رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May
  • یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
  • کد خبر : 2253
  • چاپ خبر : ارائه سند رسمی بهادار از سوی دولت برای اجرای پروژه های عمرانی شهر/ کمک ۱۱۸ میلیارد تومانی دولت به مترو اصفهان

به دلیل اینکه دولت در راستای تحقق بودجه ریالی خود موفق نبوده، از این رو تصمیم گرفته که با سند های بهادار بدهی طلبکاران را پرداخت کند تا پروژه های شهری اجرا شود.

به گزارش شورانیوز به نقل از ایمنا، ندا واشیانی پور در نشست خبری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دلیل عدم تحقق نقدینگی ریالی مورد نیاز دولت برای انجام تعهدات خود در بودجه سال ۹۵ دولت تصمیم گرفت تا این مبالغ را به صورت سند رسمی بهادار در خصوص تائید مطالبه از دولت منتشر و به پیمانکاران و طلبکاران طرح های عمرانی تحویل دهد.
وی افزود: این سند که به نام “اسناد خزانه” معروف است در معامله فرابورس قابل استفاده می باشد بر این اساس با تحویل این اسناد به بازارهای فرابورس پیمانکاران می توانند به وجوهات ریالی خود دست یابند.
کمک ۱۱۸ میلیارد تومانی دولت به قطار شهری اصفهان
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان از کمک ۱۱۸ میلیاردی دولت به قطار شهری اصفهان خبر داد و گفت: ۲۰ میلیارد تومان از کل این مبلغ در مرحله اول به صورت اسناد خزانه به شهرداری اصفهان محول می شود که شهرداری نیز به پیمانکاران خود این مبلغ را خواهد داد.
واشیانی پور تصریح کرد: از آنجا که بین مبلغ اسمی اسناد خزانه و قیمت معامله آن در فرابورس ممکن است تفاوت قیمت وجود داشته باشد، شهرداری قبول اسناد خزانه و تقبل مابه التفاوت آنرا در قالب لایحه ای به شورا ارائه کرد که مورد تصویب قرار گرفت.
وی، به تحقق درآمدهای پیش بینی شده شهرداری در بودجه سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: بسیاری از درآمدهای نقدی و ریالی محقق نشده اما درآمدهای غیرنقدی مانند دریافت ملک و زمین نیز بیش از مبلغ پیش بینی شده تحقق یافته است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان، ادامه داد: از این رو برای عدم توقف پروژه های شهری، شهرداری قراردادی با شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه منعقد کرده است و طبق آن این شرکت هزینه های ریالی پروژه ها را پرداخت و در قبال آن نیز شهرداری ۵۰ درصد از مبلغ را به صورت املاک، ۲۰ درصد را به صورت نقدی و ۳۰ درصد را به صورت تسهیلات بانکی به پیمانکاران ارائه می کند.
ساماندهی ورودی های شهر با اعتبار ۵ میلیارد تومان
وی با بیان اینکه ورودی شهرها نشان دهنده هویت و فرهنگ آن شهر است، اعلام کرد: ورودی های شهر به لحاظ اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مورد توجه مردم خواهد بود از این رو با توجه به وضعیت نامناسب ورودی ها درصدد اصلاح این مکانها هستیم.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: در لایحه بودجه سال ۹۵ شهرداری، برای رسیدگی به این ورودی ها ۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
واشیانی پور با بیان اینکه، شهر اصفهان دارای ۱۱ ورودی است، اعلام کرد: ۴ ورودی در اولویت ساماندهی و اجرای نما هستند که این پروژه ها در حال اجرا است.
وی گفت: ورودی هایی که در مناطق ۴، ۶، ۷، ۱۰، ۱۲ و ۱۵ وجود دارند، دارای ردیف بودجه ای هستند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت که البته نام هر ورودی بنا به مجاورت آن با مراکز آن محدوده نامگذاری خواهند شد؛ مانند ورودی شمال اصفهان که با دانشگاه صنعتی مجاورت دارد و به نام ورودی علم و فناوری معرفی خواهد شد.
واشیانی تصریح کرد: در مورد ورودی هایی که در مجاورت با شهرهای دیگر هستند، باید هم افزایی و تعامل مناسبی صورت گیرد.
وی در خصوص سایر لوایح ارسالی به شورای شهر، افزود: لایحه به همراه توافقنامه تنظیمی با شرکت سرمایه گذاری شهر آتیه با سقف مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال جهت اجرای پروژه های شهرداری اصفهان و لایحه پیشنهادی خرید ۱۳ میلیارد ریال سیمان(هر تن یک میلیارد و ۵۵ میلیون ریال) توسط سازمان عمران شهرداری اصفهان از کارخانه سیمان اردستان به صورت ۳۰ درصد نقد و مابقی غیر نقد به تصویب رسید.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان، همچنین از لایحه به همراه تفریغ بودجه و گزارشات مالی سال ۹۴ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان و همچنین لایحه ای به همراه تفریغ بودجه و گزارشات نهایی سال ۹۴ سازمان مدیریت و پسماند خبرداد و گفت که این لایحه، با تاکید بر مبنا قرار دادن قیمت تمام شده برای خرید خدمات و فروش فرآورده های تولیدی به تصویب اعضای شورای شهر رسید.
واشیانی پور در ادامه با اشاره به نصب پلاک های یکسان شهری افزود: نصب پلاک های یکسان شهری یکی از دغدغه های شورای شهر است و در خصوص این مسائل با سازمان زیبا سازی و مدیر کل پست استان اصفهان هماهنگی های لازم صورت گرفته و تا پایان سال ۹۵ مشکلات آدرس و پلاک مرتفع خواهد

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار