رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May
  • دوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
  • کد خبر : 2612
  • چاپ خبر : ۱۰ درصد زمین واگذار شده به امام جمعه اصفهان دارای کاربری اختصاصی است

زمین اختصاص یافته به نمایندگی ولی‌فقیه در اصفهان به متراژ ۱۴ هزار متر است که ساخت و ساز اختصاصی در ۱۰ درصد آن به عهده مالک بوده و مابقی با کاربری فضای سبز باید احداث شود.

به گزارش شورانیوز به نقل از فارس ، ولی‌الله بیاتی با اشاره به اختصاص زمینی از سوی شهرداری با تصویب شورای اسلامی شهر به امام جمعه اصفهان اظهار کرد: این زمین به شخص تعلق نگرفته بلکه در راستای توسعه فضای سبز شهری با رعایت ضوابط و موارد قانونی به نمایندگی ولی‌فقیه اختصاص یافته است.

وی با تاکید بر اینکه طبق قانون شهرداری با مصوبه شورای شهر می‌تواند برای توسعه فضای سبز زمین در اختیار مجمو‌عه‌های مختلف قرار دهد، گفت: این مورد نیز همچون اقدامات دیگر شهرداری در گذشته بوده و کار جدیدی نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به جزئیات اختصاص زمین به نمایندگی ولی‌فقیه در استان اصفهان گفت: این زمین به مساحت ۱۴ هزار مترمربع با کاربری فضای سبز، علوم و فنون اسلامی بوده و با شرایطی به امام جمعه اصفهان واگذار شده است.

وی با اشاره به شرایط اختصاص این زمین به امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: با واگذاری این زمین مالک موظف است ۱۰ درصد از مساحت زمین را ساخت و ساز کرده و در باقی آن نسبت به احداث فضای سبز و نگهداری آن اقدام کند.

بیاتی با تاکید بر اینکه فضای سبز این مجموعه به طور کامل باید در اختیار مردم باشد، افزود: تنها بهره‌برداری اختصاصی از ۱۰ درصد این زمین بر عهده مالک است و مابقی در اختیار مردم خواهد بود.

وی با اشاره به برخی ایراداتی که فرمانداری به این مصوبه شورای شهر گرفته بود، خاطرنشان کرد: شورا این مصوبه را به شورای حل اختلاف ارجاع داد که این مطلب در این شورا تأیید و اجرایی خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: مالک طبق قرارداد و ضوابط موظف است در مدت دو سال این پروژه را به طور کامل با کاربری فضای سبز احداث کرده و در اختیار مردم قرار دهد.

وی گفت: هر کسی که تمایل به مشارکت با شهرداری برای احداث فضای سبز داشته باشد زمین برای کاربری‌های فرهنگی اختصاص پیدا می‌کند به شرطی که شرایط یاد شده در آن رعایت شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار