رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May
  • شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
  • کد خبر : 2717
  • چاپ خبر : احداث واحدهای ریزدانه از آسیب‌های اصفهان است
یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

احداث واحدهای ریزدانه از آسیب‌های اصفهان است

ساخت و سازهای خارج از کنترل و احداث واحدهای ریزدانه و تأسیس معابر غیر رسمی یکی از آسیب‌های شهر اصفهان است که دلالان زمین بیشترین سوء استفاده را از آن می‌کنند.

به گزارش شورانیوز به نقل از ایسنا، فتح الله معین امروز (شنبه) در یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: لزوم توجه کامل به آمایش در اصفهان با توجه به تغییرات سال های اخیر ما را به این واداشته که نگاهی مضاعف و توجهی دوچندان در مدیریت شهر را از خود طلب کنیم.

وی افزود: نخستین مورد، خشکی رودخانه زاینده رود است که به علت سوء مدیریت در برداشت‌ها به یکی از مشکلات اصلی اصفهان بدل شده و در ادامه باعث عدم توانایی توسعه فضای سبز، افزایش ریزگردها، محدودیت فعالیت‌های اقتصادی و سیل مهاجرت از شرق شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رشد شهرنشینی و در ادامه آن رشد جمعیت و مهاجرت‌های ایجاد شده حاشیه نشینی را تشدید خواهد کرد. به همین خاطر لزوم دقت در برنامه ریزی‌های شهری کاملاً مشهود است.

معین اضافه کرد: ساخت و سازهای خارج از کنترل و احداث واحدهای ریزدانه و تأسیس معابر غیر رسمی یکی از آسیب‌های شهر اصفهان است که دلالان زمین بیشترین سوء استفاده را از این شرایط می‌کنند. باید جلوی سوء استفاده دلالان زمین گرفته شود.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته بهبود مناطق مرکزی و تاریخی که مرکز اصلی قشر متوسط جامعه است، علی رغم هزینه‌های هنگفت محقق نشده است. طبقه متوسط جامعه نقش اصلی در توسعه شهر  دارد اما تغییر محسوسی در بهبود وضع معیشت و رفاهی این طبقه به چشم نمی‌خورد.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: افزایش امکانات، اهتمام جدی در تکمیل خط اول قطار شهری و شروع خط دوم، ساماندهی پارکینگ‌ها در مناطق مرکزی و ایجاد شرایط مناسب زیست محیطی، توسعه فضای سبز و جلوگیری از هرگونه تغییر کاربری به خصوص تغییر کاربری فضای سبز جلوگیری شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار