رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May
  • شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
  • کد خبر : 2680
  • چاپ خبر : طرح احیای میدان صاحب آباد در دستور کار

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی گفت: در بودجه سال آینده ردیف ویژه برای احیای میدان صاحب آباد در نظر گرفته خواهد شد.

به گزارش شورانیوز به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر تبریز، دکتر فریدون بابایی اقدم ضمن تقدیر از فعالیت شهرداری منطقه ۱۰ در احیای مقبره الشعرا و شهرداری منطقه ۸ در تملک خانه های قدیمی و مجموعه فعالیت های تین شهرداری در حوزه بازار گفت: هر چند شهرداری متولی اصلی در حوزه میراث فرهنگی نیست ولی مردم از ما انتظار دارند در این زمینه بیشتر کار کنیم.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز گفت: بر همین اساس در این جلسه به صورت اختصاصی موضوع احیای میدان صاحب آباد در دستور کار کمیسیون قرار گرفت.
او با بیان ویژگی های این میدان تصریح کرد: این محل چهار قرن مرکز سیاسی و فرهنگی سلسله های مختلف بوده ولی با شروع شهرسازی جدید این میدان کارایی خود را از دست داده است.
بابایی اقدم افزود: در این میدان هم اکنون یک مسجد، دو حمام، و یک مدرسه دینی که فرسوده شده باقی مانده است و بخش دیگری تبدیل به میدان تره بار شده است.
وی ادامه داد: به همین دلیل تصمیم گرفته شد نتایج اقدامات انجام یافته در این جلسه بررسی شود.
بابایی اقدم با تاکید بر اینکه در این جلسه مشخص شد تا کنون مطالعه کاملی در مورد این میدان صورت نگرفته گفت: مقرر شد جلسه آینده در سازمان میراث فرهنگی تشکیل شود و گزارش آن سازمان به شورای شهر ارائه شده و تصمیم گیری شود.
او تاکید کرد: برای مطالعه میدان یک ردیف ویژه در بودجه سال آینده پیشنهاد خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار