رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May
  • شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
  • کد خبر : 3451
  • چاپ خبر : توجه ویژه به بحث هوشمندسازی در حوزه حمل و نقل در قم

نایب رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم گفت: در سال‌های اخیر به بحث هوشمندسازی توجه ویژه شده است و اکثر چهارراه‌ها هوشمند شدند.

به گزارش شورانیوز از قم ، عباس کمال‌زاده  با بیان اینکه حمل و نقل و ترافیک دارای بخش‌های گسترده‌ای در خدمات‌‌رسانی است، اظهار کرد: بخشی از خدمات در قالب زمینه‌سازی است تا مردم بتوانند به راحتی در ایام خاص و مناسبت‌ها مانند عاشورا، تاسوعا، اربعین و نیمه شعبان از فضاها و معابری که در اختیار است، استفاده کنند.

وی با اشاره به نصب چراغ‌های هوشمند شهری گفت: پروژه‌های شهری از این نظر پیشرفت خوبی داشته‌اند و اکثر چهارراه‌ها به این چراغ‌‌ها مجهز شده‌اند.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: مردم نیز باید در این زمینه به حمل و نقل شهری توجه بیشتری داشته باشند و از خودروهای شخصی تک سرنشین برای جلوگیری از ترافیک استفاده نکنند، اگر عموم مردم بتوانند از حمل و نقل عمومی در قالب اتوبوس‌، ‌تاکسی و … استفاده کنند یا در مسیرهای کوتاه به صورت پیاده رفت و آمد کنند، به بحث مدیریت شهری کمک می‌‌شود.

کمال‌زاده ضمن ارزیابی پروژه‌های حمل و نقل شهرداری گفت:‌ در سال‌های اخیر به بحث هوشمندسازی توجه ویژه شده است و چراغ‌های هوشمند در اکثر چهارراه‌ها نصب شده و بسیاری از خیابان‌ها و بلوارها به دوربین شهری مجهز شده‌‌اند و در این اواخر بحث خریداری تعداد زیادی دوربین شهری و سرعت‌سنج در دستور کار معاونت ترافیک و حمل و نقل شهرداری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه استفاده از فناوری‌های نوین می‌تواند در پیشبرد بهتر اهداف در زمینه هوشمندسازی مؤثر باشد، ادامه داد: خطوط عابر پیاده در بسیاری از شهرها به صورت سه بعدی طراحی شده است، به عنوان نمونه خطوط عابر پیاده سه بعدی مقابل ساختمان زمزم قم به صورت پایلوت انجام شد، ولی هنوز برای اجرا در دیگر معابر پیگیری نشده است.

نایب رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورها چراغ قرمز لیزری مورد استفاده قرار می‌گیرد، زمانی که چراغ می‌خواهد قرمز شود به صورت نورهای لیزری دو طرف خیابان جلوی ماشین‌ها را می‌گیرند.

کمال‌زاده خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم فرهنگ‌سازی در این بخش انجام دهیم باید به بحث هوشمندسازی و فناوری‌های نوین بیشتر توجه داشته باشیم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار