رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May
  • دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۳
  • کد خبر : 3889
  • چاپ خبر : رتبه مشهد در دریافت مالیات بر ارزش افزوده در کشور آخر است

شهردار مشهد با اشاره به میزان بالای دریافت مالیات بر ارزش افزوده تهران گفت: متأسفانه رتبه مشهد از این نظر در میان کلان شهرهای کشور آخر است.

به گزارش شورانیوز از مشهد، سید صولت مرتضوی در نخستین همایش مشاوران برتر پروژه‌های شهرداری در تالار شهر با اشاره به اینکه با وجود همه مشکلات، به برکت وجود امام رضا(ع) در مشهد همه امورات این شهر به زیبایی اداره می‌شود اظهار داشت: در طول سه سال اخیر علاوه بر اضافه شدن ۳ متر به سرانه فضای سبز مشهد، ۳ هزار و ۶۰۰ تاکسی نوسازی شده است.

وی در خصوص فعالیت‌های دیگر شهرداری مشهد در سه سال اخیر بیان کرد: افزایش سیستم کنترل ترافیک، افزایش بازارهای میوه و تره بار، ارتقای آسفالت معابر، ایجاد شارستان در اطراف حرم و افزایش خطوط قطار شهری از جمله برخی از فعالیت‌های شهرداری مشهد در سه سال اخیر است.

شهردار مشهد با ابراز خرسندی نسبت به انجام حفاری‌ها و ایجاد ایستگاه‌ها و ایجاد ریل گذاری خط ۲ قطارشهری مشهد یادآور شد: خوشبختانه بالغ بر ۵۰ قطار ویژه خط ۲ قطارشهری مشهد به کشور وارد شده و همزمان با دهه فجر خط ۲ قطار شهری این شهر افتتاح می‌شود.

مرتضوی با اشاره به میزان بالای دریافت مالیات بر ارزش افزوده تهران گفت: متأسفانه رتبه مشهد از این نظر در میان کلان شهرهای کشور آخر است.

در ادامه این مراسم، معاون شهرسازی شهرداری مشهد هدف گذاری این سازمان را رسیدن به درآمد پایدار ناشی از تولید ناخالص ملی برشمرد و اضافه کرد: تلاش شهرداری مشهد این بوده که از طریق اعلام اگهی پروژه‌ها علاوه بر دعوت از همه مشاوران و مهندسین ناظر، مشاوران برتر و باصلاحیت را برای آغاز پروژه‌های عمرانی با هدف عدالت محوری انتخاب کند.

محمدرضا حسین نژاد مشاوری را یکی از مشاغل نوظهور در کشور برشمرد و افزود: علاوه بر اینکه اولویت شهرداری مشهد بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشاوران بومی در ساخت و تکمیل پروژه‌های عمرانی است، این سازمان تلاش می‌کند از مواد اولیه بومی نیز استفاده کند تا افزایش یا کاهش میزان ارز سبب تغییرات هزینه‌های ساخت پروژه‌های عمرانی نشود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۲۰۱۷ نگاه همه کشورهای جهان اسلام به مشهد است اضافه کرد: این امر اهمیت عملیاتی شدن طرح‌های تفضیلی و جامع را دوچندان می‌کند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار