اخبار برگزیده » اصفهان
کد خبر : 913
یکشنبه - ۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳
​رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

۲۰۰ نوع از صنایع دستی جهان در اصفهان است

رضا امینی با بیان اینکه بسیار خوشحال هستیم که اصفهان میزبان هجدهمین نشست مجمع عمومی شورای جهانی صنایع دستی است، اظهار کرد: به گزارش شورا نیوز از اصفهان حدود ۲۰۰ میهمان خارجی از ۲۰ کشور جهان به همراه میهمانان داخلی برای شرکت در این اجلاس جهانی در اصفهان حضور پیدا کردند.
وی با اشاره به اینکه عمر این مجمع حدود ۷۲ سال است و ایران و اصفهان از حدود ۵۰ سال گذشته تاکنون عضو این مجمع هستند، اضافه کرد: انتخاب میزبانی اصفهان به دلیل داشتن هنرهای فاخر در صنایع دستی و هنرمندان نام آوری است که در طول تاریخ همیشه نام ایران را بر بلندای قله های افتخار جهان به اهتزاز درآوردند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با برگزاری اجلاس جهانی صنایع دستی در اصفهان آثار و هنرهای فاخر پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلام توسط مسئولان و متولیان امر در سازمان صنایع دستی با حضور معاون ریاست جمهوری و رئیس سازمان صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری کشور، استاندار، شهردار و هنرمندان فهیم و فاخر این شهر گرامی داشته می شود.
وی با تاکید بر اینکه اصفهان به داشتن هنرمندان فهیم این شهر افتخار می کند، ادامه داد: بیش از ۲۰۰ صنعت دستی از ۶۰۰ اثر صنایع دستی در جهان در اصفهان وجود دارد و این سهم نشان می دهد که باید بیشتر به هنرمندان و افراد هنردوست و هنرمند توجه شود.
امینی تاکید کرد: زیرساخت های لازم شهری باید برای فعالیت این افراد، انتقال هنرهای دستی و صنایع دستی به نسل های بعدی و احیاء کردن برخی از صنایع دستی که با تهدید فراموشی مواجه هستند، فراهم شود.
وی بیان کرد: امیدواریم شاهد شکوفایی و بهبود وضعیت صنایع دستی در آینده کشور برای افتخارآفرینی در عرصه بین المللی باشیم