رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۱۲ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 20 May
  • سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۱
  • کد خبر : 4845
  • چاپ خبر : زیرساخت‌های گردشگری در بافق تقویت شود
مدیرکل میراث فرهنگی یزد در دیدار با فرماندار بافق:

زیرساخت‌های گردشگری در بافق تقویت شود

با حضور فرماندار و اعضای شورای شهر بافق، نشستی در دفتر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد در راستای احیای آثار تاریخی شهرستان برگزار و در این جلسه مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد خواستار تقویت زیرساخت های گردشگری در شهرستان بافق شد.

به گزارش شورانیوز از یزد، فاطمه دانش یزدی در این نشست در خصوص برنامه‌های پیش رو در حوزه گردشگری عنوان کرد: استان یزد در بهمن‌ماه سال جاری میزبان راهنمایان گردشگری جهان خواهد بود که مسئله‌ای بسیار مهم و حائز اهمیت برای استان به شمار می‌آید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد اظهار داشت: با توجه به پیشینه تاریخی شهرستان بافق، این شهرستان می‌تواند نه ‌تنها در محور گردشگری بلکه درزمینهٔ صنایع‌دستی نیز در سطح استان و کشور معرفی شود.

وی خاطرنشان ساخت: مستندسازی باستان‌شناسی می‌تواند به‌عنوان فاز اول پژوهش‌های تاریخی قرار گیرد و اگر برنامه‌ای هدفمند باشد مورد استقبال قرار خواهد گرفت و این اداره کل آماده همکاری است.

این مقام مسئول تصریح کرد: خوشبختانه در بافق تورهای گردشگری مجزا فراهم‌شده است و با توجه به روند رو به رشد گردشگری، می‌توان خدمات بهتری برای شهروندان فراهم کردو در همین راستا تمام مردم مسئول توسعه شهر و توسعه گردشگری هستند. همچنین اگر تسهیلات ویژه در اماکن تاریخی داشته باشیم باعث رونق در منطقه خواهد بود که با کمک بخش خصوصی تحقق خواهد یافت.

فرماندار بافق نیز با بیان اینکه با توجه به موقعیت گردشگری که در بافق وجود دارد گفت: باید سطح محور گردشگری و امکانات رفاهی برای گردشگران در بافق ارتقا پیدا کند و این مهم با همکاری میراث فرهنگی شهرستان و دیگر ارگان‌های ذی‌ربط تحقق می‌یابد.

حفاظت از آثار تاریخی ـ فرهنگی، معرفی گردشگری شهرستان، ارتقا و بهبود صنایع‌دستی، بهبود امکانات رفاهی و… ازجمله مواردی بود که در این نشست موردبحث و بررسی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار