آذربایجان شرقی » اخبار برگزیده » مدیریت شهری
کد خبر : 962
جمعه - ۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸
دبیری:

شورا برای اقتصاد مقاومتی طرح ارائه کند

به گزارش شورا نیوز به نقل از آناج، شهرام دبیری با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۵ خواستار ارائه طرحی جامع در خصوص اقتصاد مقاومتی شد و بیان داشت: شهرداری باید در سال ۹۶ طرحی که شورا در راستای اجرای مفاد اقتصاد مقاومتی به تصویب می‌رساند را اجرا کند؛ ما سرمایه‌های سرگردان زیادی داریم اما نمی‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: مدیریت هزینه باید در مصارف لحاظ شود و شرکت‌های دانش‌بنیان مورد نیاز شهرداری تشکیل یابند.

در ادامه نامه فرماندار پیرامون نحوه پرداخت وام ها و واگذاری اراضی شهرداری مطرح و اعضای شورا به بیان نکته نظرات خود پرداختند.

جعفر مدبر عضو شورای شهر کلانشهر تبریز با انتقاد از عدم دعوت خبرنگاران در افتتاح ایستگاه مترو میدان ساعت گفت: این عدم دعوت از خبرنگاران بی مفهوم بوده و معلوم نیست که چرا از خبرنگاران دعوت نکرده بودند.

وی از حرفها و نامه های دو پهلوی فرمانداری تبریز نیز انتقاد کرد و افزود: درست است که باید قانون اجرا شود ولی نباید جوری بشود که مسئولان حتی برای یک امضا ترس داشته باشند <مصوباتی را که به فرمانداری می فرستیم اگر مشکل قاونی دارد مصوبه را رد کنید ولی اگر مشکلی ندارد تصویبش کنید و نباید با این اقدامات فضا را شبهه افکن کرد.

جعفری دیگر عضو شورای شهر نیز به افتتاح پروژه نیمه تمام مترو اشاره کرد و اظهار داشت: آقای شهردار قول داده بود که مردم می توانند اول مهرماه از ایستگاه متروی میدان ساعت استفاده کنند ولی این امر صورت نپذیرفت اگر تمام نشده بگویید تمام نشده دیگر نیازی به توجیه نیست.

وی در همین راستا ادامه داد: وقتی مردم در ایستگاه میدان ساعت پیاده شد بگویید که قطار شهری به میدان ساعت رسید.

باغبان نیز از نامه فرماندار تبریز ابراز گلایه کرد و افزود: بند آخر این نامه نشان می دهد که با وجود اینکه شورا این را تصویب کرده ولی باز هم ما بقی کارها به شهرداری حواله کرده است.

علی شیاری دیگر عضو شورای شهر کلانشهر تبریز نیز با بیان اینکه تبریک هفته دفاع مقدس در حد شعار مانده است تصریح کرد: مادر دو شهید هفته ها است که به شهرداری مراجعه می کند ولی کسی گوش به حرفهایش نمی دهد.

وی خاطر نشان کرد: نطق های هفته های اخیر نشان از آن دارد که شهردار پاسخگو نیست و نمی توانیم او را پیدا کنیم و هر موقع زنگ می زنیم می بینیم که در یکی از ارگان ها نظامی و یا در استخر هستند.

این عضو شورای شهر کلانشهر تبریز به انتخابات پیش روی شورا و ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: انتخابات پیشرو باعث شد تا سخنرانی های تبلیغاتی آغاز شود چند سال است که وعده های مترو را به مردم می دهیم ،نمی دانم تا کی با افکار عمومی مردم بازی خواهیم کرد.

محدث دیگر عضو شورای شهر نیز به عدم پرداخت حق دولتی در قطار شهری اشاره کرد و گفت: دولت از سهم خود در ۶ ماهه اول حتی یک ریال هم پرداخت نکرده است.

وی اظهار داشت: امید است لااقل مترو تا سال ۲۰۱۸ به ایستگاه قونقا برسد.

در ادامه امیرحقیان نیز عدم توجه به حرفهای جانبازان حاضر در جلسه نیز انتقاد کرد و افزود: لااقل در این هفته دفاع مقدس اجازه بدهیم جانبازان حرف های خودشان را بزنند اگر صدای جانبازان در این محافل شنیده نشود باید کجا شنیده شود؟

در جلسه امروز شورای شهر تبریز مقرر گردید پس از کش و قوس های چندین ساله برای تشکیل مرکز پژوهش های شورای شهر تبریز این مرکز تشکیل شودو ایران آهور به عنوان رئیس مرکز پژوهش های شورای شهر تبریز انتخاب شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اهمیت پژوهش در توسعه شهر تبریز گفت:اعضای شورای شهر مصر به ایجاد این مرکز بودند و در برهه ای از زمان این مرکز فعالیت کرد ولی با مخالفت فرمانداری منحل شد و اکنون با درخواست فرمانداری تبریز و استانداری آذربایجان شرقی و موافقت شورای شهر تبریز در اسرع وقت فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

دبیری افزود:خانم آهور تا جلسه آینده شورا اساسنامه ، و نحوه فعالیت این مرکز را تهیه و پس ازبررسی تصویب در شورای شهر تبریز در اسرع وقت فعالیتش را آغاز خواهد کرد.

برخی از اعضای شورای شهر تبریز نیز در نطق های پیش از دستور با بیان اینکه سه ماه زمان می برد تا فاز دوم خط یک قطار شهر ی تبریز تا میدان ساعت به بهره برداری برسد از عدم شفافیت با مردم انتقاد کرد و خواستار بهره برداری کامل این قسمت مترو شدند.

انتقاد استوتچی به ضرورت حضور شهردار تبریز در جلسه علنی امروز شورای شهرتبریز برای پاسخ به سوال ۱۲ نفر از اعضا شورای شهر تبریز در مورد بدهی های شهرداری به اشخاص حقیقی و تسهیلات ۲ میلیون تومانی کارگران شهرداری و مراجعه چندین باره دونفر از رزمندگان دفاع مقدس برای بیان مطالب شخصی بود و اصرار بر سخنرانی و مخالفت رئیس شورا مبنی بر خارج از دستور بودن اقدام آنان از حاشیه های امروز شورای شهر تبریز بود