رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 18 May
  • شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶
  • کد خبر : 3816
  • چاپ خبر : آغاز طرح حلقه حفاظتی ۷۸٫۵ کیلومتری اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طرح حلقه حفاظتی ۷۸٫۵ کیلومتری اصفهان با همت شهرداری اصفهان، شهرداری‌های مرتبط، استانداری اصفهان و مشارکت بخش خصوصی برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

به گزارش شورانیوز از اصفهان، رضا امینی امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: شهادت مظلومانه روحانی برجسته عربستان، آیت‌الله نمرباقرالنمر، این مبارز انقلابی و مظلوم را گرامی می‌داریم و امیدواریم هرچه زودتر رژیم خبیث آل‌سعود تاوان جرم و جنایت‌های خود در جهان به ویژه در منطقه خاورمیانه را بدهد.

وی در ادامه افزود: در قرن اخیر از جمله اهداف استعمار غرب در ایران، هجوم به ارزش‌های دینی و سنتی از جمله مسأله «حجاب زن» بوده و اقدام رضاخان بر ضد پوشش زنان به تقلید از فرهنگ غرب نشانه عملی این هجوم فرهنگی بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگرچه رضاخان فکر تجددگرایی را از اوایل سلطنت خود در سر می‌پروراند ولی سفر ترکیه این تلقی را تقویت کرد چراکه رضاخان بعد از مسافرت به ترکیه، در اغلب اوقات ضمن اشاره به پیشرفت سریع کشور ترکیه از برداشتن حجاب زن‌ها و آزادی آنان صحبت می‌کرد.

وی ادامه داد: جریان اجبار محصلان به کشف حجاب در تهران و شهرها ادامه یافت، در مقابل اجرای این سیاست بود که سرانجام واقعه خونین مسجد گوهرشاد پدید آمد.

*تأمین اعتبارات محرومیت‌زدایی در مناطق محروم اصفهان

امینی خاطرنشان کرد: اعتبارات محرومیت‌زدایی در مناطق محروم شهرستان اصفهان باید به طور کامل تأمین و هزینه شود؛ همچنین باید در تنظیم بودجه سال ۹۶ شهرداری اصفهان و ارسال راهبردهای شورای اسلامی شهر اصفهان توجهی ویژه شود.

*راهبردهای شورای اسلامی شهر اصفهان براساس افق برنامه ۵ ساله

وی اضافه کرد: راهبردها که حاصل کار جمعی کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی و مدیران شهرداری اصفهان است با جلسات مکرر و کارشناسی‌های متعدد و براساس افق برنامه ۵ ساله اصفهان ۱۴۰۰ تدوین و به شهرداری اصفهان ابلاغ شد که امیدواریم براساس آن شاهد تدوین بودجه منطقی و تحقق‌پذیری از سوی شهرداری در زمان مقرر قانونی باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ساماندهی دکه‌های مطبوعاتی در سطح شهر اذعان داشت: سال‌هاست که بر تدوین طرح دکه‌های مطبوعاتی شهر و افزایش کمی و کیفی آن تأکید شده اما هنوز بر سر این موضوع وقتی گذاشته نشده است.

*آغاز طرح حلقه حفاظتی ۷۸٫۵ کیلومتری اصفهان

وی از آغاز طرح حلقه حفاظتی اصفهان با همت شهرداری اصفهان و شهرداری‌های مرتبط خبر داد و تصریح کرد: این حلقه مهم و تأثیرگذار برای شهر اصفهان با همت و مشارکت شهرداری‌های همجوار و ورود استانداری به نمایندگی از دولت و مشارکت بخش خصوصی برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

امینی متذکر شد: با اجماع نظر و وفاقی که در مدیران شهر و استان اصفهان بر سر این طرح صورت گرفته ۷۸٫۵ کیلومتر حلقه حفاظتی اصفهان عملیاتی خواهد شد که البته رکن اصلی اقتصادی این طرح بزرگ سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خواهد بود.

وی تأکید کرد: قطعاً این طرح اثرگذار اثرات بسیار مؤثری بر شرایط زیست‌محیطی اصفهان و شهرهای همجوار آن خواهد داشت، از عبور و مرورهای غیرضروری به شهر جلوگیری خواهد کرد و بر کارکرد بهتر راه‌های حاشیه شهر به طور مطلوبی اثرگذار خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان یادآور شد: اصفهان به عنوان شهر مرکزی کشور و محل تردد بسیاری از حمل و نقل جاده‌ای شمال و جنوب کشور نیاز به چنین طرح بزرگ و مؤثری دارد ولی پرداخت هزینه‌های آن از طریق عوارض و درآمدهای مردمی شهرداری‌ها میسر نیست و با ایجاد جاذبه‌های گردشگری، تفریحی و اقتصادی در جوانب آن می‌توان انگیزه را برای بخش خصوصی فراهم کرد تا با سرمایه‌گذاری‌های کلان این طرح مهم را عملیاتی کنند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار