رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May
  • چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
  • کد خبر : 2121
  • چاپ خبر : به فکر ترمیم بافت فرسوده باشیم
شورای اسلامی شهر اصفهان:

به فکر ترمیم بافت فرسوده باشیم

عضو کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توسعه افقی و عمودی شهر دیگر کارساز نیست و با توجه به اینکه بافت فرسوده زیرساخت های لازم را دارد باید به احیاء این بافت پرداخت.

به گزارش شورانیوز به نقل از ایمنا ، نورالله صلواتی  اظهار کرد: شهر اصفهان ظرفیت بیش از ۲ میلیون نفری را دیگر نمی تواند پذیرا باشد بنابراین باید به جای توسعه افقی و عمودی شهر به فکر احیاء بافت های فرسوده باشیم.
وی با اشاره به اینکه، بافت های فرسوده دارای زیرساخت های لازم هستند افزود: وجود این زیرساخت ها بسیاری از مشکلات ساخت و ساز را حل خواهد کرد و با توجه به عدم توسعه شهرها و مشکلات انتقال خطوط لوله آب و گاز، احیاء این بافت بسیار مناسب است.
عضو کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان، افزود: متاسفانه وجود یک بافت فرسوده محل مناسبی برای تجمع معتادان و افراد بزهکار می باشد و باید این اماکن سریع تر به واحد های مسکونی تبدیل شوند.
صلواتی به احیاء میدان امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: این میدان، تا وقتی که یک بافت فرسوده بود محل تجمع بزهکاران بود اما پس از احیاء، این مکان به یک نقطه فرهنگی و گردشگری تبدیل شد.
وی همچنین به بسته های تشویقی ساخت و ساز شهرداری اشاره کرد و گفت: وجود این بسته ها فرصت مناسبی را برای اهالی مناطق فرسوده بوجود آورده است که می توانند با استفاده از این بسته های تشویقی در جهت احیاء این بافت اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار