رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May
  • پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱
  • کد خبر : 4631
  • چاپ خبر : مسیر بی آر تی تبریز مشکل زیرسازی دارد نه روسازی/ تخصص در مدیریت شهر ضعیف است

عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه مشکل اصلی مسیر BRT زیرسازی است و باید به زیرساخت آن توجه شود، گفت: تنها فرد موثر برای حل این مشکل شهردار تبریز و معاونین شهرداری خواهند بود.

به گزارش شورانیوز از تبریز به نقل ازفارس ، رسول درس‌خوان  اظهار کرد: بهسازی مسیر BRT تبریز بیشتر به شهردای تبریز مرتبط است و هر بودجه‌ای که از طرف شهرداری تخصیص داده شود شورای شهر تأئید می‌کند.

وی با بیان اینکه وجود چنین مسیری در شأن تبریز ۲۰۱۸ نیست، افزود: وقتی که تخصص در مدیریت شهر ضعیف باشد، نتیجه وجود چنین مسیرهای ناهموار خواهد بود.

عضو شورای شهر تبریز تصریح کرد: مسأله مسیر BRT موضوعی نیست که من به عنوان یک بیست و یکم اعضا و به تنهایی حل کنم بلکه همه اعضای شورای شهر در این موضوع اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه وقتی مردم نماینده در شورای شهر انتخاب می‌کنند باید دقت و توجه بیشتری بر تخصص و تجربه آن‌ها داشته باشند، گفت: علاوه بر شورای شهر، باید شهردار یک شهر و معاونان شهرداری نیز از تخصص و تجربه شهری و مدیریت شهری برخوردار باشند.

درس‌خوان افزود: تمام عوامل تخصصی و تجارب افراد در زمینه زیبایی و بهسازی شهری موثر است و چنین عواملی دست به دست داده و مدیریت و ساختار شهر را تقویت می‌بخشد.

وی با بیان اینکه عامل دوم در بروز چنین مشکلاتی که شامل اکثر شهرهای کشور می‌شود، عدم اهمیت به زیرسازی شهری است، گفت: بیشتر در استان و البته سایر شهرها به آسفالت و روسازی اهمیت داده می‌شود و در مقابل به زیرسازی هیچ اهمیتی داده نمی‌شود.

عضو شورای شهر تبریز ادامه داد: متأسفانه زیرسازی که در مسیر BRT وجود دارد هیچ فرقی با سایر مسیرها ندارد در حالی که وزن خودروهای این مسیر سنگین بوده و میزان تردد از این مسیر نیز بسیار زیاد است و باید دارای زیرسازی متفاوت باشد.

وی با یادآوری اینکه قبلا شهردار تبریز در شورا ساخت اصولی این مسیر را اعلام کرده بود، گفت: اگر این مسیر دارای ساخت اصولی بود نباید امروز شاهد چنین مشکلات بهسازی این مسیر بودیم.

درس‌خوان خاطرنشان کرد: موضوع مسیر BRT یک موضوع مردمی بوده و ارتباط مستقیم با مردم دارد و رفاه حال و ارائه خدمات مطلوب به مردم وظیفه ما است و از این رو این موضوع را در شورای شهر مطرح خواهم کرد ولی اصلی‌ترین فرد موثر در رسیدگی به این موضوع شهردار و معاونان شهرداری خواهد بود.

گزارش فارس حاکی است، بی.آر.تی در کلانشهر تبریز همزمان با تهران در سال ۸۶ اجرا شد و با فاصله کمی از تهران، خط شرق به غرب آن افتتاح شد اینکه افتخاری دیگر برای کلانشهر تبریز به عنوان نخستین‌های ایران کسب شد مایه خوشحالی است ولی متاسفانه وضعیت بی.آر.تی تبریز چند سال است که بسیار نامطلوب است و مسائل زیادی در بی.آر.تی تبریز باید مورد توجه قرار می‌گرفت که نگرفته است!

اما از همان روز اول ابتدا مسیر بی.آر.تی تبریز با مشکل مواجه شد با وجود اینکه مسئولان شهرداری تمام توان و طرح‌های خود را پیاده کرده‌اند اما تا به امروز نتوانسته‌اند مسیر یا خیابان حداقل صاف را برای تردد این اتوبوس‌ها ایجاد کنند که همیشه از سوی شهروندان مورد پرسش بوده است.

وضعیت نامناسب مسیر اتوبوس‌های تندروی تبریز از ایستگاه راه‌‌آهن تا سه‌راهی ولیعصر از زمان ایجاد این مسیر انتقاد شهروندان تبریزی را به دنبال داشته و جلوه بسیار نامناسبی را در این کلانشهر ایجاد کرده است.

اما با هزینه ۵۰ میلیارد ریالی برای بهسازی مسیر بی.آر.تی تبریز توسط شهرداری بعد از چند ماه از آن بار دیگر این مسیر با مشکلاتی مواجه شده که شهرداری اقدام به لکه‌گیری آسفالتی مسیر کرده که آن نیز تاثیری نداشته است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار