رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May
  • شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
  • کد خبر : 3115
  • چاپ خبر : آمادگی شورا و شهرداری قم برای حمایت از ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: همانطور که قبلا اعلام شده شورای شهر و شهرداری آمادگی حمایت از ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در شهر را دارند.

به گزارش شورانیوز از قم ، ولی‌الله بیاتی با اشاره به درخواست اداره کل میراث فرهنگی برای راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع دستی گفت: درخواست آنها برای بوستان‌های حاشیه ورودی‌های شهر و پارکینگ و محدوده حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مراکز پر جمعیت و مملو از زائران بوده است.

وی با بیان اینکه درخواست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جلسه اقتصاد مقاومتی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت، افزود: قرار شد مکان‌هایی شناسایی و شهرداری نیز با بررسی آنها‌، واگذاری به میراث فرهنگی را انجام بدهد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه مجتمع تجاری زمزم فضای مناسبی برای ایجاد بازارچه صنایع دستی نیست، خاطرنشان کرد: باید فضایی برای ایجاد بازارچه صنایع دستی پیش‌بینی شود که در معرض گذر زائران و مسافران باشد و آنها بتوانند از این تولیدات بازدید کنند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری آمادگی دارد در هر فضایی که شرایط لازم را دارا باشد واگذاری زمین به میراث فرهنگی برای ایجاد بازارچه صنایع دستی را انجام دهد، گفت: ما به دنبال حمایت از تولیدات داخلی و گسترش عرضه محصولات بومی هستیم و در این راستا هر حمایتی لازم باشد انجام می‌دهیم.

بیاتی با تاکید بر اینکه قم ظرفیت‌های فراوانی در حوزه صنایع دستی و گردشگری دارد، خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری نیز که در گذشته مورد غفلت بوده برنامه‌های ویژه‌ای داریم که حمایت از حضور سرمایه‌گذار برای تقویت این بخش دستور کار شورا و شهرداری است.

وی با اشاره به ارائه مجوز احداث چند هتل پنج ستاره در محدوده بلوار پیامبر اعظم گفت: این پروژه‌ها و دیگر مواردی که تاکنون در شورا به تصویب رسیده در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران و تقویت گردشگری قم بوده که تقویت این بخش موجب ارتقاء اقتصاد شهری در قم شده و ظرفیت‌های ویژه‌ای را به آن اضافه می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در پایان سخنان خود از سرمایه‌گذاران دعوت کرد تا از بسته‌های حمایتی شهرداری در حوزه گردشگری استفاده کنند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار