رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May
  • یکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
  • کد خبر : 2757
  • چاپ خبر : تردد ۳۰۰ هزار خودرو فرسوده خسارات جبران ناپذیری به شهر وارد می کند

روزانه ۳۰۰ هزار خودرو فرسوده در استان و شهر اصفهان تردد دارند که در صورت ادامه داشتن این معضل، تبعات جبران ناپذیری گریبانگیر شهر می شود.

به گزارش شورانیوز به نقل از ایمنا ،  ابوالفضل قربانی، با بیان اینکه تعداد خودرو های فرسوده در استان و شهر اصفهان بسیار بالا است، اظهار کرد: بالغ بر ۳۰۰ هزار خودرو فرسوده در این استان تردد دارند که بیشترین آن مربوط به شهر اصفهان است.
وی افزود: البته موتورسیکلت ها هم از این قاعده مستثنی نیستند و با حجم وسیعی از موتور سیکلت های فرسوده روبروییم.
عضو کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان، علت اصلی تردد این خودرو ها را عدم پایبندی مسئولان زیربط به وظایف خود دانست و تاکید کرد: در راستای کاهش این خودرو ها و عدم ورود آنها به محدوده شهری قرار بود تسهیلات و تخفیفاتی برای تعویض خودروها در نظر گرفته شود که تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
قربانی افزود: طی طرحی قرار بود که خودروهای فرسوده پس از ۵ سال فعالیت متوقف شوند که این مهم نیز عملیاتی نشد.
وی، تصریح کرد: اگر این وضعیت ادامه داشته باشد قطعا لطمات جبران ناپذیری به شهر وارد خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به فعالیت های مراکز معاینه فنی سطح شهر اعلام کرد: این مراکز مکمل قسمت کوچکی از پازل کاهش آلودگی هوا هستند که می توانند موثر باشند؛ اما اگر در این مراکز بدون توجه به مشخصات خودرو برچسب معاینه فنی صادر کنند، مشکلی را حل نخواهد کرد.
عضو کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان، در قسمتی دیگر از سخنان خود با اشاره به پیاده راه سازی چهارباغ افرود: پیاده راه سازی چهارباغ بیشتر مربوط به موضوعات فرهنگی است و در کاهش تردد خودروها و آلودگی هوای چهارباغ می تواند موثر باشد.
قربانی ادامه داد: البته حجم خودروهای جهارباغ به خیابان های حاشیه ای تحمیل شده است و با آموزش ها و رفتار های صحیح ترافیکی باید این مشکلات را حل کرد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار