یادداشت ویژه
کد خبر : 941
جمعه - ۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲
علی سلیمانیان

شورای انتخاباتی!

در گیرودارِ حقوق‌های نجومی و حاشیه‌های المپیک کم‌وبیش به مباحث انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ نیز پرداخته شد و اخبار حمله‌ی این جناح و آن جناح به یکدیگر توسط مردم سیاست‌دوست دنبال گردید؛ در واقع طی روزهای اخیر شاهد استارتی بودیم تا فضا را به سمت حمایت از کاندیداهای احتمالی سوق دهد و مسئولین استانی نیز مامور شدند در این یک سال پایانی عمرِ دولت یازدهم سنگ‌ِ تمام بگذارند و هر اتفاق مهم رخ داده در شهر را به نام روحانی ثبت نمایند تا از وی حمایت همه جانبه کرده باشند.

اما در این میان آنچه که مورد غفلت قرار گرفته انتخابات شورای پنجم در شهر تبریز است که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در اوایل سال آینده برگزار خواهد شد و از آنجایی که تعداد شورایی‌ها به ۱۴ نفر کاهش می‌یابد، رقابت نیز هیجانی‌تر از گذشته خواهد بود.

هر چند از اکنون زمزمه‌هایی مبنی بر حضور تعدادی از چهره‌ها از قشرهای مختلف و حتی خبرنگاران به گوش می‌رسد لکن تاکنون اشخاص نام‌آشنایی برای شرکت در ماراتن پارلمان محلی اعلام آمادگی نکرده‌اند.

از آنجایی که اعضاء شورا چند ماهی تریبون در اختیار خواهند داشت قطعا بهتر از کسانی که اکنون در شورا حضور ندارند خود را تبلیغ و سنگِ مردم را به سینه خواهند زد! در این چند ماه باقیمانده از عمر شورای چهارم مشکلات قشر مستضعف جامعه در نطق پیش از دستورها جاری و در تذکرات مدام از وضعیت حاشیه‌نشینی و دغدغه‌های شهروندان صحبت به میان خواهد آمد.

انتخابات شورای شهر تبریز در سال ۹۶ کمی‌ متفاوت‌تر از سنوات گذشته و سایر کلانشهرها خواهد بود و علت آن را باید در دستگیری‌های اخیر و فسادهای رخ داده واکاوی نمود؛ شاید همین امر دلیلی شود تا برخی از ۲۱ نفر فعلی رد صلاحیت شوند و عده‌ای دیگر نیز شخصاً تمایلی به حضور در شورایی که حاشیه‌های آن از متن و مصوباتش پر رنگ‌تر است، نداشته باشند.

در این ماه‌های باقیمانده شورا، انتخاباتی خواهد بود و شاید دغدغه‌ی اعضاء آن عدم اجازه صحبت باشد و این‌بار سر اینکه چرا فلانی حرف زد و ما نزدیم، به یکدیگر بپرند!