رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May
  • دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
  • کد خبر : 4820
  • چاپ خبر : تخصیص اعتبارات مناسب برای پیشگیری عوارض خشکسالی به شیراز

عضو و رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز خواستار اختصاص بیشتر اعتبارات برای کاهش آسیب های خشکسالی به استان فارس و شهر شیراز شد.

به گزارش شورانیوز ازشیراز ، رضا محمدیان عصر دوشنبه ۲۷ دیماه در نطق قبل از دستور جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز، گفت: با توجه به بررسی بودجه دولت در مجلس، لزوم هماهنگی نمایندگان محترم استان با یکدیگر و حتی الامکان با استان‏های جنوبی کشور به خصوص با توجه به شرایط ویژه خشکسالی در جنوب کشور بیش از سالهای گذشته حس می شود.

او گفت: اختصاص بودجه مناسب خشکسالی برای کمک بلاعوض به کشاورزان آسیب دیده و بودجه مناسب برای حمایت از الگوی مصرف آب و تغییر روش کشت و ایجاد بنگاه اقصادی در مناطق آسیب دیده از خشکسالی و کلا مواردی که می تواند حمایت از کشاورزان و باغداران مناطق آسیب دیده را به دنبال داشته باشد، مد نظر قرار گیرد.

محمدیان یکی از معضلات و عوارض خشکسالی را تشدید حاشیه نشینی کلانشهرها دانست و تاکید کرد: تامین اعتبار برای تکمیل تصفیه خانه های فاضلاب در شیراز و شهرهای بزرگ استان و استفاده از پساب این تصفیه خانه ها یکی از راه کارهای تامین منابع آبی است.

او استفاده از آب دریا برای تامین نیاز آبی استان های جنوبی و نقاط جنوبی استان فارس را راهکاری دیگر دانست و خواستار پیگری جدی آن شد.

محمدیان همچنین از مدیران محترم شهرداری شیراز درخواست کرد که در فرصت باقیمانده به فصل بودجه تمام تلاش خود را برای تحقق کامل ردیف‏های درآمد و هزینه بودجه مصوب انجام داده و پروژه های عمرانی را با فعالیت مطلوب دنبال کنند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز خواستار تلاش رسانه های استانی خصوصا صدا و سیما برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم در خصوص اجرای روش های صرفه جویی در مصرف آب با توجه به قرار داشتن در وضعیت بحرانی آب، شد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار