رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۱۲ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 20 May
  • پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
  • کد خبر : 4198
  • چاپ خبر : بهره برداری از بزرگترین بوستان غرب اصفهان تا یکسال آینده/ میدان استقلال هدیه امسال شهرداری به شهروندان اصفهانی

شهردار اصفهان گفت: بزرگترین بوستان شمال غرب اصفهان با نام شهدای مدافع حرم به مساحت ۶ هکتار ظرف یکسال آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش شورانیوز از اصفهان ، مهدی جمالی نژاد در حاشیه چهل و سومین برنامه «هر هفته چند افتتاح» در آیین آغاز عملیات اجرایی بوستان مدافعان حرم و خیابان شهید سردار تقی یار در منطقه ۱۱ که با حضور خانواده معظم شهدا ، مسئولین ، شهروندان ، اعضای شورای شهر و …… انجام پذیرفت در جمع خبرنگاران اظهارکرد: پروژه های عمرانی، خدماتی و فرهنگی شهر با سرعت در حال اجراست.
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی بوستان شهدای مدافع حرم افزود: این پروژه به عنوان بزرگترین بوستان شمال غرب اصفهان به مساحت ۶ هکتار اجرایی می شود.
شهردار اصفهان ادامه داد: با توجه به اجرای این طرح در هسته مرکزی رهنان آزادسازی این بوستان بسیار دشوار بود اما با همت مسئولان و شهردار منطقه ۱۱ این مهم انجام شد.
جمالی نژاد اضافه کرد: این پروژه بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ظرف یکسال آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد.
وی اضافه کرد: تملک این بوستان با هزینه ۱۲ میلیارد تومان انجام شده است و احداث آن بیش از ۴ میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت.
شهردار اصفهان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خیابان سردار شهید تقی یار گفت: تملک این خیابان با هزینه ۴٫۵ میلیارد تومان انجام شده و احداث آن نیز بیش از یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
جمالی نژاد با بیان اینکه احداث پارک های موضوعی و پردیس های خانواده محور از رویکردهای جدید شهرداری است، افزود: اولین پردیس خانواده محور که شامل سرانه های فرهنگی، ورزشی و تفریحی است در منطقه ۱۲ احداث می شود و به مرور در سایر مناطق شهر اصفهان احداث خواهد شد.
وی ادامه داد: پارک های موضوعی نیز با موضوعات مختلف در سطح شهر، منطقه و محلات احداث می شود.
شهردار اصفهان به کاشت ۲۳۰ هزار اصله درخت به تعداد شهدای اصفهان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال با توجه به آلودگی هوا و نیاز شهر اصفهان به توسعه فضای سبز شهرداری اصفهان برای توسعه فضای سبز حجمی و عمودی و درختکاری برنامه ریزی بزرگی کرده است.
جمالی نژاد تاکید کرد: توسعه حجمی فضای سبز و حذف چمن کاری و کاشت گونه های مقاوم به خشکی با توجه به وضعیت خشکسالی شهر از مهمترین رویکردهای شهرداری اصفهان است.
وی ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است که پروژه های محله محور را کمتر از یکسال به نتیجه برسانیم.
شهردار اصفهان با بیان اینکه در طرح تفضیلی سرانه های مختلف فرهنگی، ورزشی و فضای سبز و غیره مکان یابی شده است، گفت: در گذشته بوستان شهدای مدافع حرم کاربری کشاورزی داشت و در نقشه طرح تفضیلی نیز مشخص بود بنابراین تصمیم گرفته شد برای حفظ کاربری، فضای سبزی در این محدوده احداث شود.
جمالی نژاد افزود: برای تامین آب فضای سبز و درختان این شهر به سمت استفاده از آب پایدار و پساب حرکت کرده ایم که در این راستا به زودی چند پروژه انتقال آب به بهره برداری می رسد.
وی ابراز کرد: برای حفظ فضای سبز از آبیاری نوین و قطره ای و از چاههای موجود استفاده می شود تا تصفیه خانه پساب به بهره برداری برسد.
شهردار اصفهان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه برخی از اقدامات برای توسعه شهر اجماع دستگاههای استانی را می طلبد، گفت: به طور مثال برای احداث باغ ویلا کمیسیون ماده ۵، شورای برنامه ریزی، کارگروه زیربنایی را نیاز داریم در واقع مباحث مربوط به خارج از حریم توسط کمیسیون ماده ۵ و خارج از محدوده شهر توسط کارگروه زیربنایی بررسی می شود.
جمالی نژاد با اشاره به اینکه برای توسعه شهر و تغییر کاربری زمین های کشاورزی با دو نگاه روبرو هستیم، افزود: یکی اینکه اصفهان نباید توسعه کالبدی داشته باشد و دیگر اینکه افرادی که به نوعی از باغات بهره می بردند حق دارند به ساخت و ساز بپردازند.
وی تصریح کرد: در جلسات سعی کردیم دو رویکرد را مد نظر قرار داده و بهترین تصمیم را بگیریم.
شهردار اصفهان تاکید کرد: مالکان زمین های کشاورزی به دلیل خشکسالی با مشکل مواجه هستند در این خصوص شهرداری تصمیم گیرنده اصلی نیست بنابراین باید با مدیران استانی جلسه ای تشکیل و در این خصوص تصمیم گیری شود
جمالی نژاد اضافه کرد: امام جمعه اصفهان نیز بارها تاکید کرده اند که تکلیف زمین های کشاورزی مناطق حاشیه ای زودتر مشخص شود.
وی با اشاره به طرح ایجاد باغ آپارتمان گفت: در گذشته بنده طرح ایجاد باغ آپارتمان را ارائه کردم که می تواند به عنوان پایلوت کشوری در اصفهان اجرا شود. بر اساس این طرح پهنه بزرگ باغی را در یک عرصه کم می توان بلندمرتبه سازی کنیم، البته این کار جدیدی است و باید بر روی آن کارکارشناسی انجام شود.
جمالی نژاد در بخش دیگر سخنان خود به طرح تعریض پل فلزی اشاره کرد و افزود: تعریض پل فلزی ارتباطی به بسته بودن و یا باز بودن رودخانه زاینده رود ندارد، کما اینکه پروژه عمرانی تعریض پل فلزی در حال اتمام است و شهروندان چند هفته آینده می توانند از آن استفاده کنند، اما زیباسازی پل زمان بر است و تا قبل از نوروز تکمیل می شود.
وی پروژه هایی که در مرکز و هسته شهر انجام می شود محدودیت هایی دارد و زمانبندی آن متفاوت است.
شهردار اصفهان به پروژه استقلال اشاره کرد و ادامه داد: تقاطع غیرهمسطح استقلال دارای چندین پل است و به جز یک مسیر دسترسی پل شاهین شهر به خمینی شهر مابقی پل ها آماده بهره برداری است و هم اکنون در دسترس شهروندان قرار گرفته است.
جمالی نژاد با اشاره به اینکه احداث این پروژه بسیار سخت و به تکنولوژی خاصی نیاز داشت، اضافه کرد: تا پایان سال جاری کل مجموعه تقاطع غیرهمسطح استقلال به بهره برداری می رسد و به عنوان هدیه نوروزی به شهروندان تقدیم می شود.
وی به احداث فضای سبز در چهارباغ در محدوده ایستگاه مترو اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه زیر ایستگاههای مترو خالی است نمی توان از درخت های ریشه دار استفاده کرد از این رو باید درختانی به با ریشه های سطحی کاشته شود.
شهردار اصفهان ادامه داد: در پروژه استقلال نیز درخت هایی با تاج و ارتفاع زیاد کاشته می شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار