آذربایجان شرقی » اخبار برگزیده » اصفهان » پرونده ویژه » مدیریت شهری
کد خبر : 910
یکشنبه - ۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴
شهردار تبریز:

هنرمندان در طول تاریخ سبک اصفهان را ایجاد کرده‌اند

به گزارش شورا نیوز به نقل از ایمنا، صادق نجفی شهردار تبریز در حاشیه هجدهمین نشست اجلاس شورای جهانی صنایع دستی که در هتل عباسی اصفهان برگزار شد با اشاره به اینکه اصفهان از قدیم‌الایام در حوزه صنایع دستی فعالیت‌‌های شاخصی را داشته است، اظهار داشت: از این به جرات می‌توان گفت که میزبانی این اجلاس حق اصفهان بوده است.
وی اصفهان و تبریز را دو شهر جهانی ایران در حوزه صنایع دستی عنوان کرد و ابراز داشت: تبریز در حوزه فرش دستباف و اصفهان نیز در زمینه انواع صنایع دستی جهان حرف‌های زیادی برای گفتن در سطح جهانی دارند.
شهردار تبریز برگزاری اجلاس جهانی صنایع دستی در اصفهان را فرصتی برای عرضه توانایی‌های همه هنرمندان کشور در سطح جهانی دانست و افزود: در این زمینه نه تنها هنرمندان اصفهان بلکه همه هنرمندان ایران باید از این ظرفیت استفاده کنند
وی با تاکید بر اینکه هنرمندان در طول تاریخ سبک اصفهان را به وجود آورده‌اند، گفت: باید توجه داشته باشیم که هنر یکی از اصلی‌ترین زمینه‌های توسعه شهرهای جهان است و معرفی توانمندی‌ها یکی از بهترین‌ راهکارهایی است که بتوانیم ظرفیت‌های خود را معرفی کنیم.
نجفی در ادامه با بیان اینکه در این اجلاسیه ۲۰۰ هنرمند از ۲۰ کشور جهان حضور یافته‌اند، ابراز داشت: همه این افراد می‌توانند سفیرانی برای معرفی صنایع دستی ایران به جهانیان باشند.
وی شهر اصفهان را شهری پاک و سالم توصیف کرد و افزود: شهرداری اصفهان عملکرد خوبی داشته و در حوزه توسعه اقتصاد شهری نیز با حمایت از فعالان صنایع دستی کارنامه خوبی را از خود بجای گذاشته است.
شهردار تبریز اضافه کرد: هر چقدر شهر و شهروند سالم و شاداب داشته باشیم می‌توان افزایش کیفیت زندگی را به همراه داشت.
وی با اشاره به لزوم حمایت شهرداری‌ها از سازمان‌های مردم نهاد در شهرها گفت: این حمایت می‌تواند به صورت‌های مختلفی انجام شود که انواع مختلفی از آن را در سطح شهر اصفهان شاهد بوده‌ایم.