رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 18 May
  • سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
  • کد خبر : 2067
  • چاپ خبر : مخازن نفت در منطقه ۵ امنیت شهروندان را تهدید می کند
دبیر دبیران شورایاری منطقه ۵ شهرداری تهران:

مخازن نفت در منطقه ۵ امنیت شهروندان را تهدید می کند

لزوم انتقال مخازن نفت از شهران مشکلات ترافیکی ناشی از مجتمع کوروش، موضوعات بوستان کوهسار از جمله موضوعاتی بود که در گزارش شورایاری و مباحث اعضای شورای شهر تهران به آنها پرداخته شد.

به گزارش شورانیوز ،  ارائه گزارش دبیر دبیران شورایاری منطقه ۵ شهرداری تهران نخستین دستور جلسه امروز سه شنبه ۲۷ مهرماه سال ۹۵ بود که به استماع اعضای شورای شهر تهران رسید.

دبیر دبیران شورایاری این منطقه در تشریح مشکلات منطقه ۵ به موضوع مخازن نفت و تردد نفت کش ها در شهران اشاره کرد و خواستار پیگیری های لازم برای تغییر مکان این مخازن شد.

وی همچنین مجتمع کوروش اشاره کرد و اظهار داشت: در حالی این مجتمع می توانست فرصتی برای منطقه باشد که به دلیل عدم توجه به موضوعات ترافیکی در زمان ساخت آن منطقه را با معضل ترافیکی مواجه کرده است و اسن معضل برای سالیان ادامه می یابد.

دبیر دبیران شورایاری منطقه در ادامه نسبت به اشکالات موجود در طرح تفصیلی و یا تخطی از آن در برخی از نقاط منطقه تذکر داد و در ادامه اظهار داشت: برخی از طرح های منطقه به درستی جانمایی نشده است و یا کارشناسی مناسبی برای آن صورت نگرفته است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه به کمبود سرانه ها در این منطقه اشاره و تصریح کرد: هم اکنون ۱۲ محله فاقد میدان میوه و تره بار، ۳ محله فاقد سرای محله هستند که باید این نواقص در منطقه بر طرف شود.

دبیر دبیران شورایاری منطقه همچنین به موضوع مساجد محلی اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۳ محله فاقد مسجد هستند؛ هرچند زمین لازم برای این موضوع توسط مدیریت شهری اختصاص داده شده است ولی لزوم توجه جدی تر برای ساخت سریعتر آن احساس می شود.

توسعه دانشگاه آزاد و لزوم نظارت بر آن، پیگیری اجرایی شدن طرح تفصیلی محله کن، ایجاد توقفگاههای شرکت واحد اتوبوسرانی، ایجاد دوربرگردان غرب به شرق در خیابان شهران، ایجاد دسترسی به تقاطع خیابان سردار جنگل و بزرگراه نیایش، نصب دیواره صوتی، جلوگیری از رشد بی رویه سفره خانه ها ، تعیین تکلیف دره فرحزاد و توزیع مناسب امکانات در سطح مناطق و محلات از جمله خواسته های دیگری بود که دبیر دبیران شورایاری منطقه ۵ به تشریح آنها پرداخت.

احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران پس از شنیدن این گزارش با بیان اینکه منطقه ۵ در مقایسه با بسیتری از مناطق به عنوان منطقه ای برخوردار و خوب برای زیستن و سکونت شناخته می شود اظهار داشت: همچنان ایمنی این منطقه به لحاظ مخازن نفت و نفت کش ها نگران کننده است این در حالی است که نه تنها در شورای چهارم بلکه در شوراهای پیش از آن نیز این موضوع مورد پیگیری اعضای شورای شهر تهران بوده است.

وی در پایان اعلام آمادگی کرد تا تمامی مشکلات ترافیکی مطرح شده توسط کمیسیون عمران و حمل و نقل مورد بررسی و پیگیری قرارگیرد.

اسماعیل دوستی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص این منطقه به موضوع ساخت و ساز عیر مجاز در پارک کوهسار تذکر داد و گفت: در حالی این ساختمان ها بدون مجوز شهرداری ساخته شده و امکانات دیگر را دریافت می کنند که به دلیل خاک سست این نقطه احتمال ایجاد فاجعه در صورت رخ دادن زلزله ساکنان را تهدید می کند.

وی به پارک کوهستان اشاره کرد و گفت: این پارک فرصتی است که می تواند به جاذبه گردشگری فرامنطقه ای تبدیل شود که باید برنامه ریزی لازم در خصوص آن انجام شود.

دوستی در ادامه به دره فرحزاد اشاره کرد و گفت: با توجه به کمتر بودن املاک ریزدانه در منطقه دو این کار راحت تر در این منطقه انجام می گیرد ضمن اینکه بودجه کنونی برای ساماندی به موضوع کافی نیست و باید بودجه ویژه ای برای آن دیده شود.

محسن سرخو، رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه خواسته شهروندان در خصوص تقاطع سردار جنگل و بزرگراه نیایش و دوربرگردان غرب به شرق شهران در برنامه ۵ ساله شهرداری دیده شده است از پیگیری سایر موضوعات ترافیکی این منطقه در کمیته حمل نقل خبر داد.
ابوالفضل قناعتی عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاه به حضور خود و تصمیمات گرفته شده در این منطقه اشاره کرد و گفت: در بازدید از پونک شمالی مقرر شده بود تره‌باری در آن محدوده ایجاد شود و امیدواریم که این اتفاق صورت بگیرد.

وی درباره طرح تفصیلی منطقه ۵ نیز اظهار داشت: در یکی از سراهای محله منطقه ۵ تخلف ساخت و ساز صورت گرفته است که باید مورد بررسی قرار بگیرد.
قناعتی افزود: یکی از مشکلات این منطقه نبود خطوط اتوبوس رانی سریع السیر محورهای غربی شرقی همچون بزرگراه های حکیم و همت و نیایش است این در حالی است که شهروندان این منطقه اظهار می کنند که خواستار استفاده از وسیله نقلیه شخصی نیستند.

ولی اله شجاع‌پوریان، عضو شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه ارائه گزارش شورایاری منطقه ۵ اظهار داشت: در کوی حامد و رضوان واقع در منطقه ۵ قرار بود پارک ۶ هکتاری احداث شود که ۲هکتار آن تبدیل به پارک و ۴ هکتار دیگر را قوه قضاییه دیوار کشیده است؛ ‌لذا درخواست می‌شود نسبت به این موضوع بررسی‌های لازم انجام شود.

احمد حکیمی‌پور عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این دستور جلسه گفت: در محله المهدی زمین‌هایی در حال فروش است که مردم از فروش این زمین‌ها نگران هستند.

وی یادآور شد: در منطقه ۵ مجتمع‌های تجاری زیادی ساخته شده که پیوست ترافیکی نداشتند و تبدیل به یکی از معضلات منطقه شده است.

محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در جریان این دستور جلسه به تشریح اقدامات کمیسیون معماری و شهرسازی پرداخت و گفت: موضوع دره فرحزاد و محله کن در کمیسیون معماری و شهرسازی در حال پیگیری است و هم اکنون پیشرفت های خوبی در خصوص آنها به دست آمده است.

وی در خصوص ساماندهی کن تصریح کرد: هم اکنون مدل ساماندهی کن در قالب بسته ای توسط مشاور تهیه و نهایی شده و هم اکنون در مرحله تصویب قرار دارد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی در خصوص دره فرحزاد نیز به ۳ قسمت این روددره اشاره کرد و گفت: این موضوع در حال پیگیری است تا تغییرات آن در لایه های طرح تفصیلی قرارگیرد.

سالاری در ادامه بر ضرورت برنامه محوری تاکید کرد و گفت: بخشی نگری موضوعی است که اگر بخواهیم بر اساس آن عمل کنیم در برنامه های سالانه و ۵ ساله انحرافات جدی به وجود می آید.

وی اظهار داشت: این موضوع حتی در مجلس شورای اسلامی نیز دیده می شود به گونه ای که نماینده که خود برنامه کشور را تصویب کرده است خواستار اقدامات بخشی از مجری است و اگر مجری این کار را انجام ندهد حتی ممکن است وی را به استیضاح بکشاند.

سالاری تاکید کرد: با چنین اقدامی قانون گذار خود باعث انحراف از قانون می شود و برای رهایی از این وضعیت باید در فرایند ها، برنامه ها را به دقت دیده و بر اساس آن پیگیری ها انجام شود.

وی در خصوص تذکر دبیر دبیران شورایاری منطقه ۵ به اختصاص مساجد به قومیت ها در تهران گفت: اساسا بسیاری از افراد به نمایندگی از قومیت ها در شهر تهران جمع شده اند و به این جهت این اقدام شهرداری اقدامی خوب به شمار می رود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به نامه فرمانداری تهران در خصوص تخریب طبقه هفتم پاساژ علاءالدین اظهار داشت: بنده به نامه فرمانداری اعتراض دارم و با ارسال این نامه کارنامه‌ سیاهی را ثبت کرد.
تخریب طبقه هفتم پاساژ علاءالدین نماد مبارزه با فساد است و تاکنون نیز پارتیشن‌های این طبقه تخریب شده و باید برچیده شود.

مرتضی طلائی که در جایگاه رئیس جلسه شورا حضور داشت پس از اعضای دیگر اظهار داشت: قول پیگیری کمیسیون عمران و حمل و نقل و ارائه گزارش از پیگیری های کمیسیون معماری و شهرسازی در خصوص مشکلات عنوان شده توسط شورایاری کار خوبی بود.

وی در ادامه به موضوع سیاست های تدوین بودجه و بررسی آن در شورای شهر تهران اشاره کرد و پیشنهاد داد تا بندی در این سیاست ها گنجانده شود تا بر اساس آن شهرداری موظف شود تا بودجه خود را از محله به سمت بالا تدوین کند.

وی در پایان در پاسخ به تذکر ولی اله شجاع پوریان عضو شورای شهر تهران در خصوص رد صلاحیت اعضای شورایاری پس از انتخاب آنها و پاسخ پرویز سروری مبنی بر اقدام بر اساس آئین نامه شورای شهر تهران تاکید کرد: در شورایاری ها هیچ اقدام و تصمیمی در خصوص افراد صورت نمی گیرد مگر اینکه این فرد مراحل هیئت انضباطی را طی کرده باشد.

سید محسن اسدی ، شهردار منطقه ۵ در پایان این دستور جلسه در توضیح موضوعات مطرح شده گفت: موضوع مخازن نفت شهران و از موضوعات جدی است که نیازمند پیگیری در سطح عالی تری از شهرداری منطقه است ضمن اینکه مطالعات ترافیکی در خصوص آن انجام شده است که نشان می دهد ۲۵۰ سفر تانکر در شبانه روز در این منطقه انجام می شود.

اسدی گفت: با حضور این مخازن نفت پتانسیل خطر در منطقه وجود دارد و باید هر چه سریعتر تصمیم‌های لازم در خصوص آن گرفته شود.

شهردار منطقه ۵ گفت: درخصوص حادثه شهران و انجار رخ داده به دستور شهردار تهران در روز اول حادثه به دلیلی ضایع نشدن حق شهروندان برآوردهای لازم انجام شد و به محض اعلام رای قوه قضائیه و مشخص شدن سهم هر یک از بخش ها در این حادثه اقدامات بعدی انجام می شود.

اسدی در ادامه به موضوع مجتمع کوروش اشاره کرده و گفت: مشکلات به وجود آمده ناشی از عدم رعایت التزام ترافیکی است و بر همین اساس زمینی برای ایجاد پارکینگ در نظر گرفته شده است تا مراجعه کنندگان با پارک کردن مشاین خود در این پارکینگ با وسیله نقلیه اختصاصی به مجتمع انتقال داده شوند.

وی ادامه داد: اختصاص تاکسی نیز برای این موضوع در نظر گرفته شده است و تمامی این اقدامات با نظرهای پلیس راهور در حال اصلاح برای اجرایی شدن است.

شهردار منطقه ۵ درباره زمین واقع در محدوده المهدی با تاکید بر اینکه شهرداری قصد فروش این زمین را ندارد تصریح کرد: این زمین متعلق به شهرداری نیست و اداره املاک شهرداری منطقه در حال پیگیری موضوع است در حال حاضر با ادعای مالکیت توسط شخصی پیگیری ها در حال انجام است البته شهرداری قصد فروش این زمین را ندارد.

اسدی درباره قطعه زمینی در محدوده ناحیه یک افزود: این زمین یک بحث قدیمی بین قوه قضائیه و مردم است و اخیرا نیز قوه قضائیه سندی درباره مالکیت آن زمین مطرح کرده است که جهت هماهنگی لازم با قوه قضائیه اقدام شده است و امید است که به عنوان نماینده مردم با قوه قضائیه به توافق برسیم تا این زمین به عنوان فضای سبز برای شهروندان باقی بماند.

وی همچنین از اختصاص زمین برای ایجاد چندین میدان میوه و تره بار در منطقه خبر داد و گفت: موضوع سرای محلات نیز در حال پیگیری است و دو سرای محله در تکمیل شن است و به زودی به بهره برداری می رسد و و محله شهرزیبا و مراد آباد نیز با انتقال سوله ای که هم اکنون ساخت آن متوقف شده است هم دارای سرای محله و هم دارای فضای ورزشی می شود.

شهردار منطقه ۵ در خصوص پارک کوهسار نیز اظهار داشت: این پارک فرصتی تکرار نشدنی برای تهران است و دلیل عدم اجرای برنامه ها این بود که این پارک از منابع طبیعی تحویل گرفته نشده بود که هم اکنون طرحی برای انتقال ۳۰ ساله این محدوده به شهرداری تهران برای مدت ۳۰ سال در حال تنظیم است.

اسدی اعلام کرد: هم زمان با این موضوع تیم فرصت های سرمایه گذاری برای تدوین برنامه ای جامع در خصوص این بوستان در حال انجام فعالیت است.

وی در خصوص مساجد منطقه ۵ نیز اظهار داشت: این منطقه بیشترین تعداد مساجد در حال ساخت در شهر تهران را با ۲۱ مسجد دارد و اعتبارات آن نیز دیده شده و مشکلی در خصوص آن و جود ندارد.

شهردار منطقه ۵ ادامه داد: علت عدم ساخت مسجد در ۳ محله دیگر این است که این محلات برای سال ۹۵ اعتبار مصوب ندارند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار