رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۱۲ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 20 May
  • چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
  • کد خبر : 4080
  • چاپ خبر : کاهش هزینه ها، اولویت اصلی معاونت خدمات شهری
معاون خدمات شهری شهرداری تبریز

کاهش هزینه ها، اولویت اصلی معاونت خدمات شهری

معاون خدمات شهری و اجرایی شهردارتبریز، در جمع مدیران ستادی این معاونت، بر اعمال راهکارهای اقتصاد مقاومتی در مجموعه خدمات شهری، تاکید کرد.

به گزارش شورا نیوز از تبریز، علی مدبر در جلسه ای با حضور مدیران ستادی، اجرایی و رابطان اقتصادی مناطق ۱۲گانه شهرداری تبریز، حوزه خدمات شهری را، مجموعه ای دانست که می تواند با استفاده از مدیریت صحیح، تغییر شیوه ها و اصلاح روش های ساختاری، نقش موثری در راستای کاهش هزینه ها ایفا کند و گفت: نتیجه چنین اقداماتی، تاثیرگذاری و تحول در راستای بهبود اقتصاد معاونت خواهدبود.

وی با بیان شاخه های هزینه کرد در معاونت خدمات شهری اظهار داشت: هزینه های معاونت عمدتا در دو حوزه هزینه های جاری و هزینه های سرمایه ای تعریف می شودکه الزاما بایستی تحت مدیریت قرارگرفته و شیوه های اصلاح ساختاری در آن ها انجام شود.

معاون خدمات شهری شهردارتبریز، با اشاره به یکی از نمودهای مدیریت هزینه در معاونت حدمات شهری، اضافه کرد: ۲۴۰ پارک و بوستان در سراسر شهر، می توانند با اعمال مدیریت و زمان بندی مناسب در حوزه روشنایی، بازدهی قابل توجه و کاهشی چشمگیر در هزینه ها را عاید شهر کنند.

مدبر همچنین تصریح کرد: در خصوص بحث ناوگان خدمات شهری نیز، تامین، خرید، نگهداری و تامین نیروی انسانی مستلزم هزینه های گزافی است که با اتخاذ برخی راهکارهای موثر و شیوه های مدیریتی متفاوت، می توان این هزینه ها را نیز به حداقل رسانید.

وی، با تاکید بر لزوم مشارکت دیگرنهادهای اداری دولتی و خصوصی در بحث اقتصاد مقاومتی، متذکر شد: پروژه هایی که با استفاده از پتانسیل های سایر نهادها و دستگاه های اداری اجرا می شود، می تواند موجب ارتقا خدمات شهری شود و بر این اساس، معاونت خدمات شهری، رایزنی هایی را با یکی از این نهادها انجام داده و طی روزهای آینده تفاهم نامه همکاری نیز امضا خواهدشد.

معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز، در ادامه سخنان خود، خصوصی سازی را نیز، یکی از برنامه های این واحد دانست و خاطرنشان کرد: با هدف کاهش هزینه ها، نظارت صحیح و بهره وری و کارایی بهتر، معاونت خدمات شهری بخشی از امور خود را به بخش خصوصی واگذار می کند که در این میان، مناطق ۱۱ رو ۱۲ شهرداری تبریز، به عنوان پایلوت اجرای این طرح در سال آینده، انتخاب شده اند.

مدبر، همچنین، با اشاره به بحث تامین مقرون به صرفه گل و گیاه برای پارک ها و فضاهای سبز شهری نیز، افزود: در نظر داریم با ابلاغیه ای، گل خانه های مناطق را به صورت امانی تجهیز و راه اندازی کنیم تا بدین وسیله، بارمالی خرید و حمل و نقل گل، گیاه و نهال را کاهش دهیم.

وی، درزمینه احداث و نگهداری سرویس های بهداشتی در سطح شهر نیز بیان کرد: احداث و نگهداری سرویس های بهداشتی با رویکرد حذف هزینه های نقدی، به نهادهای خصوصی و مشارکتی واگذار می شود.

معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز، ادامه داد: علاوه بر موارد فوق، در بودجه سال آینده، بحث هوشمندسازی و الکترونیکی شدن خدمات شهری، در دستورکارقرار گرفته تا خدمات ارائه شده به شهروندان، بهترین کیفیت را داشته باشد.

مدبر، حوزه مدیریت پسماند و زباله های شهری را نیز، یکی دیگر از حوزه های دارای ظرفیت برای کاهش هزینه ها اعلام کرد و گفت: تغییر و اصلاح شیوه های جمع آوری، مدیریت و حمل زباله، می تواند به کاهش میزان هزینه ها تا مرز ۳۰ درصد، کمک کند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار