رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May
  • سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
  • کد خبر : 4412
  • چاپ خبر : ارائه مجوز احداث مگامال ها در پایتخت بر مبنای درآمدزایی

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: ارائه مجوز احداث مال ها و مگامال ها در پایتخت بر مبنای درآمدزایی است و این مراکز بدون پیوست مطالعاتی احداث می شوند.

به گزارش شورانیوز از تهران ، محمد سالاری گفت: بر اساس طرح جامع شهر تهران، پایتخت به ۴۴ پهنه مسکونی، مسکونی – اداری، اداری – تجاری و محدوده صیانت شده نظیر باغات تقسیم شده است.

وی افزود: در دو پهنه، اجازه بارگذاری با کاربری تجاری داده شده و افراد می توانند در این پهنه ها اقدام به ساخت و ساز کنند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران بارگذاری بیش از اندازه در برخی از پهنه ها را مشکل اصلی شهر تهران دانست و اظهارکرد: یکی از چالش های اساسی شهر تهران، بارگذاری بیش از اندازه در پهنه هایی است که ساخت و ساز در آنها مجاز اعلام شده است.

سالاری با بیان اینکه تکالیف مشخص شده در طرح جامع و طرح تفصیلی پایتخت به درستی اجرایی نمی شود تصریح کرد: در طرح تفصیلی و طرح جامع شهر تهران، تکالیف مختلفی برای دستگاه ها و برخی نهادها مشخص شده اما متاسفانه این تکالیف کنار گذاشته شده است.

وی با تاکید بر لزوم مشخص شدن کاربری مجتمع های تجاری در سال ابتدایی ابلاغ طرح تفصیلی شهر تهران خاطرنشان کرد: طبق مفاد طرح تفصیلی شهر تهران، شهرداری باید یک سال اول ابلاغ طرح تفصیلی کاربری مجتمع های تجاری در شهر تهران مشخص می شد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: طرح تفصیلی شهر تهران سال ۹۱ ابلاغ شد اما از آن زمان تاکنون کاربری مجتمع های تجاری مشخص نشده است.

سالاری در خصوص تاکید طرح جامع و طرح تفصیلی شهر تهران به نیاز سنجی احداث مجتمع های تجاری بزرگ مقیاس در سراسر پایتخت اذعان کرد: تصمیم گیرندگان طرح جامع و طرح تفصیلی شهر تهران تاکید ویژه ای به احداث مال ها و مگامال ها در پایتخت بر مبنای نیاز سنجی در مناطق داشتند اما اکنون شاهد هستیم که در ساخت و سازها نیاز سنجی انجام نشده و به تناسب نیاز در مناطق، مجتمع های تجاری احداث نمی شوند.

وی با بیان اینکه ” در ساخت مال ها و مگامال ها در پایتخت تناسب در جغرافیای محیطی لحاظ نمی شود” گفت: هیج یک از مجتمع های تجاری بزرگ مقیاس و کوچک مقیاس دارای پیوست مطالعاتی نیستند و بیشتر در مناطق برخوردار شاهد احداث مال و مگامال ها هستیم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه ارائه مجوزها به منظور احداث مجتمع های تجاری بر مبنای درآمدزایی انجام می شود، تصریح کرد: اکنون شاهد هستیم که در کمیسیون های ماده ۵ و شوراهای معماری مناطق مطالعات در نظر گرفته نشده و بیشتر رویکرد درآمدزایی است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار