رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May
  • یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
  • کد خبر : 2953
  • چاپ خبر : شورای شهرکرج مجوز تملک بخشی از باغ های مهر شهر را صادر کرد

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اثر بخش بودن توسعه فضاهای سبز در کاهش آلودگی هوا گفت: شورای شهر مجوز تملک بخشی از باغ ها در محدوده منطقه مهر شهر کرج را صادر کرد.

به گزارش شورانیوز به نقل از ازپایگاه خبری مدیریت شهری کرج، محمد صادق باغستانی با بیان اینکه گسترش فضای سبز علاوه بر تاثیر گذاری بر روی سیستم اکولوژیک هوا، در بحث فرهنگی نیز مورد توجه است، گفت: براین اساس مجوز تملک ۲۰۴ هزارو ۹۵۹ متر مربع فضای سبز موسوم به باغ آلو در منطقه مهرشهر کرج صادر شد.
وی بیان داشت: شهرها به عنوان کانون های تمرکز فعالیت و زندگی انسان ها، برای اینکه بتوانند پایداری خود را تنظیم کنند چاره ای جز پذیرش ساختار و کارکردی متاثر از سیستم های طبیعی ندارند.
وی افزود: در این میان فضاهای سبز شهری به عنوان جزء ضروری و لایفنک پیکره یگانه شهر ها در متابویلسم آنها نقش اساسی را دارا می باشد که کمبود آنها می توانند اختلالات جدی در حیات شهرها به وجود آورد.
این مسئول گفت: تحولات اخیر در رشد و توسعه شهرنشینی و بدنبال آن رشد و توسعه کالبدی شهرها مسائلی در فضای شهرها بوجود آورده که نه تنها ساکنین آن، بلکه تمام محیط زیست را در معرض عوارض ناشی از آن قرار داده است.
وی خاطر نشان کرد: فطرت انسان به گونه ای آفریده شده است که توانایی های بسیار دارد و این توانایی ها بدون ارتباط با زیبایی های طبیعی که در زندگی شهری که همان فضاهای سبز می باشند به افسردگی و خمودی می گراید و به طبع آن در پرتو بهره مندی از فضای سبز خلاقیت های انسان شکوفا می گردد.
باغستانی ادامه داد: شورای شهر کرج در این زمینه تلاش دارد علاوه بر حفظ فضاهای سبز موجود در کلانشهر کرج تصمیم مهمی را در این رابطه اتخاذ نماید که در آینده آثار مثبتی را در شاهد خواهیم بود.
وی تصریح کرد: بر این اساس مصوب شد بخشی از باغ آلو واقع در انتهای بلوار ارم در مهرشهر توسط شهرداری کرج تملک شود و به نوعی نسبت به ریه های شهر اهتمام ویژه ای صورت بگیرد که در این زمینه همکاری سازمان املاک و اموال بنیاد مستضعفان نیز شایسته تقدیر است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار