رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۱۲ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 20 May
  • شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
  • کد خبر : 3820
  • چاپ خبر : لزوم الگوگیری شهرداری اصفهان از سامانه تصفیه فاضلاب صنعتی نیروگاه شهید منتظری

عضو کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پیشنهاد می‌کنم شهرداری اصفهان نیز با الگوگیری از سامانه تصفیه فاضلاب صنعتی نیروگاه شهید منتظری، این طرح را در سیستم فاضلاب شهری اصفهان پیاده کند.

به گزارش شورانیوز از اصفهان، نورالله صلواتی پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارکرد: هفته گذشته شاهد افتتاح سامانه تصفیه فاضلاب صنعتی نیروگاه شهید منتظری اصفهان با آخرین استانداردهای روز جهانی در اصفهان بودیم.

وی افزود: این طرح که یکی از پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه‌هایی است که همزمان در تبریز و شاهین‌شهر نیز به بهره‌برداری رسیده است؛ این تصفیه‌خانه روزانه ۳۰۰ مترمکعب آب را تصفیه کرده که تمامی مراحل آن در یک محفظه بدون ایجاد بوی نامطبوع انجام می‌شود.

عضو کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مساحت مورد نیاز برای این تصفیه‌خانه ۲۵ درصد از مساحت مورد نیاز برای دیگر تصفیه‌خانه‌ها بوده و تا ۶۰ درصد از هزینه‌ها را کاهش داده است.

وی تصریح کرد: این تصفیه‌خانه با حذف جریان‌های برگشتی و تجهیزات مکانیک متحرک، فاضلاب را به فرصتی استثنایی تبدیل می‌کند چراکه در این شیوه تصفیه فاضلاب، افزون بر اینکه مواد آلاینده و مخرب پساب به شکل چشم‌گیری کاهش می‌یابد، زمینه بهره‌برداری از لجن پساب فاضلاب برای استفاده در سایر بخش‌های صنعتی از جمله کاغذسازی را فراهم می‌کند.

صلواتی در پایان عنوان داشت: پیشنهاد می‌کنم شهرداری اصفهان نیز با الگوگیری از سامانه تصفیه فاضلاب صنعتی نیروگاه شهید منتظری، این طرح را سیستم فاضلاب شهری اصفهان پیاده کند چراکه این سیستم با هزینه‌ پایینی که دارد، دارای بهره‌وری بالایی است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار