اخبار برگزیده » استان ها » تهران » تیتر 3
کد خبر : 988
جمعه - ۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴
معاون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران:

سیاسی شدن شورای شهر ظلم به همه مردم است

به گزارش شورا به نقل از فارس، عباس جدیدی با بیان اینکه هر ایرانی که در سمت و جایگاهی قرار دارد وظیفه آن خدمتگزاری صادقانه به مردم است و باید تلاش کند آرامش در جامعه افزایش یابد نه اینکه تنش‌ها زیاد شود اظهار داشت: اولین وظیفه خنثی کردن خبرهای سوء است که این  اقدام به نفع تمامی آحاد جامعه است.

وی با اشاره به اینکه حاشیه‌های موجود توهم ایجاد می‌کند و مردم را می‌ترساند گفت: ترس مردم گناهی بزرگ است و نباید با پرداختن به حاشیه‌ها و اخبار سوء در این مسیر حرکت کرد.

جدیدی بیان داشت: رشته تحصیلی بنده حقوق است و یک حقوقدان هستم که البته با توجه به علاقه‌ای که به رشته کشتی داشتم کشتی گیر نیز شدم و برای کشور افتخار آفریدم لذا می‌توانم در حوزه نظارتی و شورای شهر و همین طور در رشته ورزش برای جامعه مثمرثمر باشم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت مردم از اینکه خبرهای تکراری شنیده‌اند خسته شده‌اند و نیاز به شادی و نشاط دارند. شهروندان دوست دارند مدیران و کارمندان در ادارات مختلف و شهرداری‌ها با روی خوش با آنها مواجه شوند نه اینکه با بدخلقی.

معاون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: همه ما این وظیفه را داریم که خلق محمدی داشته باشیم و با مردم خوب برخورد کنیم و در هر جایگاهی که هستیم به عنوان یک مسلمان به وظایف خود عمل کرده و با مردم روبرو شویم.

وی یادآور شد: البته خبرهای سوء بعضی از رسانه‌ها موجب می‌شود برخی از مسئولان و با مردم ارتباط خوبی نگیرند.

جدیدی بیان داشت: هدف بنده در شورا خدمت به مردم بوده است و اینکه هر کاری انجام بدهیم در ظرف اصولگرایی و اصلاح طلبی ببینند بد است و ما داریم برای مردم کار می‌کنیم.

جدیدی گفت: بنده افتخارم این بوده که کف خیابانی برای شهروندان زحمت کشیدم تاکنون ۴ دوره در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران ملاقات‌های مردمی داشته‌ام که خیلی از اعضای شورای شهر ۵ بار نیز ملاقات مردمی در مناطق نداشته‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت اگر اعتماد مردم به ما نبود الان ما در این پست و جایگاه نبودیم و صندلی که در اختیار ما قرار گرفته است امانت مردم است و امیدواریم توانسته باشیم عملکرد خوبی در این حوزه داشته باشیم.

وی به مجادلات شورای شهر اشاره کرد و گفت: بنده همیشه از مجادله پرهیز می‌کنم و همیشه یار بودم بار نبودم و سعی شده که نسبت به حل مشکلات اقدام کنم.

جدیدی یادآور شد: بنده به عنوان یک عضو مستقل شورا رای مستقلی دارم و در دوران انتخابات نیز در هیچ لیستی نبوده‌ام و خود مردم به بنده رای دادند.

وی افزود: معاونت نظارت و حقوقی شورا را به این دلیل به بنده سپردند که عضو هیچ گروه و جریانی نبوده‌ام و اقداماتم براساس حزب و گروهی که در آن قرار گرفته‌ام نیست و هر حرفی که به نفع مردم باشد می‌زنم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اخیرا مصوبه‌ای با عنوان بسته تشویقی به افرادی که ۱۰ سال است حق شهر را نداده‌اند مطرح شد که بنده این اقدام را به نفع مردم نمی‌دانم چرا که این منابعی که در اختیار بعضی از افراد قرار می‌گیرد سهم بچه‌های جنوب شهر و مناطقی است که فاقد سرانه‌های ورزشی و آموزشی است.

وی گفت: چرا باید ۳۰درصد تخفیف به افرادی داده شود که ۱۶۰۰ میلیارد تومان به شهر بدهکارند این اقدام موجب ایجاد حیاط خلوت می‌شود و تا جایی که بتوانم از حق مردم در این رابطه دفاع می‌کنم.

جدیدی افزود: بنده درد نداری را حس کردم نباید پول بچه‌های جنوب شهر را به این شکل بذل و بخشش کنیم. البته بنده بازدیدی از منطقه یک نیز داشته‌ام و در این منطقه نیز قسمت‌هایی وجود دارد که از هرندی وضعیت بدتری دارد و دارای بافت‌های فرسوده است.

جدیدی با اشاره به اینکه در شورا فقط باید به نفع مردم کار کرد گفت: بنده در حوزه نظارت قرار گرفته‌ام که اگر می‌خواستم خبرساز باشم اخبار زیادی را بدون بررسی می‌توانم به رسانه‌ها اعلام کنم ولی معتقد به حمایت، هدایت و بعد نظارت هستم و نمی‌توان هر اتفاقی که می‌افتد را بدون بررسی کامل منتشر کرد.

وی گفت: هر یک از ۳۱ عضو شورای اسلامی شهر تهران در دوره چهارم گزارش عملکرد خاص خود را بیاورند و اعلام کنند تا مردم اقدامات را مورد سنجش قرار دهند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره کاهش تعداد اعضای شورای شهر از ۳۱ عضو به ۲۱ عضو در دوره پنجم اظهار داشت: شورای شهر نباید نهاد سیاسی باشد و اگر شورا سیاسی شود ظلم به همه مردم است و در قیامت باید جوابگو باشند. مردم به دنبال افرادی هستند که برای آنها کار کنند. ورزشکار و غیر ورزشکار هم ندارد. ما باید به نحوی صحبت کنیم که مردم متوجه شوند.

وی یادآور شد: اگر هر یک از نمایندگان شورای شهر تهران عهده دار دو هدف در تهران شود اوضاع شهر خوب خواهد شد.

وی گفت: بنده دو هدف را در دوران نمایندگی خود به پیش بردم که یکی از آن اهداف رسیدگی به اوضاع جوانان و دیگری یتیم‌های شهر بوده است.