رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 18 May
  • یکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴
  • کد خبر : 3866
  • چاپ خبر : آقای خود قانون!/ بازهم حاشیه های فراوان جلسه شورای شهر/ شهردار باید به سوالات پرسیده شده در جلسه پاسخ دهد.

جلسه امروز شورای شهر تبریز با قرائت تذکرات فراوان اعضا و بدون ایراد نطق پیش از دستور، به بررسی طرح جامع و لوایح باقی مانده در حال برگزاری است.

به گزارش شورانیوز از تبریز ، جلسه امروز شورای شهر تبریز با تلاوتی آیاتی چند از قرآن کریم با ۱۵ دقیقه تاخیر در ساعت ۸:۴۵ آغاز شد.

ششگلانی تنها غائب ابتدایی جلسه امروز است.

عابدزاده در ابتدای جلسه با ذکر روایتی درباره مذموم شمردن صفت بی ادبی و تکبر پرداخت.
دبیری با اشاره به ۱۲ دی ماه سالروز میلاد حضرت مسیح(ع) و آغاز سال میلادی ۲۰۱۷ را به مسیحیان تبریک  گفت. وی همچنین صعود تیم تراکتورسازی به دیدار پایانی  جام حذفی را به هواداران پرشور این تیم تبریک گفت.
دبیری ادامه داد: ۱۷ دی ماه سالروز کشف حجاب توسط رضاشاه است که این مسئله اسلام ستیزی توسط وی آغاز ولی  با مقاومت مردمی روبرو شد. همچنین۱۷۷ دی ماه نیز سالروز در گذشت جهان پهلوان تختی است که علی رغم کسب مدال های مخلف در رقابت های ورزشی مرام و سلوک پهلوانی را داشته و به عنوان الگوی ورزشی پهلوانی در جامعه مطرح است.

رئیس شورای شهر تبریز در ادامه گفت: شاید مهم ترین موضوع در ارتباط با شهرداری و شورای شهر بودجه سالانه شهرداری است و انشاالله همه اعضای شورا نظرات خود در این باره را هرچه سریع تر منعکس نمایند تا بودجه بندی لحاظ شود،در جلسه امروز شورای شهر به دلیل پرداختن به لوایح باقی مانده و طرح جامع، نطق پیش از دستور  نخواهیم داشت.

شیاری در تذکری ابراز داشت: شهرداری باید به تذکرات پاسخ دهد و ما جواب شهردار را طلب می کنیم و لوایحی همچون کمک به اصحاب رسانه، برنامه تبریزیم و سوال از شهردار درباره سازمان ورزش در دستور کار قرار گیرد و خواهش من این است هیئت رئیسه به قانون عمل کرده و لوایح را نه به صورت گزینشی بلکه براساس تاریخ و زمان مطرح نماید.

دبیری نیز با تایید سخنان شیاری گفت:   شهردار باید به سوالات پرسیده شده در جلسه پیشین پاسخ دهد.

نورمحمدزاده  هم در تذکری قانونی ابراز داشت:  هیئت رئیسه چرا ماده ۱۸ و ۱۹ مبنی بر سخن گفتن ۳ نفر از اعضای شورا به مدت ۱۰ دقیقه و دادن صورت جلسه یک هفته پیش از برگزاری جلسه را اجرایی و منعکس نمی کند؟

دبیری نیز در پاسخ گفت که فرمایش شما چه در زمان ریاست شما و آقای ششگلانی و  چه در این زمان را نتوانسته ایم اجرا کنیم.

شهردار وارد جلسه شد.

درسخوان با قرائت تذکر خود، لطفی، خاماچی، زاهدی و حاجی زاده مبنی بر تصمیم گیری در صحن جلسه شورا برای زوج و فرد کردن حمل و نقل خودروها و ضرورت پیشگامی مسئولین در این باره پرداخت.

شیاری نیز در تذکری به شهردار تبریز ابراز داشت: شهرداری های مناطق، حق بیمه را از شرکت های تنظیف کم کرده ولی پرداخت نمی کنند، متاسفانه علی رغم دستور شهردار به این موضوع رسیدگی نمی شود، همچنین صف های طولانی پمپ های گاز سی ان جی مدتی است که گریبانگیر مردم شده از  ریاست شورا می خواهیم از آقایان مسئول در این زمینه پاسخ بطلبد.

محدث هم در تذکری درباب کمبود هتل در سال ۲۰۱۸ پرداخت و جعفرینیز در تذکری درباره جلسات دادگاه پرونده شهرداری ابراز داشت:  جلسات متهمین چندروزی است که آغاز شده و درخواست می شود شرایط حضور اعضای شورا در جلسه فراهم شده و دستگاه قضایی با این موضوعات برخورد نماید و همچنین رئیس شورا اجازه ندهد شورای شهر به محل مضحکه تبدیل شود  چرا که با وجود وعده ۱۵ روزه،  ۱۰۰ روز است که محل برگزاری جلسات شورا تغییر یافته است.

امیرحقیان نیز در تذکری با انتقاد از دبیری نوشت: آقای خود قانون! شما در جلسات دم از نظارت اعضای شورا می زنید و حالا که اعضای شورا حوصله نظارت بر شهرداری و ارائه گزارش دارند با قانون های خود درآورده حضرتعالی حریم امنی برای کسانی که…. را دارند درآوردهاید

در ادامه جلسه نامه موافقت فرمانداری تبریز پیرامون لایحه مصوب یکسان سازی کارکنان شهرداری تبریز قرائت شد و دبیری ابراز امیدواری کرد که براساس قول آقای شهردار این مصوبه از بهمن ماه اجرایی خواهد شد.

چمنی نیز در تذکری اظهار داشت:  تذکرات بهتر است به صورت کتبی ابراز شود.

وی ادامه داد:  اعطای نشان از سوی شهرداری بهتر است  همراه با اعضای شورا باشد و از سوی دیگر درخواست من این است که ۷_۸ ماه است که مشاور حقوقی در شورای شهر وجود ندارد و نمی دانیم چه دست هایی پشت پرده است همچنین نمی دانم معاونت خدمات شهری کجا خوابیده شهر را بنرباران کرده اند و مردم اعتراض می کنند، آیا  مشکل شهر بنر زدن است لذا  باید با این موضوع برخورد قانونی صورت گیرد.

اصرار جعفری مبنی بر قرائت گزارش نظارت از سازمان سلامت با واکنش دبیری مواجه شد و وی در این زمینه گفت:  شما این گزارش را در قالب نطق پیش از دستور قرائت کنید.

با آغاز سخنان صادق نجفی در توضیح به تذکرات، امیرحقیان با صدای بلند بیش از ده بار جمله “آقای نجفی اجازه بدهید” را  تکرار کرد که نجفی نیز ابراز داشت:   صحبت من را قطع نکنید،مگر من سخنان شما را قطع می کنم.

دبیری نیز با انتقاد از نحوه طرح مسئله توسط امیرحقیان اظهار داشت: شما میخواهید نظم جلسه را به هم بزنید تا جلسه برگزار نشود، این موضوع را رعایت کنید در غیر اینصورت اگر شما برای خود قانونی دارید، بروید برای خود قانون بنویسید.

امیرحقیان نیز در واکنش با صدا بلند گفت: آقای مبصر چشم! شما نمیگذارید جلسه برگزار شود به چه حقی ماده ۱۸ و ۱۹  که آقای نورمحمدزاده  تذکر داد را رعایت نمی کنید.

نجفی نیز درباره تذکر اعضای شورا درباره آلودگی روزهای گذشته تبریز یادآور شد: تبریز در میان کلانشهرها کمترین میزان آلودگی را داشته و بالاترین میزان آلودگی خود شهر تبریز حدود ۹۰ پی سی آر است و وقتی نیروگاه فعال است ۷۰ پی سی آر آلودگی را به شهر اضافه می کند.در ۳ سال اخیر ۲۹۰ اتوبوس دو کابین و تک کابین وارد دستگاه اتوبوس رانی شده و ۵۰درصد بودجه شهرداری تبریز به مترو تزریق می شود.

در ادامه  شهردار تبریز لایحه تعرفه عوارض محلی را به رئیس شورا تقدیم کرد.

شیاری نیز با انتقاد از پاسخ های شهردار گفت: از سخنان تبلیغاتی خسته شده ایم و شهردار چرا به سایر تذکرات پاسخ نمی دهد؟

در ادامه جلسه موضوع خلع ید شرکت بتن کاوه از پروژه میارمیار و تعیین تکلیف آن مطرح شد که پس از بحث های فراوان دوفوریت این لایحه رای نیاورده و به کمیسیون مربوط فرستاده شد.

همچنین لایحه ای دوفوریتی با محوریت هایی از جمله کاهش عوارض پرونده تخلفات ساختمانی، اهدای هبه برای جرایم عوارض خودرو سالیانه، کاهش عوارض دیرکرد چک های برگشتی و معوقه مطرح شد.

ترک جلسه برای دقایقی از سوی  دبیری سبب شد تا چمنی به کنایه و شوخی بگوید تا کی می خواهید جلسه را غیرقانونی اداره کنید!
چمنی پس از بازگشت دبیری با خنده به وی گفت ما به احترام شما سخن نگفتیم که درسخوان نیز ابراز داشت که جامعه ما رئیس زده و استبدادزده است!

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار