رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 18 May
  • دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
  • کد خبر : 3388
  • چاپ خبر : تامین کسری بودجه با کاهش بودجه زیر ساختی کلانشهرها زیان آور است

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: زمانی که دولت با کمبودهایی در بودجه مواجه می شود برای تامین آنها به سراغ کاهش بودجه های دیگر می رود اما تجربه نشان داده که تامین این کسری از سایر بخش ها از اصل قضیه که کسری بودجه می باشد، زیان بارتر است.

به گزارش شورانیوز به نقل از روابط عمومی شورای شهر مشهد، سید عبدالکریم جوادی اظهار داشت: دولت ها برای تامین بودجه و رفع کسری بودجه خود بعضی از مسئولیت هایی که می تواند در کلانشهرها اثر گذار باشد را کاهش می دهند.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه کاهش یکباره بودجه های شهری می تواند سبب ایجاد آسیب های فراوانی شود گفت: شهر مشهد دارای یک وجهه بین المللی است در کنار این نیز ما شاهد هستیم که هرچهار سال یک بار به اندازه جمعیت ایران زائر وارد این شهر می شود.
جوادی افزود: دولت هرساله بسیاری از بودجه های مربوط به زیرساخت های شهری را کاهش می دهد اما باید در این باره توجه داشته باشد که شهرهایی که زائر و توریست زیادی سالانه وارد انها می شود باید به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرند.
عضو کمیسیون اقتصادی و مشارکت های شورای شهر با اشاره به کسری بودجه شدید دولت عنوان کرد: در بخش حمل و نقل در حالی مردم و شهرداری تمامی هزینه ها را تامین می کنند که طبق قانون دولت باید ۵۰ درصد از هزینه های ایجاد زیر ساخت های حمل و نقل را تامین کند.
وی خاطرنشان کرد: در بحث آلودگی هوا این سوال مطرح می شود که در طول سال چند روز هوای آلوده در شهر وجود دارد در حالی که این سوال باید به این گونه پرسیده شود که ما در سال شاهد چند روز هوای سالم در کلانشهرها هستیم.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به بی توجهی دولت به بودجه های زیر ساختی حمل و نقل در کلانشهرها و شهرهای زیارتی گفت: مشهد، قم و شیراز جزء شهرهایی هستند که پتانسیل بسیاری در بخش زائر پذیری و جذب توریست دارند از این رو اقدام دولت در جهت کاهش بودجه های زیر ساختی کمی قابل تامل است.
جوادی تاکید کرد: زمانی که دولت با کمبود هایی در بودجه مواجه می شود برای تامین آنها به سراغ کاهش بودجه های دیگر می رود اما تجربه نشان داده که تامین این کسری از سایر بخش ها از اصل قضیه که کسری بودجه می باشد زیان بارتر است.
عضو کمیسیون اقتصادی و مشارکت های شورای شهر با بیان اینکه توسعه حمل و نقل پاک و ساماندهی حاشیه شهر جزء پر هزینه ترین فعالیت های شهر مشهد است، گفت: مدیریت شهری در مشهد در سه سال گذشته تمرکز خود را بر افزایش خطوط ریلی و کنترل و کاهش الودگی هوا گذاشته است اما همواره به مشکلاتی خاص همانند کاهش بودجه های زیر ساختی و یا عدم تحقق آنها مواجه بوده است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار