رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۱۲ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 20 May
  • یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
  • کد خبر : 1775
  • چاپ خبر : لایحه دو فوریتی تخفیف ۲۰ درصدی متقاضیان پروانه ساختمانی تصویب شد

لایحه دو فوریتی تخفیف ۲۰ درصدی برای متقاضیان پروانه ساختمانی که عوارضشان را به‌صورت نقدی پرداخت می‌کنند، مطرح و به تصویب اکثریت اعضاء رسید.

به گزارش شورانیوز به نقل از نصر، جلسه امروز شورای شهر تبریز همچون سایر جلسات شورا با حواشی متعددی از جمله عدم برگزاری جلسه شورا در اتاق اجلاس به دلیل تعمیرات روبرو بود که با این حال، این مسئله موجب تغییر زمان نشده و با موافقت شهردار تبریز، در اتاق کار وی این جلسه تشکیل شد.

در این جلسه در بخش لوایح، لایحه دو فوریتی تخفیف ۲۰ درصدی برای متقاضیان پروانه ساختمانی که عوارضشان را به‌صورت نقدی پرداخت می‌کنند، مطرح و به تصویب اکثریت اعضاء رسید.

صادق نجفی، شهردار تبریز در خصوص این لایحه اظهار داشت: بر اساس جدول فصلی، شهرداری تبریز برای کسانی که عوارض اخذ پروانه ساختمانی را به صورت نقدی در فصل پائیز پرداخت می‌کنند، تخفیف ۱۵ درصدی می‌دهد که باتوجه به وضعیت اقتصادی شهرداری و نیاز به افزایش درآمد نقدی، ضرورت دارد از هر راهکاری برای افزایش درآمد استفاده کنیم.

موافقان این لایحه معتقد بودند که این تخفیفات به نفع مردم و شهرداری است، همچنین مخالفان آن نیز بر این باور بودند که تأیید این لایحه نشانگر بی‌ثباتی لوایح قبلی شورا، زمینه‌ساز بد آموزی مردم و باعث کسری بودجه می‌شود.

در ادامه این جلسه علاءالدین نورمحمدزاده، یکی از اعضای شورای شهر تبریز با انتقاد از روند اداره جلسه، متذکر شد: متاسفانه هیئت رئیسه عدالت را رعایت نمی‌کند، سخنان بیشتر اعضاء خارج از دستور جلسه و شبیه درد و دل است، تعدادی اعضاء در حین جلسه با صدای بلند با موبایل صحبت می‌کنند که این مسئله توهین به جایگاه شوراست و همچنین هیئت رئیسه بجای برنامه ریزی برای اداره جلسه، همچون حاکم شورا عمل می‌کند، این در حالی است که از نظر قانونی جایگاه رئیس شورا با هیچ یک از اعضاء تفاوت ندارد.

در ادامه جلسه نیز لایحه مشارکت شهرداری در احداث مجتمع تجاری – خدماتی در جاده ائل گلی تبریز مطرح شد که موافقان و مخالفان این لایحه اظهار نظر کرده و سؤالات خود را از شهردار تبریز پرسیدند که در نهایت این لایحه به تصویب اعضای شورای شهر تبریز رسید.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار