رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 18 May
  • جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
  • کد خبر : 2197
  • چاپ خبر : رعایت عدالت در ارزیابی املاک مردم ضروری است
عضوشورای اسلامی شهر اصفهان گفت:

رعایت عدالت در ارزیابی املاک مردم ضروری است

رعایت انصاف و عدالت در ارزیابی املاک مردم امری ضروری است و حق مردم نباید در این زمینه تضییع شود و گزارشات کارشناسی بامحتوا تصمیم گیری ها را برای مدیران شهری روان تر و ساده تر می کند.

به گزارش شورانیوز به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر اصفهان، عبدالرسول جان نثاری با اشاره به برگزاری جلسه مشترک بین کانون کارشناسان دادگستری استان و شورای اسلامی شهر اظهار کرد: در این جلسه زمینه های همکاری و تعامل بیشتر بین کانون کارشناسان دادگستری، شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این جلسه علاوه بر هیئت مدیره کانون کارشناسان دادگستری و اعضای شورای اسلامی شهر تعدادی از مدیران شهرداری و معاونان شهرداری نیز حضور داشتند، اضافه کرد: در این جلسه هیئت مدیره کانون کارشناسان نقطه نظراتی را در زمینه مسائل شهری و زمینه های همکاری و تعامل مطرح کردند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: همچنین در این جلسه مطرح شد که کانون کارشناسان با داشتن بیش از ۲هزار و ۱۷۰ نفر می توانند در پروژه های شهری و مسائل شهری به عنوان بازوی توانمند و فعال و پویا به شهر کمک کنند.

وی ادامه داد: شهر نیز باید از این ظرفیت بسیار خوب به صورت بهتری استفاده کند، ادامه داد: در این جلسه تاکید شد که کار کارشناسی و کارشناس امری مستقل است و در مواردی که مردم به کانون کارشناسان در حوزه های مربوط به ارزیابی املاک واقع در پروژه های عمرانی مراجعه می کنند، باید این باور در مردم ایجاد شود که کار کارشناسی مستقل بوده و بدون هیچ وابستگی مباحث به صورت شفاف و عادلانه مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

جان نثاری با بیان اینکه باید به سمتی برویم که اعتماد مردم روز به روز به مباحث کارشناسی، کارشناس و کانون کارشناسان بیشتر شود، تاکید کرد: رعایت انصاف و عدالت در ارزیابی املاک مردم امری ضروری است و حق مردم نباید در این زمینه تضییع شود و در عین حال حق شهر و سایر شهروندان نیز در ارزیابی هایی که صورت می گیرد، مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی به لزوم کامل، جامع، قاطع و نهایی بودن گزارشات کارشناسی اشاره کرد و افزود: این گزارشات از سوی شهرداری به کانون کارشناسان ارسال می شود و این گزارش ها ملاک تصمیمات مدیریت شهری است.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هر چقدر این گزارش ها غنای بیشتری داشته باشد و محتوا کامل تر و جامع تر باشد، تصمیم گیری ها برای مدیران شهری روان تر و ساده تر خواهد بود.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت تمام کارشناسان کانون کارشناسان دادگستری اظهار کرد: امر کارشناسی نباید محدود به افراد خاص باشد و ارجاعات باید به صورت دوره ای باشد و از ظرفیت موجود در کانون به صورت حداکثری استفاده شود.

جان نثاری با اشاره به لزوم پرداخت حق الزحمه کارشناسان براساس تعرفه های مصوب و پرداخت حقوق کارشناسی که می تواند در ارتقای کیفیت گزارشات موثر باشد، ادامه داد: در این جلسه اشاره شد که باید جلسات خاصی را در راستای وحدت رویه در امور فی مابین تشکیل شود که کار برای شهرداری ها و کانون کارشناسان روان تر شود.

وی تصریح کرد: این جلسات وحدت رویه باید در مقولاتی مانند ارزیابی املاک در مسیر پروژه های عمرانی، وحدت رویه در پرونده های ارجاعی از سوی کمیسیون های ماده ۱۰۰، وحدت رویه در ارجاعات مربوط به مسائل تفکیکی و اعمال ماده ۱۰۱، وحدت رویه در گزارشات مربوط به املاک فاقد سند ثبتی و موارد دیگر تشکیل شود و این موضوع می تواند کار را راحت تر و شفاف تر کند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: همچنین در این جلسه مقولات آموزش، ارتقای سطح علمی و انتقال دانش به بدنه های کارشناسی نیز مورد تاکید قرار گرفت و قرار شد در زمینه های آموزش ضوابط به روز و به هنگام و جاری در شهرداری ها اعم از ضوابط مربوط به تفکیک، سایه اندازی، مشرفیت، تامین پارکینگ، ضوابط ارتفاعی، ضوابط گذرها، ضوابط کاربری ها و سایر موارد موجود در امور شهرسازی کلاس های آموزشی و ارتقاء در نظر گرفته شود.

وی به لزوم آموزش ضوابط محاسبات مالی در پرونده های جاری در شهرداری ها، آموزش سیستم مکانیزه شهرسازی، آموزش نرم افزار مربوط به مباحث مالی و موارد دیگر اشاره و تاکید کرد: امیدواریم با تعامل خوبی که بین کانون کارشناسان دادگستری و شهرداری و شورای شهر به وجود آمده زمینه های همکاری های بیشتر و ارتقای خدماتی که ارائه می شود بیش از پیش فراهم شود.

جان نثاری با تاکید بر اینکه در این جلسه تاکید شد که وحدت رویه در ارزیابی املاکی که در یک خیابان هستند، مدنظر کانون کارشناسان دادگستری باشد، افزود: همچنین پیشنهادی بود که در یک پروژه تمام املاک را به صورت یکپارچه، عادلانه و متوزان یک ارزیابی کلی انجام شود که در حین انجام کار اختلاف سیلقه و اخلاف قیمتی که وجود دارد برطرف شود.

وی گفت: در این جلسه مقرر شد کمیته ویژه ای موارد مطرح شده در این جلسه را پیگیری کند و جلساتی نیز برای ارائه گزارش پیشرفت این موارد برگزار شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار