رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 18 May
  • دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷
  • کد خبر : 3222
  • چاپ خبر : عوارض متراکم شده پرداخت را برای مردم و کار را برای شهرداری دشوار کرده است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان: متأسفانه در سال‌های گذشته بخش اعظمی از بدهی‌های عوارض متراکم شده که هم پرداخت را برای مردم سخت و هم برای شهرداری کار را دشوار می‌کند.

به گزارش شورانیوز از اصفهان، رضا امینی عصر امروز در چهلمین هفته از سلسله برنامه‌های «هر هفته چند افتتاح» در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت پرداخت عوارض شهری اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته بخش اعظمی از بدهی‌های عوارض متراکم شده که هم پرداخت را برای مردم سخت و هم برای شهرداری کار را دشوار می‌کند و در صورتی که اگر مردم در زمان مقرر فیش‌های سبز رنگی که به خانه‌هایشان می‌آید را پرداخت کنند، بسیاری از مشکلات شهری مرتفع می‌شوند.

وی افزود: در هر منطقه، محلات به سه دسته برخوردار، نیمه برخوردار و کمتر برخوردار تقسیم می‎شوند که رویکرد شورای اسلامی شهر این بوده تا حد ممکن توازن در خدمات برقرار شود و فاصله بین مناطق کم شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: البته به عنوان یک محرک، توسعه یک فضای سبز، فرهنگسرا و یا ورزشگاه و … می‌تواند انگیزه‌ای برای تشویق سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری شود و یک سکونت‌گاه رسمی مردم شود تا مردم بتوانند با استفاده از این امکانات محلی، سفرهای کمتری به مرکز شهر داشته باشند.

وی عنوان کرد: با تجهیز کردن مناطق مردم می‌توانند نیازهای معیشتی خود را بر طرف کنند تا با حذف سفرهای غیر ضروری شهری، زمینه را برای کاهش آلودگی هوا محیا کنند؛ اگرچه باید زیرساخت‌های لازم برای تدارک ناوگان حمل و نقل عمومی ببینیم.

امینی بیان کرد: در دو بخش جاری و عمرانی هزینه‌ها تأمین می‌شود که در بخش جاری عوارضی دریافتی از کسبه این موضوع را تأمین می‌کند و عوارض نوسازی ساخت و سازها، عوارض خودرو و عوارضی که ساختمان‌ها ملزم به پرداخت آن‌ها هستند، بخش اعظمی از هزینه‌های شهرداری را تأمین می‌کند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت پرداخت عوارض شهری گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته بخش اعظمی از بدهی‌های عوارض متراکم شده که هم پرداخت را برای مردم سخت و هم برای شهرداری کار را دشوار می‌کند و در صورتی که اگر مردم در زمان مقرر فیش‌های سبز رنگی که به خانه‌هایشان می‌آید را پرداخت کنند، بسیاری از مشکلات شهری مرتفع می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار