رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 18 May
  • دوشنبه ۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۸
  • کد خبر : 2774
  • چاپ خبر : احتمال ریزش تونل‌های قطار شهری کرج وجود دارد

رئیس شورای شهر کرج با اخطار نسبت به وضعیت تونل‌های قطار شهری کرج گفت: با نگاه کارشناسانه به وضعیت کنونی تونل‌های قطار شهری کرج که توسط شرکت‌های پیمانکاری سابیر صورت گرفته، احتمال ریزش در آینده پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش شورانیوز ، به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، محمود دادگو در جلسه شورای اسلامی شهر کرج، ضمن اظهار تاسف از حادثه ریلی اخیر اظهار داشت: این حادثه زنگ خطری برای همه به‌ویژه مسئولان است تا با انجام اقدامات پیشگیرانه از انجام چنین حوادثی جلوگیری بعمل آورند.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج ضمن اخطار به مسئولان و دست‌اندرکاران احداث پروژه عظیم قطار شهری کرج افزود: با نگاه کارشناسانه به وضعیت کنونی تونل‌های قطار شهری کرج که توسط شرکت‌های پیمانکاری سابیر و شستا صورت گرفته، احتمال ریزش در آینده پیش‌بینی می‌شود و باز هم اخطار می‌دهم، قبل از بروز هر حادثه‌ای اقدامات پیشگیرانه انجام شود و در این صورت کسی جز شرکت سابیر و شستا مقصر نیست.

در ادامه جلسه، مجید کاویانی، رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورا ضمن انتقاد به عدم پاسخگویی شفاف خدمات شهری نسبت به ساماندهی معضل دستفروشی اظهار داشت: سد معبر از سوی دست‌فروشان یک مسئله و شناسایی دستفروشان نیازمند به کار، مسئله‌ای دیگر است که باید به آن پرداخته شود.

کاویانی خواستار شد: معاونت خدمات شهری نسبت به ارائه طرحی به منظور ساماندهی دستفروشان شهر اقدام کند تا مدیریت شهری به جمع‌بندی لازم در خصوص این معضل شهری برسد.

همچنین حجت‌الله غلامرضایی، رئیس کمیسیون عمران در این‌باره گفت: در جلسه‌ای که با حضور مسئولان خدمات شهری کرج برگزار شد، صحبت‌هایی درباره واگذاری سد معبر و جمع‌آوری متکدیان به بخش خصوصی مطرح شد که با توجه به اینکه حدود ۲۱۲ نفر پرسنل قراردادی و ۱۱۲ نفر تامین نیرو  در این بخش مشغول به کار هستند جای بسی تامل وجود داشت، ضمن اینکه حدود ۴۰ درصد از نیروهای قراردادی تا ۵ سال آینده بازنشسته و نیروهای تامین نیرو جایگزین آنها خواهند شد، لذا لازم است مدبرانه‌تر در این زمینه تصمیم گرفته شود.

باغستانی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز در تایید صحبت‌های کاویانی اظهار داشت: در دفترچه‌ای که خدمات شهری به عنوان طرح ساماندهی متکدیان به شورای شهر ارائه داده بود، تنها به مسئله مشاغل مزاحم اشاره شده است که موضوعی کاملا متفاوت با سد معبر و دستفروشی است که لازم است بازبینی مجددی نسبت به این دفترچه از سوی خدمات شهری ارائه شود.

غفور قاسمپور، از دیگر اعضای شورای شهر نیز در این باره تصریح کرد: مدیریت شهری و اصناف به تنهایی قادر به جمع‌آوری دستفروشان نیستند و این موضوع نیازمند همکاری همه دستگاه های خدمات‌رسان از جمله قضایی و نیروی انتظامی، با محوریت استانداری البرز است.

وی گفت: به اعتقاد بنده با تشکیل کمیته داخلی، در این باره به نتیجه نخواهیم رسید و سایر دستگاه‌ها نیز باید با قراردادن این مسئله به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی در کنار مدیریت شهری نسبت به رفع آن اهتمام ورزند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار