رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۱ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 19 May
  • یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
  • کد خبر : 1719
  • چاپ خبر : نام گذاریها منجر به بی حرمتی به بزرگان نشود

عضو شورای شهر یزد در روند بررسی نام‌گذاری معابر در یزد با اشاره به اینکه انتخاب برخی اسامی در معابر سبب بی‌حرمتی به نام بزرگان می‌شود، گفت: باید مراقب بود که چنین اتفاقی در شهر یزد نیفتد.

به گزارش شورانیوز به نقل از تسنیم ، نامگذاری معابر شهری همیشه یکی از مباحث مهم در فعالیتهای فرهنگی است و کمیسوین نامگذاری معابر شورای شهر یزد در این زمینه بررسی‌های زیادی انجام می‌دهد.

به طور معمول پیشنهادهای گسترده‌ای از سوی افراد مختلف برای نام‌گذاری معابر ارائه می‌شود که با توجه به محدودیتهای موجود، این پیشنهادها در نوبت نام‌گذاری قرار می‌گیرند.

پس از بررسی‌های کمیسیون نام‌گذاری معابر، پیشنهادات به صحن علنی شورا وارد شده و برای تصویب به رای گذاشته می‌شود تا در صورت تصویب، نام‌گذاری انجام شود.

در جلسه علنی شامگاه شنبه شورای شهر، بحث رای‌گیری پیشنهادات کمیسیون مطرح شد و نام چند محل به تصویب رسید و چند محل دیگر یا رد و یا بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع شد.

در این جلسه، سیدمحمدعلی پاکنژاد با اشاره به اینکه نام‌گذاری معابر از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است، اظهار داشت: نام معابر موضوعی است که مردم همواره با آن سر و کار دارند و باید حساسیت زیادی در انتخاب نام مناسب وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: نام‌گذاری معابر باید به صورتی باشد که مردم در بیان کردن آن با سختی مواجه نشوند و بتوانند به راحتی آن را به صورت کامل بیان کنند.

عضو شورای شهر یزد ادامه داد: برخی نامها به دلیل طولانی بودن یا چند سیلابی بودن به صورت کامل توسط مردم بیان نمی‌شود و ممکن است بی‌احترامی صورت گیرد یا حق مطلب درست ادا نشود.

آرزوی رئیس شورای شهر یزد در نام‌گذاری معابر

حجت الاسلام عباس‌زارع هم در این جلسه با بیان این مطلب که شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند، گفت: گذاشتن نام معابر به نام شهدا از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است و این کمترین کاری است که می‌توان برای شهدا انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: باید سعی کنیم در راستای ادای دین به شهدا و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره آنها، محلهای مناسبی از شهر را به اسم آنها نام‌گذاری کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد عنوان کرد: همچنین برای تمام افرادی که برای این استان زحمت کشیده‌اند و عمر خود را وقف خدمت به مردم و شهر کرده‌اند هم باید در زمینه نام‌گذاری معابر قدمی برداشته شود.

در ادامه این جلسه، محمدرضا عظیمی‌زاده شهردار یزد چند مرتبه به صورت شوخی خطاب به رئیس شورای شهر یزد بیان کرد که انشاالله نام شما را هم به اسم شهید در یکی از معابر نصب کنیم، سپنتا نیکنام رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد هم خطاب به رئیس شورای شهر یزد گفت: الان نوبت نام‌گذاری خیابانی به اسم “شیخ عباس زارع” است.

رئیس شورای شهر یزد هم در پاسخ به این صحبت‌ها بیان کرد که یکی از بزرگترین آرزوهایش این است که نام کوچه‌ای هرچقدر هم کوچک با عنوان “شهید شیخ عباس زارع” قرار گیرد.

عزت یادگار سخنگوی شورای شهر یزد هم در این نشست با اشاره به اینکه بعضی از محلهای پیشنهاد شده برای نام‌گذاری پیش از این برای نام دیگری در نظر گرفته شده بود، گفت: باید بررسی شود که اگر برای این محلها بررسی و قول داده شده، نام جدید برای آن در نظر گرفته نشود.

محمدرضا عظیمی زاده شهردار یزد هم با تاکید بر اینکه نام گذاری معابر باید به صورتی باشد که هر کسی نخواهد با پرداخت پول یا دادن تخفیف به شهرداری در ارتباط با زمینی، مدعی نام گذاری معبری به نام وی شود، گفت: بهتر است در نام گذاری ها به گونه ای عمل شود که توقعات بی جا ایجاد نشود.

وحیدرضا خباززاده رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و مرتضی شایق رئیس کمیسیون عمران و توسعه هم به ضرورت توجه به نام‌گذاری معابر به نام بزرگان و افتخار آفرینان یزد تاکید کردند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار