رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۱۲ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 20 May
  • چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
  • کد خبر : 4511
  • چاپ خبر : تبریز ۲۰۱۸ باید اولویت اصلی بودجه سال ۹۶ شهرداری باشد

عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز با اشاره به اینکه پرداختن به برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸ و همچنین فراهم کردن شهر برای این میزبانی باید  اولویت اصلی شورای شهر در بودجه سال آتی شهرداری باشد، یادآور شد: پرداخت بدهی‌ها نیز باید در کنار این موضوع مدنظر قرار گیرد؛ چرا که هم در حقوق مسلمانی و هم در حقوق انسانی پرداخت مطالبات و بدهی‌ها ضروری است.

به گزارش شورانیوز از تبریز ، رسول درسخوان ، با اشاره به اولیت‌‌های شهر تبریز در بودجه‌ی سال ۹۶، اظهار کرد: اولویت در بودجه سال آتی باید در راستای تبریز ۲۰۱۸ باشد، چرا که این حوزه مهم‌ترین مسئله در جامعه بوده و موضوعی بین‌المللی است، از این رو باید تمام توان خود را در این راستا به کار گیریم تا بتوانیم خود را آنگونه که شایسته است آماده‌ی این میزبانی کنیم.

وی ادامه داد: در راستای آماده‌سازی شهر برای میزبانی تبریز ۲۰۱۸، تنها یک مجموعه نقش نداشته و نهادها و مجموعه‌های مختلفی وظیفه داشته و در این راستا به ایفای نقش می‌‎پردازند، از این رو شورای شهر تبریز نیز باید در این زمینه وظایفی را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد شورای شهر تبریز را تنها در حد یک اداره می‎دانند، تاکید کرد: به تبع همین دیدگاه نیز در جلسات مربوط به تبریز ۲۰۱۸ تنها رئیس شورای شهر را دعوت می‌‎کنند در حالی که این موضوع درست نبوده و باید در راستای این میزبانی بزرگ اعضای شورای شهر را نیز در جریان قرار داده و نظراتشان را جویا شوند.

درسخوان با تاکید بر اینکه شورای شهر تبریز آنگونه که باید در جریان برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸ قرار نمی‌گیرد، تشریح کرد: شورای شهر باید در راستای وظیفه و نقش خود در قبال شهر تبریز و همچنین میزبانی سال ۲۰۱۸، در بودجه سال ۹۶ بخشی را نیز به این موضوع اختصاص داده و جهت‌گیری خود را نیز به این سمت متمایل کند.

وی با اشاره به اهمیت آماده‌سازی تبریز برای میزبانی ۲۰۱۸، خاطرنشان کرد: اگر روش‌های خود را در راستای این میزبانی تغییر ندهیم، نمی توانیم تبریز را برای این رویداد بزرگ آماده کنیم، در نتیجه باید در این خصوص تلاش‌های بسیار جدی انجام شده و مجموعه‌ها نیز با هم‌افزایی و هماهنگی در این راستا حرکت کنند.

عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز با اشاره به کارگیری روش‌های منسجم در راستای تبریز ۲۰۱۸، تاکید کرد: با توجه به اینکه جامعه شامل چهار بخش “دولتی، شهرداری و شورای شهر، بخش خصوصی و همچنین عموم مردم” است، از این رو در راستای تبریز ۲۰۱۸ نیز مغز متفکری لازم است تا با ساماندهی بخش‌ها و همچنین تقسیم‎بندی امور شهر، برای هر مجموعه تکلیفی را معین کند.

وی با اشاره به اهمیت تقسیم‎بندی امور در راستای میزبانی ۲۰۱۸، گفت: لزومی ندارد که وظایف مجموعه‌ها در این راستا همواره دیکته شود، چرا که اگر تکلیف هر دستگاه و مجموعه در خصوص تبریز ۲۰۱۸ مشخص شود، هر بخش به وظایف خود عمل کرده و امور با نظم و سرعت بیشتری پیش خواهند رفت.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار