رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 18 May
  • یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
  • کد خبر : 2256
  • چاپ خبر : اقدامات اساسی مدیریت شهری در جهت توسعه زیرساخت‌های شهری

در اکثر پروژه‌های فضای سبز مانند احداث بوستان‌ها، تعریض شبکه معابر، احداث مساجد و زائرسراهای ارزان قیمت، نوسازی بافت‌های فرسوده حجم عظیمی از فعالیت‌های عمرانی به چشم می‌خورد که در مجموع به بهبود کیفیت محیطی شهر منجر می‌شود.

به گزارش شورانیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد مقدس، براتعلی خاکپور با بیان این مطلب اظهار کرد: شورای چهارم و شهرداری مشهد طی سه سال گذشته اقدامات اساسی جهت توسعه زیرساخت‌های شهری انجام داده و به پروژه‌های بزرگ و اساسی پرداخته است.
وی افزود: کمربند جنوبی یکی از این پروژه‌ها است که برای سبک کردن و انتقال ترافیک شهر طی قراردادی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال اجراست که در آینده و با بهره‌برداری از آن، بار ترافیکی شهر حاصل از خودروهای عبوری روان‌تر خواهد شد.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های مدیریت شهری چهارم، توسعه خطوط ریلی است که در همین جهت خط ۲ قطار شهری با اصلاح مبانی قرارداد، سرعت بیشتری گرفت و فاز اول آن در دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
خاکپور عنوان کرد: همچنین قدم بعدی در این راستا، بهره‌برداری از توسعه خط یک قطار شهری و اتصال مترو به فرودگاه برای اولین بار در کشور بوده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز حفاری خط ۳ قطار شهری از میدان فردوسی آغاز شده است، بیان کرد: این پروژه نیز به عنوان یک پروژه عمرانی با سرعت در حال انجام است تا دیگر خطوط قطار شهری را به حرم مطهر متصل نماید.
رییس کمیسیون امور فنی، عمرانی و طرح‌ریزی شهری شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: این طرح‌های زیر ساختی و کلان معمولا در معرض دید عموم مردم نیست اما با بهره‌برداری از آنها، مردم بر بزرگی و پر فایده بودن آن صحه خواهند گذاشت.
خاکپور به نهضت آسفالت هم اشاره کرد و افزود: در این حوزه نیز اقدامات ویژه‌ای در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر انجام شده است و تحول عظیمی را در این مناطق شاهد هستیم.
وی در مورد دیگر اقدامات انجام شده در حوزه فنی و عمرانی نیز گفت: در اکثر پروژه‌های فضای سبز مانند احداث بوستان‌ها، تعریض شبکه معابر، احداث مساجد و زائرسراهای ارزان قیمت، نوسازی بافت‌های فرسوده حجم عظیمی از فعالیت‌های عمرانی به چشم می‌خورد که در مجموع به بهبود کیفیت محیطی شهر منجر می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار