رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 18 May
  • یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳
  • کد خبر : 3380
  • چاپ خبر : کلید واژه اصلی خلاقیت، مشارکت است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کلید واژه اصلی خلاقیت، مشارکت است و در مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری باید به موضوع مشارکت به عنوان اصلی ترین رویکرد توجه شود.

به گزارش شورانیوز از اصفهان به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر اصفهان، اصغر آذربایجانی در بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان از مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری ضمن تقدیر و تشکر از راه اندازی مجموعه مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری اظهار کرد: از جمله ابتکارات مدیریت شهری در دوره جدید راه اندازی مرکز خلاقیت و نوآوری است.
وی افزود: به دلیل اهمیت راه اندازی این مرکز در مدیریت شهری، این مرکز در ساختار شهرداری به تصویب وزارت کشور رسید.
وی با بیان اینکه به نظر می رسد ساز و کار سخت افزاری مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان ساختار مطلوب و مناسبی ندارد، اضافه کرد: ساز و کار سخت افزاری این مرکز باید به صورتی باشد تا تسهیلات لازم برای دریافت ایده ها و مشارکت شهروندان و هرگونه ارتباط با مرکز خلاقیت فراهم باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه برای استفاده از ایده های خلاقانه و مشارکت شهروندان استفاده از ظرفیت های رسانه ای از جایگاه ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: یکی از ساز و کارهای عملیاتی مناسب برای توسعه مرکز خلاقیت در حوزه فعالیتی و ارتباط با شهروندان است.
وی ادامه داد: از جمله آسیب ها و تهدیدهایی که مرکز با آن مواجه است ورود مرکز بعد از گرفتن ایده خلاقانه به مرحله اجرایی شدن ایده است بنابراین باید مراقب باشیم که مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری به سمت اجرا نرود.
آذربایجانی با بیان اینکه مرکز خلاقیت ایده پرداز و محل دریافت ایده ها است و اگر به دنبال اجرا برود، از رویکرد و هدف اصلی خود دور می شود، تاکید کرد: نگاه مرکز خلاقیت و نوآوری نرم افزارانه است و قرار نیست که وارد عملیات شود.
وی با تاکید بر اینکه خلاقیت و نوآوری یک رویکرد مدیریتی است، افزود: باید جهت نهادینه شدن نوآوری و خلاقیت و استفاد از ایده های نو در برنامه های مدیریتی شاخص ارزیابی خلاقیت و نوآوری در سطوح مدیریتی مدنظر قرار بگیرد و از جایگاه ویژه ای در نظام ارزشیابی مدیریتی برخوردار باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نظام پیشنهادات در ساختار شهرداری که از جایگاه ویژه ای در درون سازمان شهرداری برخوردار است باید در ساختار سازمانی مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری دیده شود تا بتواند از ظرفیت ایده های خلاقانه کارکنان و نهادینه کردن رویکرد خلاقانه در بدنه شهرداری استفاده کند.
وی با بیان اینکه کلید واژه اصلی خلاقیت مشارکت است و در مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری باید به موضوع مشارکت به عنوان اصلی ترین کلیدواژه توجه شود، اظهار کرد: بسترسازی و ریل گذاری برای ایجاد شرایط لازم مشارکت شهروندان باید در مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری تعریف شود و تمام ظرفیت ها برای شرایط مطلوب مشارکت شهروندان فراهم شود.
آذربایجانی ادامه داد: ظرفیت حضور شهروندان به دلیل مراجعات متعدد در مناطق شهرداری بستر بسیار مناسب برای فراهم شدن مشارکت شهروندان جهت ارائه ایده های خلاقانه است و باید مرکز خلاقیت از این بستر شرایط مشارکت شهروندان برای ایده های نوآورانه و خلاقانه به شکل مطلوبی استفاده کند.
وی با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت هیئت های اندیشه ورز به عنوان رکن مرکز خلاقیت و نوآوری است و باید مرکز خلاقیت از تمامی اندیشه ورزان، آینده پژوهان، نخبگان و شهروندان خلاق در هیئت های اندیشه ورز استفاده کند، تصریح کرد: باید برای نهادینه شدن تفکر خلاقانه در کودکان و نوجوانان به صورت جدی نگاه شود و فضای شهری باید زمینه ساز تفکر خلاقانه برای کودک و نوجوان باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: خلاقیت ارتباط بسیار نزدیکی با حوزه فرهنگی، اجتماعی دارد و یکی از مولفه های موثر در پیوست های فرهنگی، اجتماعی طرح ها و  اجرای پروژه ها مولفه خلاقیت و نوآورانه طرح ها و پروژه ها می تواند باشد  و با توجه به این مهم ضرورت تعامل این مرکز با حوزه فرهنگی، اجتماعی بسیار ضروری است و می توان از بستر فرهنگی، اجتماعی فرهنگ تفکر خلاقانه را در فضای شهری جاری و ساری کرد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار