آذربایجان شرقی » اخبار برگزیده » استان ها » شهرسازی » عمرانی » مدیریت شهری
کد خبر : 9057
پنجشنبه - ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
صادق نجفی

افتتاح برج مرکز تجارت جهانی تبریز

به گزارش شورانیوز از تبریز، صادق نجفی، با اعلام این خبر اظهار داشت: این برج با مشارکت شهرداری تبریز، اداره کل راه و شهرسازی و با سرمایه گذاری بخش خصوصی یکی از ظرفیت‌های مهم تجاری و گردشگری در آستانه تبریز ۲۰۱۸ است.وی ادامه داد: مرکز تجارت جهانی تبریز به عنوان نخستین مرکز تجارت جهانی کشور بوده و با ارتفاع ۱۵۲ متر بلندترین برج تجاری، خدماتی، گردشگری ایران به حساب می ‌آید.

شهردار تبریز ، یادآور شد: مراحل ثبت اولیه مرکز تجارت جهانی تبریز از سال ۲۰۰۸ در اتحادیه مراکز تجارت جهانی انجام شده که با تکمیل و افتتاح کامل برج ثبت کامل آن انجام خواهد شد.

وی با اشاره به مشخصات فنی این پروژه عظیم عمرانی، خاطرنشان کرد: این مرکز، شامل ۳۵ طبقه با کاربری خدماتی، یک گنبد بزرگ به قطر ۳۳ متر با کاربری علمی- گردشگری و با یک آنتن مخابراتی است.

شهردار تبریز ادامه داد: سازه این برج بلند از نوع سوپر فریم یا ابرسازه است که اصل آن در کشور ژاپن ابداع و طراحی شده و در برج های بلند آن کشور بمورد اجرا گذاشته شده است.

وی همچنین  گفت: ساختمان دارای یک هسته H شکل مرکزی است که نیروهای زلزله را به ابزارهای مکانیکی میراگر انرژی منتقل می کند و این ساختمان دارای ۳۲۲ دستگاه میراگر انرژی زلزله است.

گفتنی است ساختمان برج مرکز تجارت جهانی تبریز همزمان با موزه بازار و مشاغل تبریز با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی و معاون رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.