رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 18 May
  • جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷
  • کد خبر : 2586
  • چاپ خبر : اتخاذ تدابیری در راستای پیاده روسازی خیابان های مرکزی

نایب رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تدابیر و سیاست درست و مناسبی باید در راستای پیاده روسازی بسیاری از خیابان های مرکزی شهر که به مکان های توریستی و جاذبه های توریستی متصل است، اتخاذ شود.

به گزارش شورانیوز به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر اصفهان، رسول جهانگیری با اشاره به اینکه موضوع پیاده راه سازی چهارباغ و مکان های منتهی به میدان امام (ره) محاسن خود را دارد و اگر درست مدیریت نشود، معایبی را نیز خواهد داشت، اظهار کرد: با پیاده راه سازی این محور این فضا می تواند در اختیار مردم قرار بگیرد و از لحاظ تردد خودروها و بحث حمل و نقل یک آرامش خاصی در این فضا حاکم شود.

وی با بیان اینکه همچنین از سوی دیگر می تواند از لحاظ توریستی و گردشگری فضای امن و آرامی را برای گردشگران داشته باشد، اضافه کرد: اگر اجرای طرح پیاده راه سازی محور تاریخی اصفهان از میدان انقلاب اسلامی تا میدان امام (ره) به صورت مناسب مدیریت نشود و تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ نشود و راهکارهای لازم ارائه نشود، به کسبه، اصناف و بازاریان این محور آسیب وارد می شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این خیابان بافت اصلی شهر و بافت اصلی اقتصاد شهر است و محل رونق اقتصادی شهر اصفهان است و با توجه به این موضوع تدابیری باید اندیشیده شود تا کسبه، اصناف و بازاریان ما بتوانند در زمان خاصی از شبانه روز نقل و انتقال اجناس خود را به راحتی انجام بدهند.

وی ادامه داد: اگر در راستای اجرای طرح پیاده راه سازی این محور دو موضوع سیما و منظر شهری و ممنوعیت حمل و نقل درون شهری در این مکان ها و خیابان ها را با یکدیگر ببینیم و این سیاست دیده شود که مشکلات و معضلات اصناف و بازاریان را مورد نظر قرار بدهیم، طرح جامع، کامل و خوبی است.

جهانگیری تاکید کرد: بیشتر کشورهای توریست پذیر و فعال در زمینه گردشگری برنامه ریزی های لازم را برای خیابان ها، بافت های تاریخی خود و اماکن مورد بازدید عموم شهروندان خود و گردشگران انجام داده اند، مبلمان شهری را تغییر داده و فضایی را برای افراد کهنسال آماده کرده اند تا بتوانند حمل و نقل با خودروهای برقی را برای این افراد داشته باشند و همچنین ممنوعیت حمل و نقل عمومی و درون شهری را در آتن خیابان ها اعمال کرده اند و از سوی دیگر  شرایطی را دیده اند که توریست ها و گردشگران به راحتی در این محورها جابه جا شوند و برای کسبه و بازار نیز شرایط خاصی پیش بینی کرده اند.

وی افزود: اگر این دو موضوع در کنار یکدیگر دیده شود، بحث یک طرفه کردن و ممنوعیت خودروها در برخی از قسمت های شهری داشته باشیم، نه تنها ضربه و آسیبی به کسبه و بازاریان وارد نمی شود، بلکه پیاده راه سازی مکان هایی مانند محور تاریخی شهر از میدان انقلاب تا میدان امام (ره) سبب رونق اقتصادی می شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این گونه مکان ها آرام آرام به مکان امنی برای تجمع نیروهای انسانی، مردم، توریست و شهروندان می شود که این موضوع رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت، چرا که  تفرجگاهی در ارتباط با بحث اصناف، کسبه و بازاریان و گردشگران داخلی و خارجی می شود.

وی اظهار کرد: اگر سیاست درستی در پیاده روسازی بسیاری از خیابان های مرکزی شهر که به مکان های توریستی و جاذبه های توریستی متصل است، انجام بدهیم، می تواند تبعات خوبی را برای شهر و به ویژه در جلوگیری از آلودگی هوا در مرکز شهر داشته باشد.

جهانگیری ادامه داد: زمانی که خیابانی را یک طرفه و مسدود می کنیم که به پیاده رو تبدیل شود، بار ترافیکی آن به خیابان های همجوار منتقل می شود و اگر تدابیر لازم اتخاذ شود و در تقسیم بار ترافیکی به خیابان های همجوار یا خیابان های کمکی به کاهش بار ترافیکی توجه شود، می تواند به بحث کاهش آلودگی هوا در بخش مرکزی شهر کمک کند.

وی تصریح کرد: همچنین اگر تمهیدات لازم اندیشیده شود، می توانیم ترافیک سنگین را در مرکز شهر نداشته باشیم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار