رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 18 May
  • پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
  • کد خبر : 3346
  • چاپ خبر : احیای معماری ایرانی نیازمند مردمی با اندیشه اسلامی است/ از قانون شهرداری سوءاستفاده می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: ساخت و سازهای اسلامی قبل از هر موضوعی، مردمی با اندیشه اسلامی می‌خواهد و امروز از این هویت دور شده‌ایم.

به گزارش شورانیوز از قزوین ،  فاطمه اشدری در دیدار اعضای کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین با آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین که صبح امروز صورت گرفت، اظهار داشت: در گذشته پزشکان نه تنها در ساعت اداری بیماران را پذیرش می‌کردند، بلکه بعد از این ساعت هم می‌پذیرفتند مراجعه‌کنندگان را درمان کنند.

وی افزود: طبق ماده ۵۵ قانون شهرداری که در مجلس شورای اسلامی مصوب شده، چند گروه همانند پزشکان، مهندسان و وکلا می‌توانند محل سکونت خود را تبدیل به محل کار کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: این قانون همچنان اجرا می‌شود اما شکل و ماهیت آن تغییر یافته و امروز پزشکی که می‌خواهد مطبی تأسیس کند در شلوغ‌ترین نقطه این شهر همانند فردوسی و خیام را برای کار کردن انتخاب می‌کند تا در ساعات خاصی به مردم خدمات ارائه دهد.

* بانوان از نعمت آفتاب محروم هستند

اشدری افزود: ماده ۵۵ قانون شهرداری تبصره‌های خاص خود را دارد که به درستی اجرا نمی‌شود، البته برخی افراد می‌گویند حقی است که قانون به ما داده اما قانونگذار این قانون را وضع کرده تا در اختیار و دسترس مردم باشد؛ به نظر بنده از این قانون سوءاستفاده می‌شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه می‌توان داخل محوطه حیاط فضای سبزی در نظر گرفته شود، گفت: از معاونت شهرسازی درخواست داریم به این موضوع ورود جدی داشته باشد و همانند تأمین پارکینگ آن را در ساختمان‌ها اجرایی کند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه بانوان از نعمت آفتاب محروم هستند، گفت: آن‌ها باید سالم و توانمند باشند تا بتوانند فرزندان تندرستی را به جامعه تحویل دهند در صورتی که در فراهم کردن نیازهای اولیه سلامت خود ناتوان هستند.

اشدری گفت: امروز بیشتر دختران و مادران از نوجوانی تا سالخوردگی به دلیل عدم استفاده از نور آفتاب از ویتامین مکمل همانند B و D استفاده می‌کنند که مصرف آن‌ها هم عوارض دیگری بر بدن دارد.

وی بیان کرد: این معضلات و آفت‌های آپارتمان‌نشینی با سبک امروزی است که شهروندان با آن مواجه هستند و ما از کارگروه شهرسازی اسلامی درخواست داریم که شهرسازی اسلامی را در آپارتمان‌‌ها و خانه‌هایی با مقیاس‌های کوچک و بزرگ رعایت کند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: امروز امنیت به دلیل عدم رعایت اصول شهرسازی اسلامی و ایرانی از دست رفته است که باید دوباره تأمین شود.

اشدری با طرح این سؤال که آیا امروز هویت ایرانی و اسلامی را به همراه داریم و خانواده‌ها تا چه اندازه فرزندان خود را با این هویت تربیت کرده‌اند، گفت: ساخت و سازهای اسلامی قبل از هر موضوعی، مردمی با اندیشه اسلامی می‌خواهد و امروز از این هویت دور شده‌ایم؛ ساخت و سازها هم از معماری اسلامی و ایرانی دور شده است.

این مسؤول درخواست کرد: سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین، دستگاه‌های فرهنگی و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین که موقعیت ارزنده در شهر قزوین دارند، آحاد جامعه را به معماری اسلامی و ایرانی تشویق کنند و معاونت شهرسازی شهرداری قزوین هم مؤلفه‌های تشویقی را در این زمینه در نظر بگیرد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار