رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May
  • یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
  • کد خبر : 2276
  • چاپ خبر : دست مجلس در زمینه افزایش تعداد اعضای شورای شهر باز است

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با اشاره به مطرح شدن افزایش تعداد اعضای شورای شهر تهران از ۲۱ به ۳۵ نفر گفت : دست مجلس در زمینه افزایش تعداد اعضای شورای شهر باز است.

به گزارش شورانیوز ، پرویز سروری در گفت و گو با خبرنگار «تهران سما» با اشاره به تاثیر محسوس کاهش تعداد اعضای شورای شهر بر رسیدگی به مسائل مهم حوزه مدیریت شهری گفت: این قانون در حالی در مجلس مصوب شده است که مردم شهر تهران با معضلات و مشکلات جدی مواجه هستند و آنها توقع دارند که با نمایندگان خود در ارتباط باشند.
وی افزود: طبیعتا از ۲۱ نماینده نمی توان توقع داشت که بتوانند پاسخگوی مطالبات ۱۲ میلیون نفر جمعیت شهر تهران باشند و کاهش نمایندگان به طور حتم اثر محسوسی بر وضعیت مدیریت شهر به ویژه در حوزه نظارت بر جای می گذارد.
به گفته رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران تصمیم اعضای مجلس شورای اسلامی در خصوص کاهش تعداد اعضای شورای شهر به دنبال تولید برخی مشکلات در سطح مدیریت شهری و بروز بی ثباتی ها بود که منجر به آثار منفی و در نهایت تصمیم کنونی شد اما تهران و سایر کلانشهرها باید از این قانون مستثنی می شدند.
سروری خاطرنشان کرد: اهمیت پارلمان شهری در کلانشهری همچون تهران تا اندازه ای است که حتی شورای شهر آن از نظر وزن به مجلس تنه می زند از این رو با وجود این اهمیت، نباید تعداد اعضای آن کاهش پیدا می کرد.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران ابراز امیدواری کرد که تا پیش از انتخابات پیش روی شورای شهر، امکان طرح موضوع افزایش تعداد اعضای شورا به ۳۵ نفر به مجلس راه پیدا کرده و مورد رسیدگی قرار گیرد.
سروری گفت : اگر این موضوع در دوره پنجم شورای شهر محقق نشود به طور قطع آسیب آن به شهروندان وارد می شود و امیدواریم که در دوره آینده این مسئله حل شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار