رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May
  • چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
  • کد خبر : 2143
  • چاپ خبر : گود ایران زمین دوباره خطرناک شد
عضو شورای شهر تهران:

گود ایران زمین دوباره خطرناک شد

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران از ایجاد ترک‌ها و ریزش‌های تازه در گود ایران زمین خبر داد و گفت: خطرات جدیدی این گود را تهدید می‌کند و باید هر چه سریعتر وضعیت این پروژه مشخص شود.

به گزارش شورانیوز به نقل از تسنیم ،محمدمهدی تندگویان درباره سرنوشت گود ایران زمین، گفت: وزارت نفت به دلیل طلب بدهی بابک زنجانی مالک ای گود شده است و بر اساس اطلاعات موجود این شرکت دیگر تمایلی برای داشتن این پروژه ندارد و در صدد فروش آن است.

وی با بیان اینکه وزارت نفت هنوز مشتری برای این واگذاری پروژه ایران زمین ندارد، تاکید کرد: برای وزارت نفت صدور پروانه قبلی این پروژه فاقد اهمیت شده است و تنها مشکل موجود مشتری مناسب وجود ندارد.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با تأکید بر این که این امنیت گودبرداری این پروژه در مرحله خطرناکی قرار دارد، اعلام کرد: شهرداری تهران در تأمین ایمنی این گود اقداماتی مختصری انجام داد. گزارش‌هایی از ایجاد ترک‌های مجدد در این گود ارسال شده است و این برای ساکنین این محدوده خطرناک است.

تندگویان ادامه داد: حدود ۵ ماه پیش حقوقی شهرداری به همراه شرکت سورینت وزارت نفت در یک جلسه ای در شورای شهر تهران مسایل را مطرح کردند در آن زمان این شرکت خواهان صدور پروانه گذشته این پروژه بودند اما حقوقی شهرداری مخالفت کرد شاید اگر درخواست وزارت نفت و مخالفت شهرداری نبود این پروژه به سرانجام رسیده بود.

وی با تأکید بر این که شورای شهر تهران موافق مجوز صادر شده برای پروژه ایران زمین با شرایطی که به بابک زنجانی واگذار شده بود، نیست، گفت: شرایط واگذار شده به بایک زنجانی غیرقانونی بود و دیگر نباید تکرار نشود.

تندگویان گفت: وضعیت بلاتکلیف این پروژه انگیزه لازم را برای سرمایه گذاری را گرفته است با این حال باید وزارت نفت هرچه سریعتر سیاست خود را نسبت به این طرح مشخص کند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار