رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۱۲ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 20 May
  • دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
  • کد خبر : 3386
  • چاپ خبر : طرح جامع تبریز در نقطه مقابل توسعه این شهر قرار دارد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلان شهر تبریز، طرح جامع این شهر را مغایر با نیازها و اقتضائات تبریز و در نقطه مقابل توسعه آن دانست.

به گزارش شورانیوز از تبریز به نقل از ایسنا ، سعید حاجی زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به طرح جامع ابلاغی کلان شهر تبریز گفت: در این طرح، کسانی در مرکز برای آینده تبریز تصمیم گیری کرده‌اند که هیچ آشنایی با شرایط این شهر ندارند.

وی افزود: در طرح جامع، اذعان شده که تبریز از شهرهای مواجه با عرصه های وسیع بافت فرسوده و حاشیه نشینی است، اما تصمیماتی که در این طرح اتخاذ شده، خود باعث توسعه ی بیش از پیش حاشیه نشینی در مناطق دیگر شهر خواهد شد.

حاجی زاده همچنین استدلال های مخالفت با الحاق یا عدم الحاق برخی مناطق و روستاها به تبریز را در طرح جامع، ضد و نقیض، غیرمنطقی و غیرکارشناسی دانست.

وی به جانمایی موزه هنرهای معاصر و تالار مرکزی شهر در طرح جامع اشاره کرد و گفت: در این طرح مکان موزه هنرهای معاصر و تالار مرکزی شهر تبریز به ترتیب میدان آذربایجان و محدوده لاله پارک تعیین شده است، درحالی که مدیریت گردشگری ایجاب می‌کند جاذبه های گردشگری متمرکز و در  محدوده مناسبی تعریف شود بنابر این می بایست این دو پروژه در محدوده تاریخی فرهنگی شهر یا مکان مناسب دیگر تعریف می شد و باید در این باره بازنگری شود.

حاجی زاده بر لزوم حساس کردن و کمک گرفتن از دیگر مسئولان در زمینه ی برخی مسائل کلان شهر از جمله طرح جامع تاکید کرد و گفت: در جلسه دو هفته گذشته تذکر دادم که با توجه به آغاز بررسی بودجه سال ۹۶ در مجلس و نیز در پیش بودن رویداد مهم تبریز ۲۰۱۸ جلسه مشترکی با نمایندگان مجلس برای بررسی برخی مسائل مهم تبریز تشکیل شود که متاسفانه تاکنون اعتنایی نشده است.

وی با اشاره به نشست استاندار آذربایجان شرقی با اعضای شورا در اوایل شورای چهارم گفت: آقای استاندار در آن نشست قول دادند که برای یک بار هم که شده در صحن شورا حضور یابند و من فکر می کنم اکنون طرح جامع کلان شهر تبریز این اهمیت و ارزش را دارد که از شخص اول اجرایی استان دعوت کنیم تا برای شنیدن اشکالات اساسی این طرح که اجرایی شدن آن ها برای آینده استان و تبریز فاجعه بار خواهد بود، در صحن شورا حضور یابند.

وی تصریح کرد: هرچه قدر در مورد اشکالات این طرح در صحن شورا داد و فریاد شود راه به جایی نخواهد برد مگر اینکه جلسه ای با دست اندرکاران امر در استان و کشور تشکیل و اشکالات منعکس شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار