رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 18 May
  • چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
  • کد خبر : 4137
  • چاپ خبر : بودجه ۹۶ شهرداری براساس برنامه دوم توسعه تدوین شود

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: باید تدوین بودجه ۹۶ براساس برنامه دوم پنج ساله توسعه شهر قزوین، با هدف محقق شدن توسعه شهری در دستور کار شهرداری قزوین باشد.

به گزارش شورانیوز از قزوین ، حسین غیاثوند در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که صبح امروز در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، اظهار داشت: چشم‌انداز قزوین در افق ۱۴۰۰ شهری برنامه‌پذیر، برخوردار از اقتصادی شکوفا و هویت ایرانی اسلامی در سایه حکمرانی خوب شهری بر چهار محور تعریف شده است.

وی افزود: قزوین شهری با اقتصادی شکوفا با بر گردشگری کارآمد، مبتنی بر ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی به ویژه باغستان‌های سنتی و همچنین به واسطه هویت غنی ایرانی-اسلامی شهری سرزنده، با نشاط، امن و برخوردار از شهروندانی آگاه، مسؤول و قانونمند دو محور مهم چشم‌انداز یاد شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: همچنین قزوین شهری‌ برنامه‌پذیر با مدیریت شهری پاسخگو، همراه با توزیع متوازن خدمات با تأکید بر حفظ محیط زیست، شهری‌ سرآمد در زمینه‌های علمی و پژوهشی و مبتنی بر فناوری‌های برتر در جایگاه قطب علمی، ملی و فرا‌ملی از محورهای اصلی دیگر چشم‌انداز است.

غیاثوند تصریح کرد: محورهایی که در چشم‌انداز برنامه دوم پنج ساله توسعه شهر قزوین در نظر گرفته شده، اقدام ارزشمندی است که می‌تواند به مرحله اجرا در آید.

این مسؤول با اشاره به اینکه در تدوین این برنامه از نیروهای متخصص بومی استفاده شده است، خاطرنشان کرد: همچنین در این برنامه موضوعات مناسبی در نظر گرفته شده که اجرای این کارها ارزشمند و قابل تقدیر است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه باید نقاط قوت و ضعف برنامه اول پنجم توسعه شهر قزوین استخراج شود، مطرح کرد: اجرای برنامه‌های اجتماعی و اقتصادی باید در این برنامه رصد شود تا تحقق این برنامه‌ها در محورهای تدوین شده مشخص شود.

غیاثوند بیان کرد: با پایش برنامه اول پنج ساله توسعه شهری می‌توانیم موفقیت‌هایی که در اجرای پروژه‌ها داشتیم، سرلوحه کار خود قرار دهیم تا در اجرای برنامه دوم توسعه هم موفق باشیم.

وی با اشاره به بودجه ۹۶ شهرداری قزوین بیان کرد: باید برنامه اول پنج ساله توسعه شهری را در این بودجه لحاظ کنیم تا بتوانیم به نتایج مطلوبی در توسعه شهری دست یابیم و آن را الگویی برای تدوین بودجه‌ امسال و آینده در دستور کار قرار دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: برنامه‌ریزی و برنامه‌پذیری یکی از برنامه‌های توسعه پایداری شهری است که الگوی آن به صورت زیربنایی مشخص نشده است؛ این برنامه به صورت جزیره‌ای عمل شده و موجب موازی‌کاری‌ها و هدررفت انرژی و سرمایه می‌شود.

غیاثوند خاطرنشان کرد: در برنامه دوم پنج ساله توسعه شهر قزوین، چشم‌اندازها، راهبردها، سیاست‌های اجرایی، شاخص هدف عملیاتی، پروژه، دستگاه اجرایی و عملکرد پروژه‌ها مشخص شده است که تحقق این مهم، مجموعه مدیریت شهری را در توسعه شهر قزوین کمک می‌کند.

وی ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری قزوین در تلاش هستند تا بتوانند با توسعه شهری مطلوب، رضایت شهروندان را در ارائه خدمات به دست آورند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار