رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 18 May
  • چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶
  • کد خبر : 2550
  • چاپ خبر : سفرهای تفریحی خارجی در شرایط مالی اخیر شهرداری تبریز

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه لوایح مطرح در صحن شورا بدون پشتوانه کارشناسی است، گفت: در شرایط مالی اخیر شهرداری چه لزومی برای سفرهای تفریحی است در حالی که نمی‌توانیم بدهی‌هایمان را بدهیم.

به گزارش شورانیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علی فخرآذر با اشاره به پیاده روی اربعین آن را یکی از مولفه‌های قدرت نظام در سال‌های اخیر خواند و اظهار داشت: از همه کسانی که در برپایی این حرکت عظیم نقش دارند سپاسگزارم.

وی با اشاره به دستگیری‌های چند ماه پیش شورا و شهرداری تبریز گفت: شایسته بود پس از دستگیری‌های شورا و شهرداری تبریز یک عذرخواهی ساده از سوی شهردار و رئیس شورا از مردم و شهروندان انجام شود.

فخرآذر ادامه داد: من به نوبه خودم از مسئولان قضایی خواستارم براساس قانون مانع از تضییع حق و حقوق ملت شوند و تا این اقدام بارقه امیدی برای خدمتگزاران صدیق باشد و جلوی کسانی که به بیت‌المال مسلمین چپ نگاه می‌کنند را بگیرند.

وی گفت: البته این به معنای کتمان خدمات صادقانه به مردم نیست، شورای شهر در این دوره خدمات ارزشمندی به شهر انجام داده است.

فخرآذر در بخش دیگری از سخنانش به مسائل داخلی شورای شهر پرداخت و گفت: ما به دنبال آیین نامه داخلی مدیریت شورا هستیم و تاکنون نتوانستیم آن را پیدا کنیم، برخی می‌گویند نوشتیم فرمانداری رد کرد، برخی می‌گویند اصلا وجود ندارد.

وی ادامه داد: چگونه می‌توانیم قانون و آیین‌نامه برای شهرداری تصویب کنیم درحالی که خودمان آیین نامه نداریم؟

عضو کمیسیون فرهنگی ادامه داد: لوایح مطرح در صحن شورا بدون پشتوانه کارشناسی است و با عملکرد ضعیف کمیسیون‌ها و بدون وجود مرکز پژوهش‌های شورا انجام می‌گیرد. هبه‌ها و فرصت‌های ناعادلانه متاسفانه به کسانی تعلق می‌گیرد که به شورا و شهردار دسترسی دارند، کسانی که نزدیکی به این‌ها را ندارند چه کنند؟

وی درباره کمیسیون فرهنگی شورا نیز افزود: حذف معاونت فرهنگی تیغ زدن به خود است. نظام مدیریت شهری فرسوده و ناکارآمد است و عامل اصلی مشکلات نیز همین است.

فخرآذر ادامه داد: آناخاتون، کرکج، خلجان و کجوار ۴ منطقه الحاقی به تبریز هستند و این‌ها به خاطر پرونده تخلف شهرداری و تشکیل پرونده علیه آنان وارد محدوده الحاقی تبریز نشده‌اند، در دفع اشغال مشکل چشمگیری وجود دارد و به نظرم کارشکنی آشکاری در این زمینه داریم و با سد معبرها برخورد جدی نمی‌شود؛ گویا میدان دارایی ما هفته بازار و چهره شهر را زننده و غیرقابل قبول کرده است.

وی به موضوع سفرهای خارجی اشاره کرد و ابراز داشت: سفرهای خارجی سود ویژه‌ای برای شهر ندارد و بیشتر شبیه سفرهای تفریحی است.

فخرآذر گفت: در شرایط مالی اخیر شهرداری چه لزومی برای سفرهای تفریحی است در حالی که نمی‌توانیم بدهی‌هایمان را بدهیم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار