لاینحل باقی مانده است و در مورد آن باید یک تدبیر جمعی صورت بگیرد

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار