رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May
  • چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
  • کد خبر : 3307
  • چاپ خبر : افزایش ۱۰ درصدی عوارض پارکینگ های عمومی نسبت به سال گذشته

دویست و شصت و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج با قرائت لایحه افزایش ۱۰ درصدی عوارض پارکینگ های عمومی روباز و پوشیده نسبت به سال گذشته آغاز شد.

به گزارش شورانیوز از کرج ، در ابتدای جلسه، لایحه افزایش ۱۰ درصدی عوارض پارکینگ های عمومی نسبت به سال گذشته قرائت شد و پس از اعلام نظر موافقین و مخالفین به تصویب شورای شهر کرج رسید. ترکاشوند، شهردار کرج با اعلام اینکه گرفتن عوارض پارکینگ های عمومی به منظور تشویق بخش خصوصی و برای احداث پارکینگ های بیشتر صورت می گیرد، افزود: با توجه به اینکه در کمیسیون بودجه لایحه مذکور با افزایش ۵ درصدی مصوبه گردیده که این مبلغ اندک است و درخواست می شود که همان لایحه با ۱۰ درصد افزایش اعمال شود. بهنام‌ محمودی عضو شورای شهر در دفاع از این لایحه و مثبت ارزیابی کردن آن بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی کرج آلودگی هوا است و با توجه به اینکه در بحث بهبود حمل و نقل عمومی قطار شهری و یا دیگر راهکارهای توسعه ای هنوز عملی نشده است، بهتر است مردم به سوی استفاده از پارکینگ های شهری ترغیب شوند. وی در ادامه افزود: تشویق مردم‌ به استفاده از پارکینگ نیازمند حمایت از بخش خصوصی برای ایجاد پارکینگ های بیشتر است به همین دلیل نیاز است افزایش عوارض پارکینگ ها عملی شود. در ادامه این لایحه با رد مصوبه‌ کمیسیون و با قید دریافت ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته به تصویب رسید . در ادامه‌ جلسه لایحه برداشت اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی از پروژه احداث دریاچه مصنوعی رودخانه‌کرج و تزریق آن به پروژه تکمیل و تجهیز ساختمان اداری منطقه ۴ شهرداری کرج مطرح شد. علی ترکاشوند شهردار کرج در توضیح این لایحه گفت: در پروژه دریاچه مصنوعی کرج طبق مصوبه کمیته حفظ بیت المال، شرکت آب منطقه ای که مجری طرح پروژه است، باید موانع حریم مربوط به اراضی را که در برابر بستر رودخانه ‌قرار دارد را رفع کند و تا زمانی که این موانع رفع نشود نمی توان پروژه را ادامه داد.
وی در ادامه با بیان اینکه شهرداری برای انجام پروژه احداث دریاچه مصنوعی کرج آمادگی کامل دارد، بیان کرد: با توجه به اینکه موانع موجود در این پروژه باید رفع شود گفت: اعتبار عمرانی این پروژه بدون استفاده مانده است در صورتی که می توان‌ از این اعتبار برای تکمیل ساختمان اداری منطقه ۴ شهرداری استفاده کرد. ترکاشوند اضافه کرد: برای اجرای پروژه احداث رودخانه کرج به محض رفع موانع پروژه‌ سریعا اقدام‌ می کنیم و اگر نیاز به تامین بودجه بیشتر داشته باشد در متمم‌ بودجه این میزان منظور خواهد شد. مجید کاویانی رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج با دفاع از پروژه احداث دریاچه‌ مصنوعی رودخانه کرج آن را طرح توسعه ای برای شهر دانست و گفت: به دلیل اینکه‌ کلانشهر کرج مسیر عبور بسیاری از شهرهای کشور است، تمکیل پروژه دریاچه مصنوعی با کارکرد شهری که دارد نقش به سزایی در بهبود وضعیت شهر خواهد داشت. این لایحه دو فوریتی به تصویب شورای شهر نرسید و برای بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه و بودجه ‌ارجاء داده شد. در پایان جلسه مریم قهرمانی عضو شورای شهر کرج با مطرح کردن اینکه تزریق بودجه‌۷۰۰ میلیون تومانی بابت انجام بیمه تکمیلی ۲ هزار تاکسیران کرجی هنوز عملی نشده است، افزود: برای ۱۲ هزار تاکسیران‌کرجی شرکت تعاونی اختصاص داده شده است، که متاسفانه علیرغم دریافت مبالغی از تاکسیرانان بابت حق عضویت در شرکت تعاونی مذکور، خدماتی که شایسته آنها باشد، ارایه نمی شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار