رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۱۲ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 20 May
  • چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
  • کد خبر : 4503
  • چاپ خبر : از علت گرانی نرخ کرایه تاکسی های هیبریدی تا ورود ۵۰۰ دستگاه تاکسی به تهران

معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره با گرانتر بودن نرخ کرایه تاکسی های هیبریدی گفت: کرایه این نوع خودرو ها که در مرکز دفاتر ویژه مثل فرودگاه ها مشغول به فعالیت هستند برابر مصوبه شورای اسلامی شهر تهران دریافت می شود.

به گزارش شورانیوز از تهران ، مهدی ابراهیمی معاون فنی و بهره برداری سازمانتاکسیرانی شهر تهران در خصوص وضعیت تاکسی های هیبریدی گفت: با توجه به سرمایه گذاری بخش خصوصی که برای خودروهای هیبریدی انجام شده است، فکر میکنم تا پایان سال انشالله ۵۰۰ دستگاه به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شود و از مرز ۱۵۰۰خودروی هیبریدی با استاندارد یورو ۵ به بالا بگذریم.

وی با اشاره با گرانتر بودن نرخ کرایه تاکسی های هیبریدی خاطر نشان کرد: کرایه این نوع خودرو ها که در مرکز دفاتر ویژه مثل فرودگاه ها مشغول به فعالیت هستند برابر مصوبه شورای اسلامی شهر تهران تا ۴۰۰ درصد نرخ کرایه ها نسبت به سایر تاکسی ها گرانتر است.

ابراهیمی اظهار داشت: بیش از یک سال است که این خودرو ها وارد ناوگان حمل و نقل کشورمان شده اند و شروع کارمان با ۸ دستگاه بود که امروز خوشبختانه آمار ۱۵۰۰ دستگاه را می دهیم. این آمار نشان می دهد که مردم علاقمند به استفاده از چنین تاکسی های با کیفیت را دارند و از طرفی راننده ها تمایل دارند که  یک خودروی با کیفیت بگیرند که مصرف سوخت پایینی داشته باشد. گاهی این خودرو ها صرفه جویی که در مصرف سوخت در طول ماه دارند نزدیک به یک میلیون تومان است.

معاون فنی سازمان تاکسیرانی عنوان کرد: این خودرو ها به دلیل اینکه استاندارد یورو ۵ دارند از استهلاک کمتری برخوردارند و همچنین هوای شهر را کمتر آلوده می کنند چرا که کاهش مصرف سوخت چشمگیری را دارا هستند. در نتیجه استقبال مردم از این خودروها افزایش یافته و پیش بینی می شود درخواست ثبت نام برای اینتاکسی ها بیشتر هم بشود.

ابراهیمی تصریح کرد: خودرو های هیبریدی از شرکت های خودروساز معتبر خارجی می باشد که البته برند یکی از این خودروها جواز تاکسی را اخذ کرده و در چند روز آتی به ناوگان حمل و نقل اضافه می شود. این خودرو ها بیشتر در دفاتر ویژه فرودگاه و راه آهن و ترمینال به کارگیری می شوند و تعدادی از این تاکسی ها در هتل ها وتاکسی های توریستی فعالیت می کنند. خودرو های دیگری مثل آریو در سطح شهر وجود دارند که هم اتوماتیک و هم یورو ۵ هستند که از طریق نو سازی وارد شهر شده اند و حدود ۳۸۰۰ دستگاه از این خودروها در شهر تهران فعالیت دارند اما قرار داد ما یک هزار دستگاه است که امیدواریم تا پایان سال الباقی این تاکسی ها وارد ناوگان حمل و نقل عمومی بشود.

وی در پایان گفت: نمایندگی خودرو های هیبریدی خدمات پس از فروش را به دارندگان این خودرو ها ارائه می دهند که تا سقف ۲۰۰ هزار کیلومتر یا هفت سال گارانتی باطری دارند به این دلیل که در این خودروها باطری های به کار رفته مهمترین قطعه محسوب می شود و در صورت بروز مشکل از طریق خدمات پس از فروش همان خودروی مربوطه می توانند ماشین خود را تعمیر کنند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار