رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۱۲ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 20 May
  • سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
  • کد خبر : 2532
  • چاپ خبر : دولت به تعهدات خود در مورد پروژه مترو عمل نکرده است
سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز:

دولت به تعهدات خود در مورد پروژه مترو عمل نکرده است

عضو شهری شورای اسلامی شهر تبریز، با تاکید بر این‌که قطار شهری، پروژه مشترک شهرداری و دولت است، گفت: دولت حتی، به تعهدات اولیه خود در خصوص پروژه مترو عمل نکرده و شهرداری، تلاش‌ها و هزینه‌های هنگفت این پروژه را در سال ۹۵ به تنهایی پیش برده ‌است.

به گزارش شورانیوز، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، سعید محدث در دیدار شهردار تبریز با جمعی از نمایندگان بازاریان و اصناف، با بیان این مطلب اظهار داشت: امروز پروژه مترو، در آستانه بهره برداری در محدوده مرکزی شهر قرار گرفته است؛ با این حال، سهم دولت در سال ۹۵ هنوز محقق نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در سه سال اخیر، علی‌رغم رکود نفس‌گیر حاکم بر شهرها، شهرداری تبریز در اداره و توسعه شهر و جلب رضایت عمومی شهروندان موفق بوده است.

وی خاطرنشان کرد: شهری چون تبریز با قدمت ۴ هزار سال، طبیعی است که از برخی مشکلات قدیمی رنج می‌برد و اداره آن بسیار دشوار وهزینه‌بر است؛ با این حال، شهرداری تبریز در سال‌های اخیر، ضمن اجرای پروژه‌های تحول‌آفرین، موضوعات جاری شهر را نیز با توزیع متوازن بودجه، به خوبی مدیریت کرده است.

محدث با اشاره به این که اداره شهر، بدون مدیریت واحد بسیار دشوار است، تصریح کرد: اجرای آسفالت‌ریزی‌های گسترده، از اقدامات ثابت شهرداری است که با توجه به فرسودگی شبکه‌های آب و برق در بسیاری از بخش‌های شهر، ممکن است از دیدگاه شهروندان پوشیده باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز، پروژه‌های عمرانی سه سال اخیر را ماندگار توصیف کرد و افزود: پایانه‌ مرکزی تبریز، که دهه‌های متمادی به حال خود رها شده بود، با هزینه‌ بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان توسط شهرداری تبریز به نتیجه رسیده و امروز به جرات می‌توان گفت این مرکز مسافربری زیبا و مجهز، از پایانه‌های کم‌نظیر خاورمیانه است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز، اضافه کرد: مقبره‌الشعرا نیز امروز وضعیت مشابه پایانه را دارد؛ این مجموعه تاریخی سال‌ها بلاتکلیف بود و امروز با پیش‌بینی سالن‌ها، تالارها، محوطه‌ها و گالری‌های زیبا و مجهز، با ۸۰ میلیارد تومان هزینه‌گذاری، در آستانه شکوفایی قرار گرفته است.

محدث ادامه داد: مجموعه‌هایی چون فضای سبز آرپا‌دره‌سی و عباس میرزا از اقدامات اساسی شهرداری تبریز در بحث فضای سبز است که با جنگل‌کاری‌های اساسی و اجرای فناوری‌های مدرن آبیاری، نقش اثرگذار در توسعه زیرساخت‌های تفریحی و تلطیف وضعیت آب‌وهوایی شهر خواهد داشت.

وی همچنین بر لزوم تسریع در احیا و بازسازی مجموعه تاریخی خلعت‌پوشان تاکید کرد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار