رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 18 May
  • جمعه ۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
  • کد خبر : 3419
  • چاپ خبر : توزیع عادلانه خدمات در سطح مناطق شهر اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ایجاد توازن بین محلات و مناطق شهرداری از مهمترین دغدغه های مدیریت شهری است.

به گزارش شورانیوز ازاصفهان ، رضا امینی در حاشیه افتتاح پروژه های عمرانی منطقه ۱۴ اظهارکرد: افتتاح پروژه ها در دوره جدید شهرداری با آیین های افتتاحیه گذشته تفاوت دارد به طوری که در این دوره نشست و برخاست ها و جلسات تشریفاتی نداریم و باحضور سرپایی بین مردم علاوه بر افتتاح پروژه ها و دیدار با مردم و خانواده شهدا، مشکلات محلی از سوی مردم و معتمدان آنها به شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر منتقل می شود.
وی افزود: با افتتاح ۲ خیابان، یک فرهنگسرا و ۲ مجموعه ورزشی در منطقه ۱۴ شهر، امیدواریم سیر پیشرفت و توسعه منطقه محروم و کم برخوردار ۱۴ و سایر مناطق محروم شهر ادامه داشته باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه ایجاد توازن بین محلات و مناطق شهرداری از مهمترین دغدغه های مدیریت شهری است، ادامه داد: توزیع عادلانه خدمات اعم از احداث خیابان، فضای سبز، پارکینگ، فرهنگسرا، سالن های ورزشی روباز و سرپوشیده در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.
امینی اضافه کرد: احداث مجموعه های ورزشی و فرهنگی جزء وظایف ذاتی شهرداری نیست ولی طبیعتا مردم از نمایندگانشان در شورای اسلامی شهر و شهرداری انتظار دارند تا با افزایش سرانه های ورزشی و فرهنگی، سهم مناطق محروم را که در دهه های گذشته کمتر به آنها توجه شده پرداخت کنند.
وی بیان کرد: هرچند اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در سه دوره اخیر به این مسئله اهمیت فراوانی داده اند و این کمبود مربوط به دهه های گذشته است. پس این مسئله باید مدیریت شود تا ما شاهد کاهش فاصله بین محلات مناطق ۱۵ گانه اصفهان باشیم.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امید است در این دیدارهای مردمی، شهروندان به خوبی دغدغه ها و برنامه هایشان را مطرح کنند تا نیازهای آنها مورد بررسی قرار گیرد.
رضا امینی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: اراضی شهرداری منطقه ۱۴ قابلیت سرمایه گذاری و تفکیک فیزیکی را داشته و به در همین راستا به دنبال ایجاد شرایط مناسبی برای مالکان آن ها در چارچوب ضوابط طرح تفضیلی هستیم تا این محلات در آینده عنوان محرومیت را به یدک نکشند و خودشان را در مدار رشد و توسعه شهری قرار دهند.
به گفته وی به طور حتم این منطقه تا رسیدن به رشد و توسعه نهایی، باید مورد حمایت قرار بگیرد که در مدیریت شهری نیز ردیف بودجه ای تحت عنوان محرومیت زدایی در نظر گرفته شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان  با اشاره به اینکه در مناطق کم برخوردار منابع درآمدی شهروندان کم تر است و منابع متمرکزشهرداری نیز کمتر تأمین می شود، گفت: از کمک های بخش دولتی که البته در سال های اخیر به حداقل ممکن رسیده است و بخشی از درآمدهای منابع متمرکز مناطق برخوردارشهرداری اصفهان برای کمک به مناطق محروم استفاده می شود.
وی تاکید کرد: بر اساس نیاز شهروندان در مناطق پروژها تعریف و به شورای اسلامی شهر ارائه  می شود و پس از ارزیابی آن ها بر اساس خواستگاه ها و نیازهای مردم و پراکندگی منطقه ای طرح هایی در قالب محرومیت زدایی اجرایی می شوند.
امینی در ادامه یادآور شد: ارتقای سرانه فضای سبز، تکمیل معابر و تفرجگاه های شهری، فرهنگسراها و سالن های مطالعه اعتماد وانسجام مردم و حاکمیت را بیشتر می کنند.
وی افزایش اعتبارات محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار شهری را دلیلی بر افزایش انگیزه سرمایه گذاری شهروندان دانست و خاطر نشان کرد: در سال آینده بر اساس اقدامات صورت گرفته در این رابطه و میزان درآمدهای قابل وصول مناطق برخوردار اعتبار پیشنهادی برای این بخش از سوی شهرداری اصفهان پیشنهاد می شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار