رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 18 May
  • شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۸
  • کد خبر : 4278
  • چاپ خبر : ضرورت همکاری اتاق بازرگانی و مدیریت شهری
در دیدار اعضای اتاق بازرگانی اصفهان با اعضای شورای شهر اصفهان مطرح شد:

ضرورت همکاری اتاق بازرگانی و مدیریت شهری

اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان میزبان جمعی از روسای کمیسیونها و اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان بوده و پیرامون مشکلات اصفهان و راهکارهای حل این معضلات گفتگو کردند.

به گزارش شورانیوز از اصفهان، در این جلسه رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: اتاق بازرگانی اصفهان و حتی سایر نهادهای شهر از ظرفیت خوبی برخوردار هستند که در این راستا باید هم افزایی داشت.
وی افزود: باقیمانده فرصت شورای چهارم، زمان خوبی است که همکاری های مناسبی را داشته باشیم و این فرصت را باید غنیمت دانست چرا که در تاریخ اقدامات ما ثبت و ضبط خواهد شد و آیندگان فعالیت های ما را تحلیل خواهند کرد.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه ابتدا باید به خوبی مشکلات شهر شناسایی و سپس بر اساس آن برنامه ریزی شود، گفت: تاکنون به خوبی این مشکلات شناسایی شده است اما باید برنامه دقیقی برای رفع این مشکلات به کمک همه دستگاه ها طراحی شود.
امینی با بیان اینکه بودجه نقدی شهر به خوبی محقق نشده است خاطرنشان کرد: تاکنون که ۹ ماه از سال را پشت سر گذاشته ایم تنها ۳۵ درصد از بودجه نقدی که هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان بوده است محقق شده. این در حالی است که با این پول تنها می توان امورات عادی شهر را انجام داد.

وی با اشاره به مدت باقیمانده دوره چهارم شورای شهر اصفهان تصریح کرد: این مدت باقیمانده زمان خوبی است تا کارهای نیمه تمام را به اتمام رساند.
 
آمادگی همکاری اتاق بازرگانی با مدیریت شهری
در ادامه این دیدار عبدالوهاب سهل آبادی رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن استان اصفهان، با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی آمادگی هر گونه همکاری را با مجموعه مدیریت شهری دارد، اظهارکرد: به نظر می رسد که این دو مجموعه باید همکاری های بیشتری را با هم داشته باشند.
وی افزود: چندی پیش سفری را به آذربایجان غربی داشتم و متوجه شدم که این استان چقدر از ظرفیت خود به خوبی استفاده کرده است.
رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن استان اصفهان ادامه داد: این استان دارای ۵۰ نفر صادر کننده نمونه است که هر کدام از این صادرکنندگان بیش از ۲ هزار نفر نیرو داشتند.
سهل آبادی تصریح کرد: اما نقطه مقابل استان آذربایجان غربی، استان اصفهان است که متاسفانه با کاهش صادرات روبرو شده است.
وی با اشاره به اینکه استان اصفهان از لحاظ جرم خیزی رتبه سوم را به خود اختصاص داده است گفت: این اتفاق در حالی افتاده است که با کاهش شغل و مشکلات اقتصادی روبرو بودیم در صورتی که اگر مشکل اقتصاد حل شود شاهد این مشکلات نخواهیم بود.
رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن استان اصفهان اذعان کرد: از این پس باید به جای موازی کاری و اینکه هر ارگانی مسیر خود را ادامه دهد هم افزایی داشته باشیم و اقداماتمان هماهنگ باشد.
به جای تاکید بر جذب سرمایه باید شرایط مساعد سرمایه گذاری را فراهم کرد
احمد شریعتی نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، ضمن تائید صحبت های سهل آبادی، در این جلسه اظهار کرد: شرایط مناسب سرمایه گذاری باعث شده حتی اصفهانی ها نیز برای سرمایه گذاری به تبریز رجوع کنند. پس باید به جای تاکید بر جذب سرمایه محیط امنی را برای سرمایه گذاری ایجاد کنیم.
وی افزود: حتی مسئولانی که اصلیت اصفهانی هم دارند به کمک اصفهان بر نمی خیزند. در حالی که در پست های ارشد کشوری فعالیت های خوبی دارند.
لایحه ممنوعیت اخذ عوارض از هتل سازان جانی تازه به صنعت توریسم بخشید
در ادامه رضا رجالی، رئیس کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان گفت: با این همه مشکلاتی که در شهر اصفهان وجود دارد باید به اقدام خوب و موثر شورای شهر در مورد گردشگری اشاره کرد.
وی افزود: مصوبه ای که با این مشکلات اقتصادی، آن را شورای شهر به تائید رساند، در مورد عدم اخذ عوارض برای هتل سازان بود تا بلکه صنعت گردشگری جانی تازه بگیرد.
رئیس کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: این مصوبه باعث شد تا هتل سازی و توسعه صنعت توریسم کمی رونق بگیرد.
رجالی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در این صنعت مشاهده می شود نبود یک ورودی و سالن انتظار مناسب برای فرودگاه اصفهان است، این درحالی است که گردشگران با دیدن این سالن از ورود به این شهر منصرف می شوند.
وی افزود: این فرودگاه مشکلاتی را با مجموعه فرودگاه شیهد بابایی دارد که باید این مشکلات رفع شود تا فرودگاه اصفهان توسعه یابد و به دنبال آن شاهد رونق گردشگری باشیم.
بر اساس یک مسیر توسعه ای و با هم افزایی باید به هدف رسید
همچنین اصغر آذربایجانی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان، در ادامه این جلسه گفت: متاسفانه متوجه هستیم که هیچ نوع نگاه توسعه ای به مسائل وجود ندارد این بدان معنا است که در کارها هیچ هم افزایی وجود ندارد و باید سریع تر به این مهم دست پیدا کنیم.
وی تاکید کرد: باید یک مسیر توسعه ای تعریف شود و بر اساس آن همه در کنار یکدیگر و طبق آن پیش برویم.
آذربایجانی با ذکر مثالی در شرح این صحبت خود گفت: اگر تمام زیرساخت های گردشگری تامین شود اما به مسئله برخورد مردم با گردشگران توجه نگرد نمی توان انتظار زیادی از بازدهی این صنعت داشت، این همان مفهوم توسعه و همه جانبه نگریستن به مسائل است.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان اذعان کرد: همه ما در یک پازل به اسم شهر فعالیت می کنیم و نباید خود را خارج از این پازل بدانیم بلکه باید اقدامات ما با هم هماهنگ باشد

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار