رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May
  • یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
  • کد خبر : 3141
  • چاپ خبر : نمی توانند در مناظره حاضر شوند/شهر و شهروندان تبریز را معامله نخواهم کرد
جعفری در حاشیه مناظره ای که برگزار نشد، مطرح کرد؛

نمی توانند در مناظره حاضر شوند/شهر و شهروندان تبریز را معامله نخواهم کرد

در حالی که مناظره بین رئیس شورا و نائب رئیس سابق شورای شهر تبریز هفته قبل به دلیل نامشخصی به تعویق افتاد، این بار هم دبیری در مناظره حاضر نشد و جعفری به تنهایی به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

به گزارش  شورانیوز  از تبریز،  در حالی که قرار بود دانشگاه پیام نور تبریز میزبان مناظره دو عضو شورای شهر تبریز با موضوع “تخلفات اخیر و عملکرد شورای شهر و شهرداری” باشد، دکتر شهرام دبیری، رئیس شورای شهر  به دلیل حضور در جلسه وزارت کشور نتوانست خود را به این مناظره برساند با این وجود محمدحسین جعفری از فرصت پیش آمده استفاده کند و به سوالت دانشجویان پاسخ دهد.

آمده بودم اسناد را رو کنم

جعفری در ابتدای  این مراسم با اشاره به حاضر نشدن رئیس شورای شهر در این مناظره گفت: با من نمی توانند مناظره کنند، هرچند امروز آقای دبیری حاضر به پاسخگویی نشدند، اما هر زمانی با هر یک از اعضای شورای شهر و شهردار مناظره برگزار شود حاضر خواهم بود.

وی بیان داشت: باید در مقابل دعوت خود به مراسمات احترام بگذاریم. ما در مقابل مردم مسئول هستیم و نباید از پاسخگویی ابابی داشته باشیم. من آمده بودم امروز اسناد را رو کنم، اگر من هم خطایی دارم رو کنید، عدم حضور دبیری از نظر اخلاقی مرا معذب کرده والا من هیچ پروایی از بیان حقایق ندارم.

جعفری گفت: زمانی اعضای شورا به دو قسمت اکثریت و اقلیت تقسیم شده بود اما حالا اقلیت هم وجود ندارد و اکثریت حرف خود را به کرسی می نشاند.

عضو شورای شهر تبریز با اشاره به این که نجفی با ۱۱رای موافق به عنوان شهردار انتخاب شد افزود: این تعداد رای برای شهردار بسیار ضعیف و شکننده است. یقینا پشت پرده هایی نظیر وعده های تعاملی و سهم دهی وجود داشته و نتیجه انتخاب چنین شهرداری بازداشت های اخیر می شود، بازداشت هایی که به نام شورای شهر تمام شد.

 

شهردار توان اداره دفترش را هم ندارد/ مافیا و زالو صفتان به تبریز سایه انداختند

وی با اشاره به بازداشت های صورت گرفته گفت: ازشورای شهر ۴نفر دستگیر شد اما ازشهرداری ۵۰نفر اعم از فامیل،دفتر دار وحراست آقای شهردار دستگیر شدند و این موضوع باید مورد پیگیری بیشتر قرار بگیرد. شهردار توانایی اداره دفتر خود را هم ندارد و افرادی وارد کرده اند که کارهای دیگری انجام می دهند و آخر و عاقبت بده بستان از سهم ضعفا که برخی سرمایه گزاران مافیایی و زالو صفت به تبریز سایه انداختند، همین می شود که می بینیم.

جعفری افزود: استیضاح شهردار از طرح آیتا کلید خورد. در طرح آیتا یک شرکت تهرانی آمد و۶میلیارد پول مفت برداشت و با خود برد و هنوز حقوق کارکنان این شرکت هم داده نشده است. زمانی که خواستیم بعد از همه این اتفاقات شهردار تبریز را استیضاح کنیم در حالی که نیاز به ۷ امضا بود بیش از چهار امضا نتوانستیم جمع کنیم.

وی با اشاره به موضوع وام های حرف و حدیث دار در شورای شهر اظهار داشت: چندی قبل موضوع وام های چهار درصدی مطرح شد که اعضای شورا وام کم بهره گرفته اند. وقتی از شهردار جواب خواستیم گفتند من وام ندادم، بانک وام داده است. درکرمانشاه اعضای شورا وام ۴درصد گرفتند وشورای این شهرمنحل شد اما در تبریز حتی نمی‌گذارند راجع آن صحبت کنیم.

 

اگر نظارت را اکثریت کنار گذاشته اند ما روی قسم‌مان هستیم و شهر و شهروندان تبریز را معامله نخواهیم کرد

جعفری در پاسخ به سوالی در مورد نبود نظارت بر شهرداری گفت: شهردار  چند جلسه قبل گفته است که هیچ یک از اعضای شورای شهر حق ندارند از دبیر خانه در مورد پروژه ای سندی را مطالبه کنند. با این شیوه برخورد شهردار و اکثریت ساکت و همراه شورای شهر چه انتظاری است؟ در حالی که اگر در بحث مفاسد تا این اندازه هم ورود نمی کردیم اتفاقات بزرگتری می توانست رخ دهد.  اگر نظارت را اکثریت کنار گذاشته اند ما روی قسممان هستیم و شهر و شهروندان تبریز را معامله نخواهیم کرد.

 

صحن شورا بد موقع و بی مورد تخریب شد

جعفری در بخش دیگر از سخنان خود به موضوع بسته بودن صحن شورای شهر و اتاق جلسات در عمارت ساعت اشاره کرد و گفت: در روزهای حساس بودجه بندی  بدون دلیل صحن علنی را تخریب می کنند و میگویند به اتاق شهردار برای برگزاری کمیسیونها بروید ولی کلید اتاق گم می شود این در حالی است که صحن شورا به بهانه بهسازی بی مورد و بد موقع تخریب می شود. این تخریب در این برهه بی دلیل نمی تواند باشد.

 

بازداشت پسر شهردار درست بود

یکی از دانشجویان در رابطه با بازداشت پسر شهردار سوال پرسید که جعفری در پاسخ بیان داشت: ما موظفیم حقایق را بگوییم، دستگیری پسر شهردار درست است ولی دلیلش را نمی گویم.

یکی دیگر از دانشجویان در خصوص تکرار اشتباه در خصوص محول کردن پروژه تبادل امام علی به بنیاد خاتم انبیاء بعد ار پروژه اتوبان پاسداران سوال پرسید که هنوز نیازمند تعمیر است وجعفری با موضع گیری در این خصوص گفت: من یک سپاهی هستم و تعصب دارم و باید دفاع کنم، خاتم النبیاء حاشیه نشینی را با اتوبان پاسداران نجات داد.  وقتی در شهر کسی نبود که چهار پروژه عمرانی عظیم بسازد، بنیاد خاتم انبیاء حاشیه های تبریز که با سرعت به سوی کوه عون ابن علی میرفت را احداث اتوبان پاسداران قیچی کرد.

وی ادامه داد: امروز در عمق نزدیک به ۸ متر از اتوبان را خاک برداری و زیر سازی کرده اند، در حالی که در زمان احداث این اتوبان مسئولین وقت شهرداری تبریز به تذکرهای کارشناسان بنیاد خاتم در رابطه با خاک رس منطقه که قابل نشست است، توجهی نکردند.

 

شهردار می خواهد جای استاندار کار کند

عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه شهردار می خواهد ادای استاندار را در بیاورد و به جای او کار کند، گفت: در اثر همین نگاه است که شهرداری وظایف همه نهادهای اجرایی را در خصوص تبریز ۲۰۱۸ بر عهده گرفته است. تنها بخشی از کار تبریز ۲۰۱۸ مربوط به شهرداری است و بقیه ارگان ها هم مسئولند. این نوع مدیریت ما را به جایی نخواهد رساند.

جعفری در رابطه با پروژه یکسان سازی کارگران شهرداری تبریز بیان داشت: امیدوارم تصویب لایحه یکسان سازی به جریانات انتخاباتی گره نخورد و کسی از آن استفاده انتخاباتی نکند چرا که وقتی موعد انتخابات می شود، همه از حقوق کارگران سو استفاده می کنند.

 

دموکراسی دچار انحراف شده است

وی با اشاره به این موضوع که دموکراسی در بحث انتخابات دچار انحراف شده است اظهار داشت: امروز در انتخابات کسانی که پول زیادی دارند وارد صحنه می شوند و پول های زیادی خرج می‌کنند ونتیجه هم می‌گیرند، اما آن نخبه و صاحب اندیشه ای که از قشر پایین جامعه است، پول و ثروت هم ندارد، نمی تواند در صحنه حضور یابد. این مشکل اساسی باید برطرف شود.

 

تمامی کمیسون ها در شورای شهر پشت پرده تقسیم بندی می شود/ ما را با هبه مشغول کرده اند

عضو شورای شهر تبریز با  بیان اینکه گروه تخریب بر علیه وی در شهرداری ایجاد شده است، گفت: فامیلی جعفری سومین نام خانوادگی پرتکرار در ایران است. در شهرداری تبریز فضایی بوجود آمده است که هر کارمندی با فامیلی « جعفری» به بنده نسبت داده می شود و می گویند از طریق لابی من وارد شهرداری شده در حالی که کذب محض است.

وی ادامه داد: این تخریب های نتیجه تئوری « یا با مایی و یا بر علیه ما » هست که در شورای شهر تبریز حاکم شده است. در شهرداری و شورای شهر تبریز تنها رئیس شورا و شهردار همه کارها را با هم مدیریت می کنند و اعضای شورا هم فقط به پیروی از آنها مشغول هستند و حالت نمادین دارند!

جعفری افزود: تمامی جایگاهها در شورای شهر، اعم از هیئت رئیسه و کمیسیون ها پشت پرده تقسیم می شود و مگر شورایی می تواند به کمیسونی که برایش در نظر گرفته اند اعتراض کند.

وی در پایان با بیان اینکه اینها ما را با لایحه های هبه سرگرم کرده اند گفت: کمیسیون ها هیچ طرحی ارائه نمی دهند  در این شرایط باید هم لایحه هبه در صحن مطرح شود چون در غیر این صورت شورا بیکار می ماند و مصوبه ای نخواهد داشت!

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار